Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 06:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Egentlig er det jo fløjt ligegyldigt om man kan sig greb eller ej når man ryger (eller har røget). Eftersom det jo ikke er det som det handler om.

Personligt finder jeg ikke tilfælde som disse nær så "uretfærdige" som hvis man bliver taget i at gro en plante i sin egen have.
Den kæmpe forskel ligger i, at du jo selv har accepteret DERES regler. De har ikke tvunget dig til noget.

Dog synes jeg stadigvæk at reglerne er helt absurde og burde slet ikke være der, og jeg føler også med dig. Jeg kan lige forestille mig hvis at jeg mistede mit arbejde pga. sådan noget lign. :/

Men altså, deres firma, deres regler.

Alt godt herfra!

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Nu er det jo store værdier I sømænd sejler rundt med. Den største sikkerhed er jo ikke større end det svageste led.
Du vidste det kun var et spørgsmål om tid, før der kom en prøve. Jeg vil kalde dig lykkeridder....

Nu skaden måske er sket, ville jeg sige det var en svipser.
Tilbyd evt. at tage en test ved hver udstationering for din egen regning i 6 mdr.
Det viser en vilje til at gøre alt for at beholde dit arbejde.

Rederiet har nok en handlingsplan i disse tilfælde, det ville jo være dumt bare at fyre en medarbejder; man har investeret mange penge i, og som ellers er velfungerende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Hvis jeg skulle give dig et råd, ville det lyde sådan her..
Du kender vel din chef okay efter så lang tid på jobbet.. Så du kan vel selv vurderer om det ville være smartest at krybe til korset inden, eller efter han/hun får det at vide..
Måske har du ikke set hans/hendes reaktion på præcis sådan en situation før, men du har vel set hans/hendes på andre ting og kan vurderer ud fra dette, hvordan din chef ville tackle det bedst for dig..
Hvis du ikke vælger at krybe til korset inden du bliver kaldt ind.. og selvom du måske er en alt-ædende-ateist... så ville jeg selv, hvis jeg var dig, be bare en lille bøn inden.. det kunne jo være den blev hørt et sted ikk ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
HrKnudsen skrev:

Personligt finder jeg ikke tilfælde som disse nær så "uretfærdige" som hvis man bliver taget i at gro en plante i sin egen have.

Jeg bliver ramt på mit levebrød, det er de færreste der vil få problemer med deres økonomi ved at få taget et par planter. Du har måske ikke skrevet under på at du ikke må gro røg, men du har valgt at bo i et land hvor det er ulovligt. Ser ikke den store forskel.

MrMachoveli skrev:
Hvis jeg skulle give dig et råd, ville det lyde sådan her..
Du kender vel din chef okay efter så lang tid på jobbet.. Så du kan vel selv vurderer om det ville være smartest at krybe til korset inden, eller efter han/hun får det at vide..
Måske har du ikke set hans/hendes reaktion på præcis sådan en situation før, men du har vel set hans/hendes på andre ting og kan vurderer ud fra dette, hvordan din chef ville tackle det bedst for dig..

Personen der beslutter min skæbne i dette rederi kender jeg desværre slet ikke personligt. Han sidder inde på et kontor hvor jeg kun har været en enkelt gang (da jeg blev ansat)

Tak for jeres opbakningen. Jeg har besluttet mig for ikke at krybe til korset og se hvad der sker. De må have fået svar på prøverne, så jeg tænker at de ikke vil give mig en fyreseddel mens jeg er til søs, da det jo vil have en stor indflydelse på min arbejdsindsats :D .
Derfor vil jeg nok først hører noget når jeg skal hjem om en måneds tid. Jeg vil selvfølgelig opdatere den her tråd når der sker noget.

Jeg kan sagtens forstå de personer der synes det er min egen fejl, da jeg har selv har skrevet under på det for 3 år siden. Det kan jeg bare ikke bruge til så meget lige nu.

Kaktus Klausen skrev:
Nu er det jo store værdier I sømænd sejler rundt med. Den største sikkerhed er jo ikke større end det svageste led.

Hvor går grænsen så? Hvad med læger, brandmænd og ambulancefører? De har andres liv mellem hænderne. Hvad med alle truckere? De kører rundt i store og farlige lastvogne, når vi er i gang kan vi jo tage taxa og buschauffører med og hvad med pædagogerne de passer jo på vores værdifulde børn.
Jeg synes det er et skråplan at begynde at teste folk. Tillid er bedre end kontrol.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Alt Ædende Ateist skrev:
Hvor går grænsen så? Hvad med læger, brandmænd og ambulancefører? De har andres liv mellem hænderne. Hvad med alle truckere? De kører rundt i store og farlige lastvogne, når vi er i gang kan vi jo tage taxa og buschauffører med og hvad med pædagogerne de passer jo på vores værdifulde børn.
Jeg synes det er et skråplan at begynde at teste folk. Tillid er bedre end kontrol.

Men du levede jo ikke op til deres tillid? Skal det virkelig retfærdiggøres, at du tog stoffer? Du har yderligere skrevet om at du har haft stoffer med ude på skibene, selvom de ikke kun har en no-drugs politik hos Mærsk, men også en no-alchohol politik. Surt du blev snuppet, men det måtte jo ligesom ske før eller siden. Held og lykke med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg har da uden tvivl brudt deres tillid: Ketamin kombineret med WILD. og det ligger jeg ikke skjul på. Dog uden de har nogen idé om det.

Den er vel ikke længere end jeg må tage konsekvensen for de valg jeg har truffet, like it or not.

Da vi jo tit har langt til det nærmeste sygehus, har vi vores eget hospital med alt hvad der til hører. Her findes både morfin, div. benzoer og andet godt. Der har før været episoder med ansatte der har nuppet disse ting og erstattet dem med vand og hovedpinepiller, hvilket jo er fuldstændig uacceptabel. Tror det er en af grundene til deres hårde kurs. Personligt synes jeg dog det er at skyde langt over målet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Men bliver den enkelte sag ikke vurderet individuelt? Og hvad med mulighed for rehabilitering? Visse arbejdspladser beholder gerne arbejdere, hvis de så går ind i et program og fikser deres "misbrug". Det er måske en mulighed, det ved jeg ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej igen.

Det endte med at jeg blev afskediget et par dage før jeg skulle hjem. Her er korrespondancen mellem mig og min arbejdsgiver:

Citat:

Hej ......

Til at starte med vil jeg sige at jeg i de 3 år jeg har sejlet i ....., altid har været meget glad for mit arbejde. Jeg har lige ledes fået gode tilbagemeldinger fra alle de skippere jeg har sejlet under og ...... er ikke en undtagelse.

Jeg har dummet mig gevaldigt ved at indtage et narkotisk stof og det er fuldt ud forståeligt at jeg nu får denne afskedigelse. Jeg vil dog gerne gøre det klart, at det var en hjernedød en gangs hændelse der blev gjort i en brandert (ikke at dette er en undskyldning).
Grunden til jeg ikke er kommet til kort med det samme, er at jeg er meget flov over denne hændelse, da det slet ikke ligner mig.

Jeg håber du vil tage disse ting i overvejelse og ikke lade en erfaren og dygtig medarbejde afskedig på grund af en enkelt meget dum fejltagelse. Jeg håber derfor også at vi kan finde en ordning, hvor jeg kan fortsætte mit arbejde i ...... Jeg er meget villig til at aflevere rene pis-prøver hver eneste gange jeg skal mønstre. Jeg er ligeledes meget villig til at aflevere prøver i min hjemmeperiode, hvis dette er muligt.

Mvh ..........

Citat:
Hej.......,

Nedenstående modtaget. Du har kun fået gode anbefalinger hele vejen igennem og jeg var meget overrasket

at se dit navn på testen som positiv.

Det er desværre sådan og hvis du ønsker en genansættelse, så vil det tidligst ske om et år, at man kunne

tage det op til overvejelse igen.

Jeg er ked af det er endt sådan, men det er desværre sådan det må blive.

Mvh

Nu står jeg uden arbejde, jeg er ikke medlem af en a-kasse og jeg har kniven for struben med hensyn til regninger. Jeg ligger vel som jeg har redt.

Jeg har i den seneste tid tænkt en del over min tilværelse og de valg jeg har truffet. Da jeg startede med at tage stoffer som teenager, var det for at eksperimentere og have det sjovt. Det er efterhånden en del år siden jeg har kunne kalde det eksperimentering (selv om jeg da stadig har det sjovt :D ) og jeg har på det seneste set alt for mange venner gå ned med flaget på grund af stoffer.

Jeg vil nu prøve at leve som fuldstændig afholdsmand i et par år. Jeg har lagt mærke til at min aktivitet herinde tit hænger sammen med mængder af stoffer jeg tager (når man tager mange stoffer, snakker man meget om stoffer. Herinde handler snakken om stoffer).
Derfor har jeg valgt at ligge mit medlemskab lidt på hylden.
Jeg vil selvfølgelig kigge forbi en gang i mellem og se om nogen har skrevet i min tråde, samt sprede HR budskabet.

PS. 99 procent af Psychedelia´s medlemmer burde gøre det samme.

PPS. Jeg prøver ikke at pudse glorien.

Medlem
Brugeravatar

Held og lykke AÆA. Det er en god beslutning du har taget, og jeg håber du klarer den :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Held og lykke der ude mate :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Held og lykke AÆA.
Din historie er meget brugbar for mig!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Ærgeligt at det skulle ende sådan :( jeg ønsker dig alt godt fremover

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Lidt trist afslutning på det hele, men man kan jo så også sige at du har lært noget af det, + givet indsigt (Ikke kun til dig selv, men ALLE) i hvad stoffer kan gøre ved ens fremtid/arbejdsliv.

Håber dig alt vel og lykke til i fremtiden :)
Go Vind

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Læser din afslutning efter endnu engang, at have taget et stof for ofte, og endt med små abstinenser, heldigvis i en enormt svag grad denne gang. Kan jeg godt følge dit budskab, jeg er en af de 99 %.

Jeg tager snart tværs over landet, pga. nyt arbejde, og så følger de gode kontakter heldigvis ikke med. Problemet er så, at i mit erhverv er narko ikke ilde set. Mange af dem vi arbejder for bruger kokain, der står stesoer på kontoret, og kan du præstere, er der ingen der stiller spørgsmål.
Min tidligere arbejdsgiver så mig ryge joints, og det hans eneste kommentar var, "vil du ikke gøre det et sted, hvor de ikke tager billeder."
Er en gang, midt i mit morfin misbrug, mødt op og fået efedrin og et eller andet, så mine pupiller blev lidt større. Så jeg kunne holde oplæg i KL, uden at vægge mistanke.

Når jeg engang blive pensioneret, og mine kontrakters tavshedspligt udløber, skriver jeg en bog om det hele, nogle gange kan jeg ikke selv fatte at det er virkeligt.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan ikke give dig nogle råd udover det som de andre har fortalt dig, men jeg kan fortælle dig at hvis det var mig der var i din situation ville jeg vente og måske benægte eller noget i den stil, du kender din arbejdsgiver. Du må på en eller anden måde kunne manipulere med ham, vide hvor han er svag og rede dit eget skin. Hvis ikke dette kan lade sige gøre og han bare føler reglerne ......

Angående cannabis så ved jeg godt det måske lyder åndsvagt, men hvad med: "passiv rygning" :/ .. Jeg er blank!

Senest rettet af Rodríguez 15 jun 2011 17:26, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Squeak skrev:
Ønsker det bedste for dig og bliver stærkt hængende i denne tråd da jeg føler dette er et godt emne at diskutere!]

Hvad med at læse hele tråden før du svarer?

Medlem
Brugeravatar

Måske havde gutten ikke opdaget side 2. Chill Snoezel, han er jo ikke så skarp ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Anarkrig skrev:
Læser din afslutning efter endnu engang, at have taget et stof for ofte, og endt med små abstinenser, heldigvis i en enormt svag grad denne gang. Kan jeg godt følge dit budskab, jeg er en af de 99 %.

Jeg tager snart tværs over landet, pga. nyt arbejde, og så følger de gode kontakter heldigvis ikke med. Problemet er så, at i mit erhverv er narko ikke ilde set. Mange af dem vi arbejder for bruger kokain, der står stesoer på kontoret, og kan du præstere, er der ingen der stiller spørgsmål.
Min tidligere arbejdsgiver så mig ryge joints, og det hans eneste kommentar var, "vil du ikke gøre det et sted, hvor de ikke tager billeder."
Er en gang, midt i mit morfin misbrug, mødt op og fået efedrin og et eller andet, så mine pupiller blev lidt større. Så jeg kunne holde oplæg i KL, uden at vægge mistanke.

Når jeg engang blive pensioneret, og mine kontrakters tavshedspligt udløber, skriver jeg en bog om det hele, nogle gange kan jeg ikke selv fatte at det er virkeligt.

Mvh
Anarkrig

den bog vil jeg se frem til at læse, når jeg engang bliver gammel og grå. :D du arbejdede som noget kommunikationsrådgiver eller lign. ikke?

det er brandærgeligt at du har mistet dit arbejde AÆA. det er godt at du kan se på det som en mulighed for at gå clean. det vil helt sikkert gavne dig at gøre det(i hvert fald professionelt).

jeg kan dog ikke lade være med at hæfte mig ved det urimelige og hykleriske i at man afskeder en medarbejder på den måde, som passer sit job. hvis du har været påvirket i arbejdstiden er det naturligvis noget andet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det var ærgerligt at høre det skulle ende sådan. Træls måde at miste sit arbejde på, og jeg syntes godt nok der politik er ekstrem striks. Det med ikke at stå i A-kasse er en fejl jeg også selv har lavet. Tænkte at det nok skulle gå. Men husk der er altid kontanthjælp, det er ikke så meget, men det burde være muligt at overleve på det.

Ønsker dig held og lykke i fremtiden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Snoezel skrev:
Hvad med at læse hele tråden før du svarer?

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]