Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: 4300 - holbæk
hmm.. her sidder jeg så.. 19 år.... hvad skal der ske... jeg startede med at tage ryge hash som 14-15 årig... der gik ikke længe før jeg fik prøvet amf og ecstasy... nu er jeg så 19 år... har været det meste af drugs a-z igennem... jeg fik et badtrip på lsd for 2 år siden.. på 2 dråber og 1 shiva mærke... det var mit andet trip på lsd... ego-død... nu kan jeg ikke nyde en joint mere.. bliver ultra paranoid.. sidder og suger maven ind.. tror jeg pisser i bukserne... spørg mig ikke hvorfor.. men det er meget ubehageligt... det var måske meget godt jeg fik det bad trip.. ellers havde jeg sikkert stadig siddet og suget.
det eneste jeg tager nu er coke.. nok lidt for meget.. jeg er træt af mig selv.. prøver at sige til mig selv at jeg skal finde noget andet at lave med ens 'venner' end at tage coke og drikke... lave det normale mennesker laver..
hvad laver de normale mennesker....?
i de sidste 4-5 år har min omgangskreds skrumpet sig ind til få gode 'venner'.... vi laver aldrig andet end at drikke og lamme os.. og når jeg prøver at være sammen med andre som ikke kommer i miljøet og kender chargongen(?) og sådan, føler jeg mig mærkelig.. føler ikke jeg passer ind.. jeg vil passe ind..

er godt klar over at det nok er på tide at holde en lang pause eller stoppe helt og falde til ro.. men hvad skal jeg så lave?
har gået længe og håbet på at finde en sød og rar pige... en ganske almindelig en... som jeg kunne falde til ro med, og hygge.. opleve kærligheden... men jeg tror ikke længere på at det kommer af sig selv...
jeg må gøre noget.... jeg har været sammen med mange piger.. men jeg tiltrækker altid de forkerte.. de vilde.. dem som vil tage stoffer og feste hele tiden.. jeg gider ikke mere....!

men jeg har dog noget at glæde mig over.... jeg skal aftjene værnepligt til februar..... jeg har meldt mig frivilligt.. og jeg ser meget frem til det. håber at jeg kan finde nye venner derinde. RIGTIGE venner.

jeg kender ikke formålet med denne post, men jeg kan mærke på mig selv det allerede har hjulpet at se 'mit liv' skrevet ned - det lyder måske mærkeligt men det er dejligt...

nogen der har oplevet noget lignende.... eller har det på samme måde..
eller har råd af nogen art....

så skriv.. meninger og spørgsmål er også velkomne

(undskyld det rodede indlæg er ikke vant til at poste på forum)

god jul

chill

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Værnepligt er enligt en smart måde at komme ud af et misbrug på, man kan jo ikke rende rundt og være på coke når man er i tjeneste. :D eller kan man? :P

BTW. Alm. mennesker spiser på jensens-bøfhus og snerre af folk der ser mærkelige ud ;)

Mvh. Visias :roll:

Ps. Held og lykke med det...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Det jeg gjorde var at jeg stoppede med at tage stoffer..og så må man sgu bare æde lorten derfra..og virkelig arbejde for at få det bedre..jeg har læst bøger om at forblive positiv...løber en del - når da jeg ik bliver plaget af den forbandede skinnebensbetændelse..grrr..
kampsport er en god ting at bruge sin tid på..man får styr over sig selv..og så er det meget cool at kunne synes jeg....
Men fuck hvor skal man meget nederen shit igennem synes jeg...jeg har vel ik taget nogen stoffer i ca 8 måneder tror jeg..og jeg betaler stadig..meget megetl idt..men fx i går fik jeg det mærkeligt på mit arbejde...lidt skade har man vel taget..
Jeg kan heller ikke ryge mere uden at blive parnoid.. Kan heller ikke drikke kaffe mere - går udfra heller ikke koffeinrige drikke!
Det er individuelt hvordan man klarer sig gennem sine stofproblemer..et must er bare at du holder dig fra stofferne..alkohol kan i mit tilfælde stadig nydes.også selv i kæmpe mængder :P..

Keep in mind at; lige meget hvordan det kommer til at gå, så udvikl redskaber der kan holde dig positiv så meget af tiden som mulig. Bliv glad ved simple ting - vær åben! Fuck det gamle liv på stoffer, det holder alligevel ikke i længden..
og så mit mantra - som ændrer sig efter hvordan jeg har det, men "Im here - minus well fuckin enjoy what im payin for"!
men det her er nok mere henvendt til når du ER stoppet helt -hvilket mildt sagt nok er en god ide..
mht mili .. stofferne er der.. så det kommer an på dig hvad der skal ske!
håber jeg har ramt ok
god jul

Titel:
Junior medlem

hey addikta...

jeg vil starte med at sige tillykke med at du er nået over halvvejen allerede. det kom du ved at poste denne tråd og dermed erkendt at der er et problem...

der er et problem at du har startet så tidligt med stoffer da du ikke er mentalt udvokset endnu (selv om man selv syntes det ) og det har påvirket dit forhold til andre mennesker. men det er ikke varig skade men du bør nok stoppe med coken da den bare forøger den depression du nu sidder i.

det er en super ide at du skal i militeret, MEN...........!!!!!!!!

der er rigtig meget stof i militeret så det skal du være afklaret med inden du starter derinde. jeg vil anbefale du straks kontakter din læge og forklarer ham problemet og kommer på lykkepiller og evt får truxal for at dæmpe abstinenser. der er nok ingen andre veje...

motion er også en anden god ting. begynd at løbe/gå 10 km hver dag (ved at det er meget at starte med men så er der tid til at tænke over det). meld dig ind i en sportsklub (tennis-håndbold-curling) for der vil du finde andre mennesker at snakke med om det alm mennesker snakker om (hvad det så end er )

lig ikke skjul på dit TIDLIGER MISBRUG men snak åben om det, men med måde :wink:

husk at en orgasme om dagen holder lægen fra døren :P 8)

jeg ønsker dig alt godt og håber at du finder ud af det

Titel:
Junior medlem

jeg har lige kvittet smøgerne, efter 5 års røg, har ikke røget i en uge nu, er vildt stolt af mig selv... hehe.
begynder også at løbe træne da jeg har fået af vide af en ven i mili at jeg vil HADE det hvis jeg ikke er i nogenlunde form når jeg starter...
så må jeg se om jeg har disciplin nok til det.

jeg tror selv at mili vil være en god ting til at styrke min personlighed men kan os se modsat at hvis jeg kommer derind og ikke kan være mig selv så er 4 måneder meget længe og det vil forværre min nuværende psykiske tilstand betydeligt men jeg håber på det første selvfølgelig.

det er jo mit liv :
hvorfor mener du jeg bør have truxal og lykkepiller....?

SSMA :
dit indlæg gav også lidt at tænke over jeg har tænkt på det med kampsport men altså.. så skal jeg starte et helt nyt sted med HELT nye(normale) mennesker jeg slet ikke kender.... det virker lidt uvirkelig
men jeg kan vel prøve at tage fat i mig selv og løfte mig derned det er jo kun i starten det er slemt ... jeg ved det jo godt

glædelig jul og et lykkebringende og clean nytår :)

Titel:
Junior medlem

!!
Jeg har haft præcis det samme problem med paranoia. Jeg havde det som om alle snakkede bag min ryg, men det var kun når jeg røg fede..
Og tænkte længere og længere ud nogen fuck't op ting når jeg så noget hentydet til noget..

Find dig en dejlig dame og stop med alt. Bare ikke coké :D den holder hele vejen igennem!!

Titel:
Junior medlem

haha.. klart
hvor skulle jeg finde en dejlig og almindelig pige i min omgangskreds?
desuden er der ingen almindelige pæne piger der gider en med en fortid og et rygte som min....
skal da være ekstremt heldig.. men klart hvis det sker... happyness!

Titel:
Junior medlem

Ha.
Det er klart der ikke sker noget når du ser sådan på tingene..
Man kan altid ændre sig, så er ens fortid fucking ligemeget!!
Ta dig sammen og gør noget istedet for at regne med at komme til dig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Haribo skrev:
Stop med alt. Bare ikke coké :D den holder hele vejen igennem!!

Skide godt råd det der Haribo :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
hehe ja dårligt råd, coke er noget gøgl

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeps. Coke har bragt mange i uføre. Ved overdreven brug giver den også paranoia og kort lunte. Nok ikke lige det du har brug for nu!
Men flot at du er kommet så langt, at du har formuleret dit problem her på boardet og at du går igang med at løbetræne. Jeg tror at motion er en god genvej til at udrense systemet så afhængigheden hurtigere forsvinder, -og så giver det velvære og selvtilfredshed!

Hyg! Fanny

Titel:
Junior medlem

hey, motion er vejen frem. Tro det eller ej!
Jeg løber selv 3 gange om ugen og styrketræner 3 gange om ugen. Når du kommer ud af træningscentret eller hjem fra løbeturen, har man en tilfredshedsfølelse i kroppen som overgår de fleste stoffer :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: DK
Jeg undskylder på forhånd, da jeg ved dette bliver et langt indlæg.. Jeg har ikke været inde på psychedlia i nogle år, men tænkte jeg ville vende tilbage til det sted jeg startede, her hvor jeg også selv står ved en skillevej.
og det skal ikke lyde som om psychedelia på nogen måde var min entre til euforiserende stoffer- men psychedelia blev en del af min hverdag da jeg stoffer blev en del af mit liv.. så jeg vil her vende tilbage til reden med et lille indlæg i denne tråds stemning, og lette mit hjerte. det må jeg ha fortjent efter mange års medlemsskab hehe :)
okay - jeg ved præcis hvordan du har det..
og det er super du ikke la' dig selv ryge helt væk i det! som en anden skrev - første skridt er at erkende det, jeg gjore det samme forleden efter 8 års liv som weekendsnarkoman - og ladet weekenderne blive til mandag tirsdag onsdag....
det er virkelig svært at indrømme for sig selv - og endnu sværere at indrømme for andre, at man når til det punkt, hvor man ved, at det eneste rigtige er at stoppe...
jeg startede her på psychedelia for en del år siden - og i starten havde jeg en naturlig nysgerrighed til alt der hed euforiserende stoffer - og været hele spektret igennem..
har dog altid været en dyb tilhænger af "uppers" og derfor har kokain og især amfetamin været en del af mit liv siden 1998. jeg er 23 nu, og hvor jeg før tog et gram cola på en aften - tager jeg nu 3-4. og det er ikke dårlig cola :) men aftenerne bliver længere og resistensen større...
hvor jeg før tog amf startende fredag aften og sluttede søndag morgen - kan jeg nu snildt finde på, at tage fredag til mandag - drikke mig så stiv at jeg blackout'er , for derefter at lægge halv-grams-streger og fortsætte.... det er en endeløs vej fyldt med fortrydelser, penge ud af vinduet, slukkede telefoner fordi jeg ikk' kan overskue andet end de venner der er frisk på at ta streger, og mest af alt selvdestruktiv måde at leve på...
jeg kan egentlig ikke sige meget godt om stoffer - selvom jeg selv var en af dem der før sagde: "alt med måde - stoffer er ikke skadeligt før man misbruger dem, jeg er ikke som de andre" og I kender resten af jargonen...
jeg kan sige som de fleste andre, at jeg har haft en masse fede fester, lange hyggeligt nætter og gode tider i selskab med svampe, 2cb, 2ci, kokain, mdma, amfetamin og alle de stoffer vi indtager - men som dig har jeg fundet mig selv være et sted, hvor jeg ikke vil være længere.. jeg håber vi begge kan komme videre og lande et bedre sted - og sæføli kan vi det.. for mit vedkommende er det blevet tid til at tage en dyb indånding og erkende, at stofferne ikke længere et redskab til at være vågen, noget der giver mig stemning til at skrive mine dybe rap-tekster, eller noget der giver mig en sjov aften. (btw http://www.myspace.com/uniqbaby ) hvis nogen vil tjekke hehe..
jeg har mistet for mange timer og skubbet for mange væk fra mig.. jeg har heldigvis formået, at stadig kommet videre i min jura-uddannelse, (taget EU-ret eksamen og klaret den godt - mens jeg har taget amfe-snitter på toilettet :] ) kreeret eget pladeselskab/hiphop-studie, og har en kæreste der er blevet ved min side selvom jeg har fucket up gang på gang med mange dårlige undskyldninger, hvor sandheden er, at jeg har siddet hjemme på 2-dagen og ikke villet andet end at cutte up fra min snebold og være låst i min egen verden...
så jeg vælger at tro på at jeg stopper mens legen er god.. og den har sgu været god så længe rusen var oppe - men medaljen har en bagside... og hvis jeg ku ha valgt om igen ville jeg aldrig ha taget første streg, første pille, første hvæs, første gumlen og første tår ...
tror ingen kan påstå at stoffer har gjort èn til et bedre menneske :)
men sådan er det, og jeg prøver ikke at spille hellig - er ikke bedrevidende elller noget.. men dit indlæg gav mig lyst til at dele min historie..
har nok gjort den så lang så de færreste vil læse den, men jeg havde brug for at komme om med lidt af min historie - og det er nok meget passende at gøre et sted, hvor jeg selv har været med til at dele gode erfaringer og historier om stoffer....

sorry det her blev mere for mig selv end for dig homie - men kan være du genkender lidt af det, og ved at vi alle kan komme ud hvor man ikke kan bunde. La mig slutte det her med en halvfærdig tekst der illustrer mine følelser :

Vil du være ligesom som knægt - hva fejler du?
Ser du lykke i mig knægt- så er dit spejl itu?
Ikke fedt, at være fanget i en flugt
Prøver at skinne som udenpå, men yo jeg er bange og brugt
Jeg prøver at finde tilbage til den person jeg var engang
prøver at finde mening og vej igennem trang
en ironisk tanke, for jeg tager en streg til
så fuck den linie giv mig en pen og lad mig streg den,
Ved ik, hvor jeg er på vej hen
Og selv hvis det er tæt på er vejen nok for lang ven
Livet er et spil kan ikke lege den
men hvis lykken den er gratis, la mig eje den!
køber 100 g og siger til min pige jeg aldrig tager igen - ( løgn på løgn på løgn)
stadig låst i samme jerngreb,
slår mig til tåls med tab og tænker sådan er det – skade sket
stadig samme sang, stadig samme tone
stadig samme klang
som Clemens i strandvasker munden fuld af tang
det er svært når man aldrig vinder
tiden rinder, rinder fra mig
minder mig tilbage og prøver at huske før jeg glemmer
sender fem tanker ud til alle venner
tårer triller fra mine kinder,
genkender ikke engang mit sind,
smerten blænder og selvom solen skinner klart
så vandrer jeg i blinde
føler for selvmord, men det kan jeg alligevel ikke nænne
har stadig alt for mange følelser i klemme
leder efter ro når jeg er ude, for jeg fik den aldrig hjemme
og labyrintens gange fryser mig fast
i samme gang, nok engang, jeg hader denne last,
mine fingre ryster alt for meget til at riste
det er trist, men kan man tabe når man intet har at miste
komme først over stregen når man altid starter sidst
kan man sige man elsker livet når men hader det på samme tid
sige man er clean når hvert et cover i min crib er hvid
få lov at hvile ud, men aldrig lov at sidde ned
er det at forkert at ønske døden, når man leder efter fred,

http://www.myspace.com/uniqbaby

1 love til jer alle - tak for at la' mig komme ud med en masse tanker :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: DK
btw - wa fa'en er der sket med mit post-antal? var oppe på et par tusinde i sin tid hehe :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
tror ingen kan påstå at stoffer har gjort èn til et bedre menneske

Jo det tror jeg faktisk mange kan påstå, og endda tror jeg det er sandt i mange tilfælde.
For eksempel mit eget tilfælde. Det er ikke noget jeg gider forklare dybere lige nu, engang kommer historien nok, men min historie er MEGET anderledes end din. Jeg kan godt se hvordan du, ud fra din historie kan komme med din konklusion, men ikke alle har fucket det så godt op som dig. Nogen har faktisk haft lidt mere hovede med i det.
Angående postcount, så har de fjernet counts fra Fuck-forummet :D Så du har åbenbart en del poster derinde :P hehehe

Til addikta vil jeg sige, at du er nødt til at tage en ting ad gangen. Du kan ikke forvente at du kan ændre en masse vaner, pludselig finde den helt rigtige pige osv.
Giv dig selv lidt tid, start der hvor du mener det vil være mest gavnligt, og det lyder ikke til, at det er at få en pige, da du har en tendens til at tiltrække de forkerte. Tag fat i noget andet. Så kan tøserne vente ;)
Tålmodighed er vigtigt her. Man får ikke forløsning uden hårdt arbejde, og det er det du skal igennem. Det vil tage noget tid, men du vil ødelægge det igen, hvis du presser dig selv for meget til bare sådan lige at komme igennem det.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det største problem med at forblive clean, tror jeg næsten er, at det kræver en god portion tålmodighed. Netop tålmodighed er desværre noget de færreste stofmisbrugere har, fordi vi har vænnet os til at der er en hurtig genvej til velvære, som ikke kræver noget af os (udover lidt risikovillig kapital selvfølgelig.)

Det er lidt som Michael Caine siger i "The Weatherman":

"Do you know that the harder thing to do and the right thing to do are usually the same thing?"

Vejen til et godt liv som clean stofmisbruger er inkrementel; det handler om små skridt, små forbedringer. Jeg forstår udemærket godt ønsket om at finde en sød pige osv, men det er ikke noget man kan basere sin afholdenhed. Du bliver virkelig nødt til at have et genuint ønske om at være clean, før du kan begynde at arbejde på den slags. Og lad være med at bekymre dig for meget...der skal nok være en sød pige derude, der gider bruge tid på dig - uagtet din shady fortid.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Addikta:

Synes det er fedt at du er kommet der til hvor du er og at du kan se at det ikke er vejen frem for dig. Det er bare med at samle lidt rygrad op som ellers har været tabt på gulvet og så bevise for sig selv at du godt kan tage det første skridt imod en clean tilværelse. Brug endeligt din familie til at lette presset fra dine skuldre - Du kan ikke bære hele verdenen selv, så tag imod alt den hjælp du kan komme i nærheden af.

Jeg har selv 1års fødselsdag idag for at have et 100% clean liv. Brugte i den første tid 5-htp til at forebygge en større nedtur end nødvendigt - og jeg synes det lagde en dæmper. Men du skal ikke blive ved med stofferne -> hvis du bliver ved på den der måde som jeg lige præcis gjorde, ender det med en nedtur, måske hppd el. lign, paranoia osv. som man skal kæmpe med. Jeg betaler stadigvæk for hvad jeg har eksperimenteret med. Bliver paranoid ot har haft neuroser ( kunne eksempelvis ikke røre ved våde dørhåndtag eller drikke af et glas uden af have skyllet det 3 gange ) Men efter at have overvundet de tvangstanker, så er de så småt forsvundet.
Jeg havde i dag et tilbagefald, så der er stadigvæk dybe sår efter det.

Ang. damer -> så skal det nok komme. Mit rygte var også dårligt i byen da jeg droppede stofferne. men jeg har ændret det til at være en som folk hilser på, snakker med osv. når jeg er i byen. Har fået en lækker, normal kæreste -> en af dem med go' røv dejlige patter og god krop.. og så har hun hovedet det rette sted. Og det skal helt sikkert nok også komme til dig når du mindst venter det.

Glem ikke !! Tag i byen og ha det sjovt og snak med nogle fremmede mennesker selvom det godt kan være en overvindelse i sig selv at skulle snakke med en vidt fremmed.. men hvad kan der ske ved det ? at de synes man er åndsvag ? -> hvis de synes det så kan det da være ligemeget... der er masser af flinke mennesker lige rundt om hjørnet.

Du skal nok klare den...

Mvh mig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]