Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har nydt den fede i ca. et års tid nu og jeg har lige for nyligt besluttet at holde en (lang) pause fra hashen fordi jeg synes mit forbrug har taget lidt overhånd...Altså lige en joint hver aften så jeg kan falde i søvn... Nu har jeg ikke røget i 2 dage og i går var et helvede at falde i søvn... Det tog flere timer, og da jeg endelig faldt i søvn fik jeg de mærkeligste drømme plus et enkelt mareridt...

Nu hvor jeg alligevel ikke kan sove igen har jeg lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på...

Hvor lang tid har det taget for jer før i har kunnet sove sødt som en baby igen?

Hvordan er det bedst at stoppe? Altså skal jeg trappe langsomt ned eller er en kold tyrker det bedste?

Med det sidste spørgsmål tænker jeg mest på abstinenser osv. Lige nu er der kun det med søvnen og lidt mærkelige tanker når jeg skal sove... Jeg har det også med at svede lidt mere end normalt... men kunne godt tænke mig at minimere abstinenserne så meget som muligt...

Til jer der kan sove... Nyd det!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
hasse skrev:
Hvordan er det bedst at stoppe? Altså skal jeg trappe langsomt ned eller er en kold tyrker det bedste?

Med det sidste spørgsmål tænker jeg mest på abstinenser osv. Lige nu er der kun det med søvnen og lidt mærkelige tanker når jeg skal sove... Jeg har det også med at svede lidt mere end normalt... men kunne godt tænke mig at minimere abstinenserne så meget som muligt...

Jeg stoppede med at ryge tjald efter et meget stort forbrug sidste nytår, med en kold tyrker. Røg alt det røg jeg havde nytårsaften og mit nytårsfortsæt skulle være at jeg kun røg i weekends og ferier...

De første tre dage er de værste... I hvertfald for mig. Problemer med at sove, manglende appetit, følelsen af at være rastløs, kan ikke finde ro, føler let ubehag i maven som mellem sult. Det kan selvf. variere fra person til person, men sådan er det hos mig

Men husk at det kun er et spørgsmål om tid, så går det over hvis du lader være med at ryge. Så ignorer ubehaget. Øl og smøger er også noget jeg synes virker. Og baldrian. En øl når den værste hunger er der, og en smøg når du trænger til at ryge, bare lidt irriterende jeg er blevet halv-afhængig af smøger nu :S
Baldrian til at sove på...

Jeg har også med held brugt små mængder hash i en joint hvis abstinenserne eller lysten bliver for voldsomme (0,10-0,15g)

Begyndte så at ryge i sommerferien igen, og det gør jeg stadigvæk, men ryger kun mit eget nu, køber ikke noget...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
hasse skrev:
Jeg har nydt den fede i ca. et års tid nu og jeg har lige for nyligt besluttet at holde en (lang) pause fra hashen fordi jeg synes mit forbrug har taget lidt overhånd...Altså lige en joint hver aften så jeg kan falde i søvn... Nu har jeg ikke røget i 2 dage og i går var et helvede at falde i søvn... Det tog flere timer, og da jeg endelig faldt i søvn fik jeg de mærkeligste drømme plus et enkelt mareridt...

Nu hvor jeg alligevel ikke kan sove igen har jeg lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på...

Hvor lang tid har det taget for jer før i har kunnet sove sødt som en baby igen?

Jeg havde selv en periode hvor mit forbrug tog overhånd, så jeg besluttede mig for at holde en laang pause. Jeg måtte også igennem ting som søvnløshed, hovedpine, ubehag, enorm rastløshed etc. Men som Xp3rt siger, så skulle det gerne blive bedre efter en 3-4 dage, så hang on! Når først du er over den tid, så begynder du at mærke at du bliver mere frisk oveni bøtten - og det er lækkert :)

Som Xp3rt siger, så er øl og smøger to rigtig gode venner. Og ikke mindst melatonin. Det er genialt at falde i søvn på i den svære periode.

Knæk og bræk med det hele!

//DH

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

tak for svarene... Jeg må vel bare holde ud så!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DH skrev:
Som Xp3rt siger, så er øl og smøger to rigtig gode venner.

Hallo, hvor fedt er det at skifte et misbrug ud med et andet? Du/I aner ikke om manden har brugt alkohol eller tobak før, og alligevel foreslår I det? Hvad er lige grunden til det?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
yeti skrev:
DH skrev:

Hallo, hvor fedt er det at skifte et misbrug ud med et andet? Du/I aner ikke om manden har brugt alkohol eller tobak før, og alligevel foreslår I det? Hvad er lige grunden til det?

Blow me!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
DH skrev:
yeti skrev:
DH skrev:

Blow me!

Medalje til bedste argumentation noglesinde på psy! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når jeg siger at en øl+smøger er en god idé mener jeg heller ikke at man skal skifte tjalden ud med det, men bare for at lette overgangen. Højst en øl om dagen (f.eks. om aftenen) og et par smøger når den VÆRSTE lyst er der. Det er bare for at dæmpe lysten, og det virker.
Har holdt pause et par gange, med halve år hvor jeg ikke røg, og den første uge har jeg kørt med 1 øl om dagen og 3-5 smøger. Ikke mere, og man bliver ikke afhængig af at drikke 7 øl på en uge eller ryge 21-35 smøger...

Efter det så havde jeg det meget bedre, og tænkte ikke rigtig på tjald mere...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Motion er vejen frem!

Senest rettet af Karma 26 sep 2005 13:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg er lige stoppet med mine godnatjoints for snart to uger siden, og jeg begyndte at voldsvede efter et par dage. Ikke fordi jeg havde det varmt, der løb bare dråber af sved fra mine armhuler, ikke synderligt charmerende...
Det tog ca en uges tid inden det var ovre, og undervejs begyndte jeg at drømme mere og tydeligere, eller, jeg kan hvertfald huske drømmene tydeligere.
Jeg har ikke haft besvær med at falde i søvn i forbindelse med "afvænningen", men jeg kan varmt anbefale baldrian mod generel søvnbesvær. Matas har nogle ekstra stærke nogle der hedder Bio-Rolin, hvor der også er humle i.

Jeg synes ikke det er en god ide at bruge smøger som substitut, en øl ser jeg ikke det helt slemme i, men smøger er bare for nemme at blive vant til, hvis du har problemer med hashen.

Anyways, jeg nyder at ens hovede klarer så meget op når man stopper, jeg blev helt overrasket over hvor god min hukommelse egentligt har været på et tidspunkt, og jeg kan mærke den bliver bedre for hver dag der går. Det samme gælder med den generelle motivation, og jeg synes ikke at den daglige buzz i form af en joint er det værd.
Jeg har stadig planer om at ryge til fester og special occations, men det daglige forbrug gider jeg ikke længere.

Held og lykke med det!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Motion, motion og atter motion! Det kan ikke siges nok. Alle der tager stoffer (og dem som ikke gør) bør motionere... helst dagligt, hvis det kan lade sig gøre.

Jeg røg meget tæt for to somre siden, hver dag i over en måned. Jeg havde samme problemer efter stoppet, som du beskriver foroven. Jeg vidste i forvejen hvor godt man sov efter en ordentlig omgang fysisk udmatning, så jeg begyndte at styrketræne igen og kombinere det med fodbold. Virkelig knokle røven ud af bukserne, så det eneste jeg tænkte på var at lægge mig ned og lukke øjnene.

Intet har hjulpet så meget som fysisk aktivitet. Det er den eneste substitut man kan tillade sig at benytte sig af, hvis man vil det bedste for kroppen.

De første dage og uger kan virkelig være ubehagelige... for vejrtrækningen, musklerne og diverse andre ting, især mens motionen står på. Man føler sig uoplagt og doven - men kunsten er at blive ved. Efter 2-3 uger kan man tydeligt mærke at kroppen aldrig har haft det bedre.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ryger allerede smøger, men jeg vil meget gerne stoppe snart... det bliver bare ikke lige nu, da jeg også synes de hjælper lidt på ryger trangen...

Det værste synes jeg er søvnproblemerne... Jeg bliver godt nok rimelig træt om aftenen, men når jeg så ligger mig til at sove kører tankerne rundt i hovedet og jeg bliver lys vågen igen. Det var så også grunden til at jeg lige måtte ryge en tyk i går! :oops: Jeg har så lige lidt tjald tilbage og det ryger nok i aften, men så er det også slut!

Citat:
Motion, motion og atter motion! Det kan ikke siges nok. Alle der tager stoffer (og dem som ikke gør) bør motionere... helst dagligt, hvis det kan lade sig gøre.

Det har jeg også tænkt på i lang tid, men mere blev det ikke til. Det tror jeg at jeg vil begynde på fra nu af.

Citat:
jeg kan varmt anbefale baldrian mod generel søvnbesvær. Matas har nogle ekstra stærke nogle der hedder Bio-Rolin, hvor der også er humle i

kan man blive afhængig? Eller kan man godt sove normalt igen når man holder op med at bruge dem?

Tak for hjælpen allesammen!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Baldrian virker søvndyssende på nogen, men bestemt ikke på alle. På mig virker det trættende men uden at jeg er istand til at falde i søvn. Kender en del flere som har det på samme måde, så vær lige opmærksom på hvordan du har det med urten, hvis du begynder på den.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Du kan sagtens sove normalt når du stopper med de baldrian piller...

Men du skal nok regne med svedeture og mareridt 1 uge´s tid.. Holdt pause i foråret efter at have røget i 12 år og svedte som et svin de første 14dage og havde de vildeste mareridt når jeg endelig faldt i søvn ( f... det var vildt at drømme efter ikke at have gjortdet i så mange år ) Men der hjalp de baldrian piller og der var intet der jeg stoppede med dem... Du skal nok bare spise lidt flere end der står på parken, men lad hver med at smage på dem :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad mener i med ikke at drømme ? OK man drømmer selvom man ikke husker dem, men hvad mener i med ikke at kunne huske dem når i ryger ?

Jeg får personligt meget vilde og crazy drømme når jeg ryger, især hvis jeg stadigvæk er skæv når jeg går i seng (og det sker tit) så drømmer jeg de sygeste drømme... Og jeg kan huske dem. Meget bedre end hvis jeg ikke havde røget. Det synes jeg er en af opturene ved at ryge, de drømme føler jeg gør en hel del klart i mit liv og hverdag.
Når der sker et eller andet sygt i virkeligheden og man får adrenalinrush og så videre, så har jeg tit optur på og en speciel følelse i kroppen. Svært at beskrive, men når jeg drømmer en af mine drømme i skæv tilstand, og der sker noget vildt, får jeg den samme følelse, som om at jeg får adrenalinrush i søvne når jeg har røget. Får det sjældent hvis jeg ikke har røget, <2 gange om året.

Nogen der kender til det ?

Det er utroligt nice, og ikke noget med mareridt at gøre. Jeg har ikke haft mareridt i 5 år, og har også holdt pause mange gange fra røgen, men ingen mareridt.

Tilbage til topic :)

Det var en ting jeg glemte, MOTION !!!

En naturlig ting i min hverdag, så ikke noget jeg tænker over. Begyndte at dyrke motion efter at jeg begyndte på pausen, og det virkede fantastisk. Nu træner jeg (jern) 3-5 gange om ugen, og cykler 30-50 kilometer om dagen. Har aldrig været i så god form som nu, og ryger samtidigt. Tror bare jeg skal skære ned på mit rygeri og få trænet lidt mere seriøst...

Der er ikke noget bedre end den fysiske udmattelse og narturlige high efter motion... Kombineret med en joint selvf :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Beach
Xp3rt skrev:
Hvad mener i med ikke at drømme ? OK man drømmer selvom man ikke husker dem, men hvad mener i med ikke at kunne huske dem når i ryger ?

Jeg mener at have læst REM sekvensen bliver skåret drastisk ned ved hashrygning.

Jeg "drømmer" kun sjældent, og har ihvertfald ingen erindring om hvad jeg i så fald skulle ha oplevet. Egentlig kan jeg godt lide at drømme men jeg kan bedere li hash.
De gange jeg er stoppet med røgen, kom mine drømme tilbage x78 med nærmest fuld erindring... Ekstremt klare drømme der godt kan få mig til at blive lidt paranoid for at lukke øjnene. Dog er de ikke rigtig ubehagelige, bare meget meget virkelige og meget syrealisktiske. Desuden er disse drømmes formål næsten skåret ud i pap, så budskaberne ikke kan misforstås.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Xp3rt skrev:

Ja, det er rigtigt at man drømmer men bare ikke husker dem.. Nogen husker dem så åbentbart, men jeg høre ihvertfald til dem der IKKE husker noget.. Bortset fra en sjællend gang imellem hvor man vågner og ikke husker hvad derer forgået..

Men jeg kan huske mine drømme ( mareridt ) meget klart og tydeligt ligeså snart at jeg ikke ryger...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg kan personligt anbefale at skifte røgen ud med kager. De første par dage syntes jeg godt man kan tage en "normal" mængde, forstået sådan at man godt kan blive påvirket i samme omfang, så mangler man kun ryge delen som i mine øjne er en ikke uvæsentlig del. Efter et par dage kan man så trappe ned derfra. Det virker ihvertfald nogenlunde for mig..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Kender godt det med ikke at kunne sove selv, men hvis du ignorerer det, fx. stener fjernsyn indtil du simpelthen falder om af udmattelse, og derefter står tidligt op næste morgen og holder dig vågen hele dagen, så har du en god chance for at kunne falde i søvn om aftenen.

ps. En god del kaffe og evt. lidt efedra kan hjælpe dig med at holde dig vågen til om aftenen!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

-Zoolog- skrev:
Xp3rt skrev:

Jeg mener at have læst REM sekvensen bliver skåret drastisk ned ved hashrygning.

Hvordan ****** kan det så være at jeg drømmer så meget ???

Husker sjældent mine drømme når jeg ikke ryger... Sker normalt kun om morgenen hvis jeg falder i søvn igen i 1½ time efter at have været vågen i få min. eller lign og vågner, så kan jeg tit huske den/de drømme jeg drømmer i den periode... Sker tiest når jeg har røget om aftenen

Holm skrev:
a, det er rigtigt at man drømmer men bare ikke husker dem.. Nogen husker dem så åbentbart,

Det er da mystiskt... Er der nogen andre der også kan huske deres drømme under rygeri ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]