Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Opis skrev:
Jeg har taget nok stoffer i mit liv til at tage det roligt når der sker noget uventet.
Han gik også rimelig meget amok med at ringe rund de steder vi havde besøgt inden og beskylde dem for at hælde stoffer i mig. Måtte have ham til at ringe og undskylde da jeg var kommet til mig selv igen. Jeg var sådan set den der tog det mest roligt hehe da jeg føst havde styr på at jeg ikke skulle kvæles. Det var nok mere skræmmende for dem at opleve mig sådan ud af det blå og så mig der insesterede på at jeg bare skulle have lov til at sidde lidt. De var da klar på skadestue og det hele, det kunne jeg dog ikke se nogen grund til, det var sku da sjovt nok og noget af det fedeste trip jeg har haft.
Jeg har heller aldig haft et siden eller før. Og kommer nok heller ikke i den situation igen med så meget stres og søvnunderskud som jeg havde dengang. Det kan ej hellere anbefalles. jeg havde belastet mit krop og sind til det ydeste og det var dens måde at sige fra.
Men stor respekt for det menneskelige sind efter den tur.
Ellers har jeg kun oplevet det i det små sådan som du beskriver det lidt og som beskrevet i mit andet indlæg foroven. plejer at passe meget for ikke at havne med varige men efter søvnmangel-trip.

Hehe :-) okay
Men uanset hvad ( fordi jeg åbenbart er en kylling ) ville jeg ikke ku nyde på nogen som helst måder at få et trip ud i det blå bare sådan uden lige at forberede mig på det osv
Hvad jeg skal trippe på, hvor jeg skal trippe hende, og med hvem.
Og en af det vigtigste ting er hvad jeg vil bruge mit trip til psykisk.
Når alt det er på plads får jeg en tryghedfølse omkring det hele, vilket jeg er sikker på mindsker risiko for bad trip :- )
Jeg tager kun stærke sager højst 1 gang vær 3 måned - og i al den tid ka jeg gå oppe i hovedet og forberede mig.
Og nok derfor - ville jeg ( hvis jeg fik sådan et trip som du ) gå meget i panik, græde, råbe, skrige, og ikke fatte en skid af hvad der skete- efter trippet havde jeg nok besøgt alle de steder jeg havde været - truet dem på livet osv :-)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
the-red-pill skrev:
Når man tager hallucinogener ser man ting pga. stoffet. Hvis man ikke har taget noget og begynder at se ting og føle sig underlig tilpas, ville jeg først og fremmest se det som et faresignal. Det kan da godt være det bare er DMT, der hober sig op i hjernen som Child of Aum siger :), men uanset hvad, lader det ikke til at være en videre sund måde at "trippe" på. Man kan nok godt lære meget om sig selv ved at undlade at sove i et stykke tid, men at begynde at holde sig vågen for at opnå en psykedelisk effekt er nok ikke nogen god idé.
For mig lyder det i denne tråd lidt for meget som: "Hæhæ, man ka trip' maxx vis mand ik sovr!"

Pas på jer selv :)

Når du tager hallucinogener tilføjer du noget til kroppen som den ikke har i forvejen. Når du tripper på søvnmangel bruger du kroppens egne stoffer. Et eller andet sted kan jeg ikke se det som usundere end at tilføje noget som ikke skal være der.
Vores krop og sind har mange overlevelse mekanismer ingen af os kender fuldt ud og jeg kan ikke se noget galt i at undersøge dem og bruge dem i steden for udefrakommende stoffer.
Man kan opnå det samme ved visse vejrtrækningsøvelser hvor man skiftevis hyperventilerer og holder vejret. Der kan man for alvor komme op og flyve og har også engang været ude at flyve på et tæppe på den måde. Det var en superflot tur hen over mælkevejen og hele vejen rundt i galaksen.
Jeg er bare ikke så god til at holde vejtrækningerne når jeg først har givet slip, så de trip varer aldrig ret lenge. Men de er fede og uden den store belastning af systemet. Man skal bare passe på at man ikke kommer til at overhyberventilere og besvimer, det er der ikke så meget ved ;)
Synes helt klart det er imponerende at man kan opleve disse ting uden at tilføje noget udefra, men kun bruge kroppens egne stoffer, sig selv og sin fantasi til at trippe for hårdt eller en lille smule.
Synes også man får mere respekt for sit sind når man finder ud af hvad det kan.

Medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Når man tager hallucinogener ser man ting pga. stoffet. Hvis man ikke har taget noget og begynder at se ting og føle sig underlig tilpas, ville jeg først og fremmest se det som et faresignal. Det kan da godt være det bare er DMT, der hober sig op i hjernen som Child of Aum siger :), men uanset hvad, lader det ikke til at være en videre sund måde at "trippe" på. Man kan nok godt lære meget om sig selv ved at undlade at sove i et stykke tid, men at begynde at holde sig vågen for at opnå en psykedelisk effekt er nok ikke nogen god idé.
For mig lyder det i denne tråd lidt for meget som: "Hæhæ, man ka trip' maxx vis mand ik sovr!"

Pas på jer selv :)

nej... jeg gør det skam ikke for at trippe max....... det har jeg andre midler til
men nu når jeg aligevelle ikke havde sovet ville jeg nu bare melde ud om det... hm...
jeg opfordre da ikke folk til det - og syndes det er et sjovt enme og selve kemien menneskts hjerne facinere mig rigtig meget- så at snakke om ting som dette sys jeg er spændene... så rolig nu ..

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Opis skrev:

Når du tager hallucinogener tilføjer du noget til kroppen som den ikke har i forvejen. Når du tripper på søvnmangel bruger du kroppens egne stoffer. Et eller andet sted kan jeg ikke se det som usundere end at tilføje noget som ikke skal være der.
Vores krop og sind har mange overlevelse mekanismer ingen af os kender fuldt ud og jeg kan ikke se noget galt i at undersøge dem og bruge dem i steden for udefrakommende stoffer.
Man kan opnå det samme ved visse vejrtrækningsøvelser hvor man skiftevis hyperventilerer og holder vejret. Der kan man for alvor komme op og flyve og har også engang været ude at flyve på et tæppe på den måde. Det var en superflot tur hen over mælkevejen og hele vejen rundt i galaksen.
Jeg er bare ikke så god til at holde vejtrækningerne når jeg først har givet slip, så de trip varer aldrig ret lenge. Men de er fede og uden den store belastning af systemet. Man skal bare passe på at man ikke kommer til at overhyberventilere og besvimer, det er der ikke så meget ved ;)
Synes helt klart det er imponerende at man kan opleve disse ting uden at tilføje noget udefra, men kun bruge kroppens egne stoffer, sig selv og sin fantasi til at trippe for hårdt eller en lille smule.
Synes også man får mere respekt for sit sind når man finder ud af hvad det kan.

Dette var sku nok den bedste post jeg har set herinde i laaang tid...
Jeg giver dig 100 % ret
På den måde her lære man sin ejen krop meget bedre at kende og den's grænser.
Og jeg fandt ud af - at ens krop kan køre MEGET langt uden benzin, hvis i forstår.

Kroppen er utrolig-
Og istedet for at helde kemikalier og andet pis i den - skulle vi måske i fremtiden lære øvelser som dette istedet ? hvem ved.. jeg gør ikke..
Jeg tror skam også at man mishandler sin krop over det dobbelte af hvad jeg gjorde hvis man tar noget ecstasy- istedet for at holde sig lidt vågen... spørgsmålet er så hvad vi er lavet til og hvad vi ikke er lavet til... har aldrig hørt om at vi er lavet til at æde MDMA- men har da hørt ting om vi er lavet til at modstå mange dage uden søvn, mad, og drikkelse... måske er det ikke sundt, men det er vores krop idet mindste bygget til at kunne modstå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
IAMTHELIZZARDMAN skrev:
Kroppen er utrolig-
Og istedet for at helde kemikalier og andet pis i den - skulle vi måske i fremtiden lære øvelser som dette istedet ? hvem ved.. jeg gør ikke..
Jeg tror skam også at man mishandler sin krop over det dobbelte af hvad jeg gjorde hvis man tar noget ecstasy- istedet for at holde sig lidt vågen... spørgsmålet er så hvad vi er lavet til og hvad vi ikke er lavet til... har aldrig hørt om at vi er lavet til at æde MDMA- men har da hørt ting om vi er lavet til at modstå mange dage uden søvn, mad, og drikkelse... måske er det ikke sundt, men det er vores krop idet mindste bygget til at kunne modstå.

Jeg giver dig ikke ret. Først og fremmest formodede jeg, at der blev talt om psykedelika, idet du brugte ordet trippe. Jeg brugte selv ordet hallucinogener. Du omtalte en psykedelisk effekt og ikke en stimulerende, derfor finder jeg det mærkeligt at du sammenligner med indtagelsen af ecstasy.

Din logik med at kroppen er bygget til at kunne stå imod flere dage uden søvn, og at det derfor er sundere, kan jeg ikke tilslutte mig. Så det er sundere at kæmpe mod en mammut og blive såret uden at få medicin (for kroppen er jo bygget til at stå imod udefrakommende bakterier etc.) end det er at drikke en cola? (kroppen er ikke "lavet" til at skulle indtage så meget sukker på én gang og vi tilfører altså noget udefra, der ikke burde være der) Jeg forstår godt idéen bag din påstand, men den holder bare ikke. Kom gerne med andre eksempler, da mit er lidt tyndt. Det ændrer dog ikke på, at jeg har ret.

De vejrtrækningøvelser Opis foreslår virker sundere.

Hvad fanden. Jeg er jo ligeglad. I må da gerne holde jer vågne. I dør jo ikke af det, det eneste jeg ville sige var bare, at hvis man vil trippe, er det måske bedre at tage lidt svampe eller noget i stedet for at holde sig vågen i tre døgn. Bare fordi kroppen er "bygget" til at kunne holde sig vågen (hvilket jeg endda heller ikke kan se hvorfor den skulle være) betyder det på ingen måde, at det skulle være sundere end at tilføre noget harmløst bare fordi sidstnævnte ikke "burde" være der.

Dedikeret medlem

For mig er det ikke et spørgsmål om hvad der er sundere men hvad der er nemmest at reperere hvis det skulle gå galt. Der er det nemmere at reperere når det er kroppen egne mekanismer der kager i det på grund af egne stoffer, da den er selvrepererende for det den kender. Med uderfra kommende stoffer har kroppen ikke altid et forsvar, men det har den på egne mekanismer. Det er mit argument for at bruge kroppens egne mekanismer til at trippe på.

Insane psychedelia user!

Hvad fanden snakker du om??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Du er droningen af ævle-bævle. Tag dig dog sammen.

Dedikeret medlem

hvad er det du ikke forstå Hr indholdsløs-kritik-uden-kometar-til-topick konge

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Child of Aum skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

Man kunne jo godt få ideen af at det er DMT hjernen udløser og det er det som man tripper på efter så mange dage uden søvn - det må vel hobe sig op eller noget.

Den hypotese tvivler jeg meget på. Jeg synes absolut ikke de deliristiske effekter af søvndeprivation har mange sammenlignelige træk med et DMT trip. Stimulans psykoser og natskygge trips måske, men ikke DMT.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
jeg så engang noget i tv om at hvis man er vågen i flere døgn, så begynder kroppen at blande drømme med virkeligheden, sådan at man ser sine drømme/mareridt mens man er vågen.
nogen der ved om det passer?

Dedikeret medlem

Du kan komme til at drømme mens du er vågen.
Det er noget med at når man bliver overtræt så kan du komme til at hænge fast i det mellemstadie af vågen og falde i søvn, så den glipper og man ikke kommer videre end det første eller andet stadie i søvncyklosen. Så så man får halloisioner som ikke er rigtige halluiasioner men drømme i vågen tilstand. Det kan ses på øjene og deres REM stadie. Det er at finde under nogle af de stikord som jeg satte ind i et af de forrige indlæg, men hvis du søger på nogle af dem finder du svaret derimellem.

Medlem

[quote=\"Opis\"]Du kan komme til at drømme mens du er vågen.
Det er noget med at når man bliver overtræt så kan du komme til at hænge fast i det mellemstadie af vågen og falde i søvn, så den glipper og man ikke kommer videre end det første eller andet stadie i søvncyklosen. Så så man får halloisioner som ikke er rigtige halluiasioner men drømme i vågen tilstand. Det kan ses på øjene og deres REM stadie. Det er at finde under nogle af de stikord som jeg satte ind i et af de forrige indlæg, men hvis du søger på nogle af dem finder du svaret derimellem.[/quote]

hmm det er også et stadie i lucide drømme så vidt jeg husker

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Når man har været vågen i flere dage på stimulanser, er det jo netop, at man begynder at drømme i vågen tilstand. Det er præcis det, der sker, når man ikke kan huske, hvad der er sket i virkeligheden, og hvad man kun har tænkt på (drømt). Man blander alting sammen i én stor drømmende tur.

Dedikeret medlem

Minimal skrev:
Når man har været vågen i flere dage på stimulanser, er det jo netop, at man begynder at drømme i vågen tilstand. Det er præcis det, der sker, når man ikke kan huske, hvad der er sket i virkeligheden, og hvad man kun har tænkt på (drømt). Man blander alting sammen i én stor drømmende tur.

Man behøver ikke at glemme og så videre, det er stofferne der gør det. hvis du er vågen uden stoffer i så mange dage er du klar nok i hovedet og har masser af overskud. Man bliver først usammenhængende ved 4-5 dagen. Ved stoffer kan jeg kun holde 2-3 dage før jeg bliver usammenhængende og det er på en helt mere forvirrende måde end ved mangel af søvn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt det her er offtopic, for der bliver da godt nok skrevet nogle underlige ting her.

Medlem

Opis skrev:
Minimal skrev:

Man behøver ikke at glemme og så videre, det er stofferne der gør det. hvis du er vågen uden stoffer i så mange dage er du klar nok i hovedet og har masser af overskud. Man bliver først usammenhængende ved 4-5 dagen. Ved stoffer kan jeg kun holde 2-3 dage før jeg bliver usammenhængende og det er på en helt mere forvirrende måde end ved mangel af søvn.

Har du holdt dig vågen de sidste 4-5 dage?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paean skrev:
Opis skrev:
Minimal skrev:

Det kunne godt lyde sådan.

Dedikeret medlem

Paean skrev:
Opis skrev:
Minimal skrev:

Nej jeg har sovet i nat... hehe, sådan er jeg bare...
Jeg er ikke god til at gøre mig forståelig på skrift. Træner stadig og konstruktiv kritik er altid velkommen. Man lærer ikke noget ved at blive gjort nar af...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
Paean skrev:
Opis skrev:
Minimal skrev:

Nej jeg har sovet i nat... hehe, sådan er jeg bare...
Jeg er ikke god til at gøre mig forståelig på skrift. Træner stadig og konstruktiv kritik er altid velkommen. Man lærer ikke noget ved at blive gjort nar af...

Der er skam intet galt i forståelsen af din skrift. Der bliver bare sagt en masse vrøvl til tider, som umiddelbart lyder som gisninger, som egentlig ikke har det noget videnskabeligt hold. Erfaringer er helt fine, men hvis der begynder at komme konstateringer, er det på sin plads, at man ved, hvad man snakker om.

Medlem

Ja, mit indlæg har åbenbart ikke været forståeligt nok. Tak for oversættelsen Rockefeller ;)

Citat:
"Når du tager hallucinogener tilføjer du noget til kroppen som den ikke har i forvejen. Når du tripper på søvnmangel bruger du kroppens egne stoffer. Et eller andet sted kan jeg ikke se det som usundere end at tilføje noget som ikke skal være der.
Vores krop og sind har mange overlevelse mekanismer ingen af os kender fuldt ud og jeg kan ikke se noget galt i at undersøge dem og bruge dem i steden for udefrakommende stoffer."

Det er halvfarligt at skrive på et offenligt fora, hvor man risikere at folk tager den slags sort-snak for gode varer!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]