Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 17:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Skræmmende!
Medlem

Geografisk sted: dk
hej,
læste et indlæg om søsygepiller under "syntetiske" og valgte at undersøge området nærmere på erowid. Det er sku skræmmende at specielt helt unge vælger at fucke sig selv op på den måde. Det jeg har fået ud af at læse rapporter om denne stofgruppe er at de fleste brugere er teenagere og da disse stoffer er nogle af de mest alternative/farlige der findes er det klart at de fleste rapporter er skrevet af folk der er havnet på skadestuen. Et andet gennemgående træk er at mange der tager disse stoffer i langt de fleste tilfælde får psykiske og fysiske men efter én til få oplevelser og hos mange suges livskvaliteten direkte ud. Igen skræmmende.
Hvad får folk til at tage sådanne stoffer? jeg ved godt at de fleste teenagere er nysgerrige overfor stoffer og da nævnte stoffer findes i håndkøb er det jo et let valg. Dog synes jeg det er skræmmende at unge der kun har prøvet alcohol eller hash få gange kaster sig ud i sådanne livsændrende forsøg (forsøg selv erfarne psykonauter ville holde sig fra)!! det samme synes jeg er tilfældet ved DXM i forhold til mange af de rapporter jeg har læst. Har specielt bidt mig fast i nogle rapporter her på siden af Darksky. Det er sku skræmmende læsning.
Ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver det her. Egentlig ikke for at være moraliserende men nok nærmere fordi mange af de historier jeg har læst nærmest minder om bevidste selvmordsforsøg. Skulle nok bare af med noget efter at have læst om emnet...!

peace

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja det er skræmmende.

Der er mange der kaster sig ud i ting de intet begreb har om, hvilket mange gange fører til ulykker o.lign. Personligt sørger jeg for at orientere mig godt om de ting jeg kaster mig ud i, det gør at man dog er en smule forberedt, selvom man aldrig kan være 100% klar på hvad der sker når man eksperiementerer med stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Det er ikke så lang tid siden jeg vidste absolut nada om bevidsthedsudvidende stoffer...
Jeg kan godt huske hvordan det var at gå rundt med tanken om "den anden verden", som man så uendeligt gerne ville opleve, men ikke rigtigt vidste hvordan man skulle gribe an..
Hele mit liv har jeg hørt på moralprædikner om stoffers farlighed og psykoser, og at der absolut ikke kunne komme noget godt ud af eksperimenter i den klasse..
Da jeg så efterhånden fik talt med en del mennesker der kunne sætte tingene i et andet perspektiv, besluttede jeg mig for at "prøve noget"..

Jeg havde nogle imovane piller liggende, som jeg havde hørt lidt om skulle have en lamme-effekt..
Jeg spurgte her på boardet, om nogen kunne anbefale en dosis (Nogen husker sikkert tråden :oops: ) og fik omkring 10 posts, med samme budskab.. Lad vær med at tage dem..
Det skabte stor forvirring, for jeg havde læst hyppigt på boardet i et års tid, og vidste allerede at folk her har en stor viden om tingene, og ikke ville sige noget forkert, men samtidig tænkte jeg "hey, det er narko, hvorfor siger de nej".. Ja, dumt, men sådan er det nu engang når man ikke ved så meget om et emne (og iøvrigt er ung og stupid)..
Jeg havde som sagt hele mit liv kun hørt nej nej nej, og derfor tænkte jeg at psychedelias nej var det samme værd som ekstra-bladet, mine forældre, mine skolelærere og regeringens nej...

Jeg roder vist lidt i det, men min pointe er, at når man er vant til at et nej betyder "jeg ved ikke noget om det, og det er forbudt fordi det er det! basta!", så er det altså svært sådan lige at "stole" på folk.. Håber du forstår mig..

Hvis først man som debuttant-knarkoman har fået mistanke om at noget har en effekt, så er man ret ligeglad med effekten, bare den er der..

Svampe og kakti kan lyde mindst lige så farligt som marzine og natskygger, når man ikke har nogen erfaring eller viden..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som hovedregel skal man altid stole på psychedelia.dk hvis der er en entydigt svar, hvilket der jo som regelt er da de fleste herinde har et godt begreb om netop euforiserende stoffer :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er aldrig godt at basere sine valg på en kilde alene. Heller ikke psy.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Det er aldrig godt at basere sine valg på en kilde alene. Heller ikke psy.

Nej men hvis der er 10 herinde der siger det samnme er det jo ikke én men 10 kilder :wink:

Derfor vil jeg mene at denne side er ret pålidelig.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Søren, du misser pointen i mit postulat..
Jeg er den dag i dag udemærket klar over at jeg ingen grund har til at betvivle (de fleste) medlemmer fra psychedelias meninger og viden, men når man er vant til nej nej nej, så er det svært at definere hvornår et nej virkelig er et nej..
Der er jo også mange "begyndere" der får frarådet stoffer, som egentlig er "gode nok"
Jeg ved godt at man i sådan et tilfælde skønner at personen ikke er klar til det, og derfor fraråder det, men som ny person "udefra" kan man altså have svært ved at skelne mellem "det er et unyttigt, og særdeles farligt lortestof" og "du skal ikke tage narko før om et par år, knægt!"...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Flex skrev:
Citat:
Jeg havde nogle imovane piller liggende, som jeg havde hørt lidt om skulle have en lamme-effekt..
Jeg spurgte her på boardet, om nogen kunne anbefale en dosis (Nogen husker sikkert tråden :oops: ) og fik omkring 10 posts, med samme budskab.. Lad vær med at tage dem..
Det skabte stor forvirring, for jeg havde læst hyppigt på boardet i et års tid, og vidste allerede at folk her har en stor viden om tingene, og ikke ville sige noget forkert, men samtidig tænkte jeg "hey, det er narko, hvorfor siger de nej".. Ja, dumt, men sådan er det nu engang når man ikke ved så meget om et emne (og iøvrigt er ung og stupid)..
Jeg havde som sagt hele mit liv kun hørt nej nej nej, og derfor tænkte jeg at psychedelias nej var det samme værd som ekstra-bladet, mine forældre, mine skolelærere og regeringens nej...

:lol: Det er en god pointe du kommer med der! Jeg kan godt huske lidt af din tråd, -fik du nogensinde taget de piller, eller snakkede vi dig fra det?

Når man ikke ved så meget om stoffer, er de alle ens. Det er også derfor vi anbefaler, at folk læser så meget om de forskellige slags, inden de går igang.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

toxtoxtox skrev:
Hvad får folk til at tage sådanne stoffer?

Jeg tror det har utroligt meget med tilgængelighed at gøre. OTC og lightergas er vel dybest set lettere at skaffe end så meget andet - og kombineret med den latterlige skræmmepropaganda, så kan de unge mennesker slet ikke finde ud af, hvad de skal tro. Det "etablerede" er jo næsten 100% utroværdigt - og i en sådan grad at unge mennesker også forkaster de korrekte ting, som Sundshedsstyrelsen, behandlere og skolerne siger.

Lightergas er jo en rigtig tidlig-teenager klassiker. Hvem over 20 med gode forbindelser vil nogensinde nedværdige sig med lightergas?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Fanny skrev:
...-fik du nogensinde taget de piller, eller snakkede vi dig fra det?...

:oops:

flex

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian > Rigtig god pointe! Hvis der er bedre tilgængelighed til rusmidler af god kvalitet og sikkerhed så vælger man selvfølgelig dem.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Malkavian har allerede beskrevet hvorfor unge giver sig ud i eksperimenter som er så hjernedøde. Men jeg vil da gerne abe efter :)

Hovedårsagerne til at nogle unge mennesker sætter deres liv på spil med disse OTC piller er ret simple.

1: De ved ikke præcis HVOR farligt det er det de har gang i. Dette skyldes både autoriteternes utroværdige skræmmekampagner, og en uvidenhed om at man kan finde god information på nettet om stoffer.
Jeg er fuldt ud overbevist om at 99% af dem som eksperimenterer med OTC ikke ville gøre det hvis de rent faktisk var klar over hvad de havde gang i.

2: Årsagen til at de i første omgang overhovedet kaster deres øjne på OTC piller er ofte manglende adgang til andre stoffer. Like it og not, nogle mennesker vil altså bare gerne udforske stoffernes verden, og når man knap nok kan få fat i hash (af legale eller økonomiske grunde) så kigger man jo rundt efter alternativer. Her kommer OTC ind i billedet, de er billige, og let tilgængelige.

3: denne grund tror jeg kun kan tale for måske 1-5% af dem som leger med søsygepiller osv. Den gamle kliche om at unge føler sig "usårlige" og er ligeglade med konsekvernserne.
helt ærligt, hvor klichefyldt er det ikke? seriøst??? jeg kan godt tro nogle få mennesker virkelig er så ligeglade med deres liv i korte perioder at de er villige til at gøre hvad somhelst, men disse mennesker kommer normalt op med andre ideer end at æde søsygepiller.

Mvh Bøh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]