IAMTHELIZZARDMAN skrev:
Kroppen er utrolig-
Og istedet for at helde kemikalier og andet pis i den - skulle vi måske i fremtiden lære øvelser som dette istedet ? hvem ved.. jeg gør ikke..
Jeg tror skam også at man mishandler sin krop over det dobbelte af hvad jeg gjorde hvis man tar noget ecstasy- istedet for at holde sig lidt vågen... spørgsmålet er så hvad vi er lavet til og hvad vi ikke er lavet til... har aldrig hørt om at vi er lavet til at æde MDMA- men har da hørt ting om vi er lavet til at modstå mange dage uden søvn, mad, og drikkelse... måske er det ikke sundt, men det er vores krop idet mindste bygget til at kunne modstå.
Jeg giver dig ikke ret. Først og fremmest formodede jeg, at der blev talt om psykedelika, idet du brugte ordet trippe. Jeg brugte selv ordet hallucinogener. Du omtalte en psykedelisk effekt og ikke en stimulerende, derfor finder jeg det mærkeligt at du sammenligner med indtagelsen af ecstasy.
Din logik med at kroppen er bygget til at kunne stå imod flere dage uden søvn, og at det derfor er sundere, kan jeg ikke tilslutte mig. Så det er sundere at kæmpe mod en mammut og blive såret uden at få medicin (for kroppen er jo bygget til at stå imod udefrakommende bakterier etc.) end det er at drikke en cola? (kroppen er ikke "lavet" til at skulle indtage så meget sukker på én gang og vi tilfører altså noget udefra, der ikke burde være der) Jeg forstår godt idéen bag din påstand, men den holder bare ikke. Kom gerne med andre eksempler, da mit er lidt tyndt. Det ændrer dog ikke på, at jeg har ret.
De vejrtrækningøvelser Opis foreslår virker sundere.
Hvad fanden. Jeg er jo ligeglad. I må da gerne holde jer vågne. I dør jo ikke af det, det eneste jeg ville sige var bare, at hvis man vil trippe, er det måske bedre at tage lidt svampe eller noget i stedet for at holde sig vågen i tre døgn. Bare fordi kroppen er "bygget" til at kunne holde sig vågen (hvilket jeg endda heller ikke kan se hvorfor den skulle være) betyder det på ingen måde, at det skulle være sundere end at tilføre noget harmløst bare fordi sidstnævnte ikke "burde" være der.