Hej igen.
Det endte med at jeg blev afskediget et par dage før jeg skulle hjem. Her er korrespondancen mellem mig og min arbejdsgiver:
Citat:
Hej ......
Til at starte med vil jeg sige at jeg i de 3 år jeg har sejlet i ....., altid har været meget glad for mit arbejde. Jeg har lige ledes fået gode tilbagemeldinger fra alle de skippere jeg har sejlet under og ...... er ikke en undtagelse.
Jeg har dummet mig gevaldigt ved at indtage et narkotisk stof og det er fuldt ud forståeligt at jeg nu får denne afskedigelse. Jeg vil dog gerne gøre det klart, at det var en hjernedød en gangs hændelse der blev gjort i en brandert (ikke at dette er en undskyldning).
Grunden til jeg ikke er kommet til kort med det samme, er at jeg er meget flov over denne hændelse, da det slet ikke ligner mig.
Jeg håber du vil tage disse ting i overvejelse og ikke lade en erfaren og dygtig medarbejde afskedig på grund af en enkelt meget dum fejltagelse. Jeg håber derfor også at vi kan finde en ordning, hvor jeg kan fortsætte mit arbejde i ...... Jeg er meget villig til at aflevere rene pis-prøver hver eneste gange jeg skal mønstre. Jeg er ligeledes meget villig til at aflevere prøver i min hjemmeperiode, hvis dette er muligt.
Mvh ..........
Citat:
Hej.......,
Nedenstående modtaget. Du har kun fået gode anbefalinger hele vejen igennem og jeg var meget overrasket
at se dit navn på testen som positiv.
Det er desværre sådan og hvis du ønsker en genansættelse, så vil det tidligst ske om et år, at man kunne
tage det op til overvejelse igen.
Jeg er ked af det er endt sådan, men det er desværre sådan det må blive.
Mvh
Nu står jeg uden arbejde, jeg er ikke medlem af en a-kasse og jeg har kniven for struben med hensyn til regninger. Jeg ligger vel som jeg har redt.
Jeg har i den seneste tid tænkt en del over min tilværelse og de valg jeg har truffet. Da jeg startede med at tage stoffer som teenager, var det for at eksperimentere og have det sjovt. Det er efterhånden en del år siden jeg har kunne kalde det eksperimentering (selv om jeg da stadig har det sjovt

) og jeg har på det seneste set alt for mange venner gå ned med flaget på grund af stoffer.
Jeg vil nu prøve at leve som fuldstændig afholdsmand i et par år. Jeg har lagt mærke til at min aktivitet herinde tit hænger sammen med mængder af stoffer jeg tager (når man tager mange stoffer, snakker man meget om stoffer. Herinde handler snakken om stoffer).
Derfor har jeg valgt at ligge mit medlemskab lidt på hylden.
Jeg vil selvfølgelig kigge forbi en gang i mellem og se om nogen har skrevet i min tråde, samt sprede HR budskabet.
PS. 99 procent af Psychedelia´s medlemmer burde gøre det samme.
PPS. Jeg prøver ikke at pudse glorien.