Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg mangler flere informationer gerne fra tidligere brugere især om det kan være direkte livsfarligt og stoppe fra en dag til den anden.

Det kan det desværre!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Citat:
* det bør ske i samråd med en kvalificeret læge.
* det skal ske ved langsom nedtrapning.
* det bør tage mindst 10 uger - gerne mere.
* der kan gå lang tid med eftervirkninger af medicinen.

http://www.benzoinfo.dk/

Citat:
Abstinensbehandling af benzodiazepin-afhængighed:

Afgiftning af patienter med afhængighed af benzodiazepiner tager udgangspunkt i varigheden og mængden af forbruget. Disse patienter er ofte umiddelbart præget af en stærk psykisk afhængighed og angst - og de har løbende et intensivt behov for grundig vejledning, støtte og megen omsorg.

På grund af mere komplicerede biokemiske ubalancer i hjernen i forbindelse med lang tids brug af benzodiazepiner er abstinens-symptomerne mangeartede og individuelle.

Det er derfor nødvendigt at bruge 1 til 2 uger på at identificere patientens individuelle abstinensprofil for at kunne planlægge nedtrapningen optimalt.

På grund af ophobning af stof i kroppen samt den langsomme cerebrale tilvænning til en ny, sund biokemisk balance vil udtrapningen i de fleste tilfælde være af længere varighed, hvis den skal foregå med så få komplikationer for patienten, som muligt – hvilket, i forhold til denne patientgruppes fastholdelse i behandlingen, er meget essentielt.

Vi har desuden meget gode erfaringer med anvendelse af støttemedicin i udtrapningsforløbet.

Disse patienters behov for støtte, omsorg og løbende medicinsk regulering tilgodeses optimalt i en døgnbehandling – en udtrapning af benzodiazepiner vil derfor kunne foretages væsentligt hurtigere under døgnindlæggelse end i ambulant regi og muligheden for, at patienten gennemfører udtrapningen og bliver permanent medicinfri, er derfor væsentligt større – ikke mindst fordi patienten i døgnbehandlingen sideløbende arbejder intensivt med fokus på afhængighedssygdommen.

http://alkonej.dk/index.php/996995

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg ved men når nu at alle disse fornuftige ting ikke overholdes så bliver bivirkningerne faktisk værre og længere varende samt muligheden for at dø af kramperne foreligger - så jeg krydser finger og starter eftersøgningen.

Titel:
Medlem

Jeg føler med dig, Badblindboy. Benzodiazepiner virker som en af de mest ubehagelige ting m.h.t. afhængighed. Jeg håber du kommer sikkert ud af dit (mis)brug. :)

Titel:
Dedikeret medlem

Det er værre end hvis det var mit det er tøsens - mit forbrug/misbrug er ikke særligt højt på benzo området max 2 mg daglig dosis kan selvfølgelig smutte.
og har da også været noget højere oppe før.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Får hun/i dem af lægen - hvilket præperat snakker vi om, doser? Og hvor længe har det stået på?

Titel:
Dedikeret medlem

rohypnol 20-50 mg daglig originale såvel som uoriginale over i hvertfald to år inden da afgjort også har ikke nogen helt konkret viden over dosering uderover hvad hun fortalte og hvad jeg så og det var op imod de 50 - hun skar voldsomt ned til to valium om dagen og af og til en 1 mg rohypnol plus en fandens masse hash og minus amfetamin.

Da rohypnolerne blev selvfølgelig var blevet spædet op med store dosier amfetamin for ligevægtens skyld og hun cyklede 6-8 dage af gangen da jeg mødte hende.

Efter hun fandt ud af hun ikke kunne klare det mere psykisk lagde hun de fleste af stofferne fra sig og sov ekstremt meget.
afbrudt af misbrugsgenoptag som munde ud i psykotiske tilstande - hvilket er for mildt et ord til at beskrive hvad der skete i hendes hjerne men kan ik lige finde det rigtige kortslutning måske - øv og lort..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok, det er jo en hæftig pille!! Mit bedste bud, vil være at hun får ganske betydelige abstinenser ved en kold tyrker... Syntes hun skal tage en snak med sin læge om en nedtrapningsordning - evt dagligt hente en dosis, så hun ikke popper dem alle den første dag...

20-50mg er satme meget - jeg kender flere der er røget på afvænning pga lige præcis flunitrazepam, og det skulle bestemt ikke være småsager at kvitte...

En nedtrapning over en given periode plus en ny hobby, kunne være værd at overvejer - træning/cykling som du nævner kunne være et glimrende "flugt" værktøj...

Held og lykke til din kæreste og dig!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
God vind herfra, til dig og kæresten.

Titel:
Dedikeret medlem

hun er blevet indlagt og jeg er lidt ude for indflydelse da hun ikke må se folk fra hendes omgangskreds pt.

Vores oprindelige aftale var at hun skulle ud af det i hvertfald rimeligt, mens jeg trak det store læs der hjemme osv - derefter omvendt selvom min nedtur intet vil bliver mod det hun gennemgår pt.

Faktisk er det værste uvisheden - men har i løbet af dagen fået lavet nogle strategier i samråd med venner for at undgå en indlæggelse eller højhastigheds ulykke i bil.

Det var meget tæt på to gange sidste uge og det er ikke rimeligt og stikke af fra dem som holder af en - heller ikke ved en uskyldig bilulykke.

Så pt lammer jeg mig og forsøge og tuller rundt i hjemmet - ikke særlig god HR men bedre end og køre dødskørsel eller lave andet dumt.

Titel:
Dedikeret medlem

"træning/cykling"

Skrev HopIFjordeN

Ved godt det er lokalt udtryk men at cykel betyder og holde den kørende uden søvn ved hjælp af stimulanser og udtrykket dækker især når man begynder og kredse om emner eller skøre ideer er man to kan man selvfølgelig køre tandem. :wink:

HopIFjordeN Jeg vil give dig helt ret i resten af indlægget, men jeg ved kke rigtigt noget om hvad der sker ud over hun er over fyld i hovedet hvilket også kan have noget med den kraftige hjerne rystelse hun fik i efteråret og en efterfølgende depression plus stof psykoser og neuroser i mængder.

Mange tak for jeres bidrag - skal nok forsøge ikke og overlamme mig. :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Puha, uhyggelig læsning synes jeg.
Jeg synes det er flot at du bakker din dame op, og står bag hende 100%. Jeg håber virkelig for dig/jer, at tingene blir bedre en dag, og i kan se lidt fremad. Alle de bedste tanker herfra.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
:cry:

Verden har brug for dig badblind, til at bære alle dens synder. Sådan ser det tilsyneladende ud.

Du må ikke tage dem på dig. Du skylder ikke nogen en skid. Du skylder kun dine nærmeste at holde dig i live og forsøge at gøre det bedste.

Held og lykke til dig og din kæreste.

Titel:
Dedikeret medlem

:( tak men det er sku ikke nemt pt jeg må vist heller ligge mig lidt mit hoved er ved og eksplodere.
Der er for tiden 2 personer jeg lever for den ene er tvangsfjernet - så det er godt jeg har den anden og han har taget fri resten af ugen :(

Titel:
Dedikeret medlem

Lige en sidste opdate til en nedder tråd. :cry:

Imens jeg langsomt rådner op i noget som minder om en tragisk komisk C-film -
Så er der sket det "fantastiske" at den alt for hurtige nedtrapning som endte med en kold tyrker efter hun var blevet frivilligt indlagt...
At jeg desværre som en bivirkning ved denne nedtrapning/kolde tyrker er blevet den skyldige i alt og hun end ikke vil tale med mig.
Ingen forklaring kun at jeg manipulerede med hende - vel og mærket sagt af en person som var kørt ud for at sige til sine venner og veinder at hun havde fundet den hun regnede med at leve resten af sine dage med og hun nu flyttede fra hjemegnen.
På turen røg hun i amf igen uden og tænke over tolerance tærsklen nok var flyttet fra da hun kunne tage 2 g bomber x - antal gange om dagen til et absolut minimum - faktisk noget nær nul.
Tror ikke hun havde haft nogle benzoer med (hun skulle have været hjem samme aften) og hendes hjerne løb simpelt hen af med hende - hvilket forskrækkede hende så meget at hun gik med til den frivillige indlæggelse ca 4 dage senere.
Nu til min rolle jeg havde jo været vedholdende og ikke givet op selv om hun brændte mig af på forskelligvis men bare holdt fast i det som ramte mig første gang vi mødtes og som hun også havde mærket men ikke rigtigt ville tro på.
Ophørt med benzoerne frigiver en massse følelser som ligger fortrængt og da jeg sådan set er skyld i disse negative følelsers frigørelse dvs at hun pt er clean - så bliver jeg den onde fordi jeg hjalp hende med alt i den tid hvor hun lå ned.

Den onde blinde dreng

:cry: :cry: :cry: :cry:

Jeg kan forstå den psykologiske reaktion men ikke med hele hjernen kun den logiske del af min hjerne er med - ikke den følelses mæssige som skriger av - den her var sku ond.
Hvor fedt er det og vågne op grædende jeg har så vidt jeg husker ikke oplevet det før men nu er søvnen ingen flugtvej den gør det nærmer værre idet drømmene sender mig tilbage til noget som ikke eksistere mere og aldrig vil komme til.

Så det er vist tid til ferie hvis jeg ellers kan tage mig sammen og komme afsted.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BBB, jeg føler med dig!! Shit en behandling du har fået, gør dog selv den tjeneste og kom videre, nemt sagt! ja! Men ikke desto mindre skal du ikke gå og føle dig skyldig i hendes misbrug, tøsen var, så vidt jeg husker allerede på den da i startede ud... Det er et slag under bæltestedet, og måske en måde hvorpå hun fralægger sig skyld i sine egne valg...

Hvis du har muligheden, altså kan ta' fri fra evt arbejde - så lån et sommerhus, kolonihavehus, whatever... Bare kom væk fra dit hjem og dit vante miljø - det vil helt sikkert give dit et pusterum som du klart har brug for...

BadBlindBoy, Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke!!!!

.....du har min msn! Skriv! :D

Titel:
Dedikeret medlem

Det positive er tøsen er clean :)

Det negative er at hun har pga nedtrapnings metoden (alt for hurtigt) fået sig en psykose - hvor jeg undervejs er skiftet side fra god til ond. :cry:

Er ved og pakke trrænger til luft forandring.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Føj for en tur!

Det lyder pisse godt at du vil en tur væk fra det hele..
God tur, og pas på dig selv!
Held og lykke.. :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er en slem historie du har været igennem! og det er svært at sige noget om, hvordan det ender. Måske synes hun at du er ond nu, fordi alle hendes følelser vælter op og gør at hun ikke kan se klart. Men det kan også være at hun ser anderledes på det om et par uger. Det er ikke til at sige.

Men det lyder lidt til, at du har forsøgt at redde hende, hvilket er smukt og godt, og det kan hjælpe dig sidenhen når du skal samle dig selv op. Men ofte er det sådan, at den som vil frelse verden ender med selv at blive korsfæstet. Verden vil ikke reddes. Vi kan kun redde os selv, og så håbe på at inspirere andre til det samme.

God vind herfra,
Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg håber virkelig det kommer til at gå godt for jer begge, og hvis du holder ud til hun er helt ovenpå, kunne det ske hun indså hvor god en støtte du har været og hun støtter dig, jeg vil håbe.

God vind fremover

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]