Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: The other side
Jeg har haft et on/off forhold til amf i snart 3 år, Værst var det da jeg blev akut indlagt med stærk paranoia der var tæt på at få mig til at hoppe ud af mit vindue med et reb om halsen.. Har også troet at jeg havde siddet sammen med nogle venner hjemme hos mig selv, men vågnede op i en bus i herlev, med et våben på mig og en seddel med et navn på med en ring om, der var jeg også ved at gå til politiet og melde mig selv, hvad nu hvis... Der i det hele taget nogle slemme huller i mit liv og jeg er nu alvorligt bange for mig selv.

Mit problem er at selvom det skide stof har kostet mig og mine omgivelser så dyrt, kan jeg stadig abstrahere fra tanken om konsekvensen af mine handlinger, når jeg dukker op hos min pusher og vil have mere smerte.. Først når jeg kommer tilbage fra "den anden side" kan jeg se hvad jeg har gjort og kan ikke holde minderne om trippet ud

Nu er jeg inde i en slem periode igen, med 2-3 gram hver, eller hver anden weekend, min kæreste har slået op med mig i sidste uge, fordi jeg bliver fuldstændig tabt for omverdenen og gerne isolerer mig med låst dør når jeg først har været vågen i 3-4 dage med tvangstanker som jeg ikke vil skrive her, min chef er på nippet til at fyre mig, jeg går rundt med selvmordstanker (ikke sådan så jeg har fundet en konkret metode, men tankerne kredser om det), og kan generalt ikke se hvordan jeg skal grave mig ud af lortet..

Hvorfor bliver jeg ved?
Kan det være fysisk afhængighed når det foregår med nævnte dose og mellemrum?
Har nogen af jer oplevet eller har hørt om lignende "selvpineri"

For kan ikke se at det skulle være psykisk afhængighed da jeg egentlig er glad for livet, og ikke ligefrem har det ok med de ting der sker med mig når jeg tripper.

Jeg mener ikke at jeg er psykisk syg, da jeg i de lyse perioder ikke har det sådan.
Det er stoffet der river min hjerne over hver gang, da jeg blev indlagt sidst, gav folk omkring mig en chance til, men da det fortsatte kunne jeg ikke komme ud med det, jeg lider så meget i mit sind, hjælp mig med at få mit liv tilbage inden det er for sent, og i behøver ikk' at foreslå psykologer og afvænning da det ikke er en mulighed længere.

Hilsen Yakuza

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
De to umiddelbare ting jeg kan foreslå, er

1) Tag kontakt til en person med uddannelse i den menneskelige psyke og terapi. Det er halvhjertet at spørge folk på et narkoforum der kan være alt fra murer til 8. klasses elev. Det kan godt være, at det ikke er det du vil høre, men hvilken magisk pille forventer du så at få i stedet?

2) Afbryd AL kontakt med de folk du associerer med amfetamin. Det vil nok være hårdt, men på lang sigt vil du blive glad for det.

Titel:
In our memories

1) Jeg ved godt at svaret findes i mig selv, men det er måske også for at kunne fortælle min historie til nogen, jeg sidder med det hele selv lige nu, og er ved at gå ned over det. også for at høre at jeg måske ikk var alene med det, for det forvirrer mig at jeg kan sidde i saksen med noget jeg virkelig hader.

Har ikke helt styr på hvem eller hvad jeg kan kontakte hvor det stadig kunne være uden mine nærmeste og venner kunne vide det.. Kan ikke bære skammen over for dem all over again, og har såret og skuffet nok mennesker jeg elsker, det er mit problem nu..

2) Den eneste person i min omgangskreds der har med amf at gøre, er min sælger, har prøvet at slette denne persons nr fra min tlf, pludselig kunne jeg det i hovedet, har endda sagt direkte til ham at han ikk skal sælge mig mer', men den pengegriske stodder er ligeglad, så ved snart ikke hvordan jeg skal gøre, andet end "bare" at stoppe den her onde cirkel, det er megasvært, alle de dårlige ting til trods.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har du tænkt på at flytte væk et stykke tid? Det lyder som om du er groet godt fast og en mulighed for at komme dit misbrug til livs, ville være at starte på en frisk et andet sted.

Medmindre du føler at dit job, dine venner, din familie etc. er utroligt vigtigt for dig, kunne det jo være en god ide. Jeg ved godt at stoffer er at finde overalt hvis du virkelig vil opsøge dem, men du kunne jo eventuelt tjekke for noget arbejde i udlandet i en periode (~3 måneder) så du prøver kræfter med et nyt miljø og får nogle udfordringer, der tager dine tanker et andet sted hen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
yakuza skrev:
Mit problem er at selvom det skide stof har kostet mig og mine omgivelser så dyrt, kan jeg stadig abstrahere fra tanken om konsekvensen af mine handlinger, når jeg dukker op hos min pusher og vil have mere smerte.. Først når jeg kommer tilbage fra "den anden side" kan jeg se hvad jeg har gjort og kan ikke holde minderne om trippet ud
...
Hvorfor bliver jeg ved?
Kan det være fysisk afhængighed når det foregår med nævnte dose og mellemrum?
Har nogen af jer oplevet eller har hørt om lignende "selvpineri"
...
For kan ikke se at det skulle være psykisk afhængighed da jeg egentlig er glad for livet, og ikke ligefrem har det ok med de ting der sker med mig når jeg tripper.

Max Tramp har ret. Selvmordstanker er et ret kraftigt faresignal om at der er noget, der ikke fungerer i den måde du tænker på, og det skal du ikke gå rundt med alene. Du bør søge professionel hjælp, og lad ikke din skamfølelse forhindre dig i at tale med venner og familie.

Jeg ville ønske jeg kunne sende dig bare et par enkelte mentale fotos af simple ting, der gør livet værd at leve, og som altid vil gøre livet værd at leve, ligegyldigt hvor kraftigt man måtte have trådt i spinaten (og det lyder ikke engang til at du har trådt særligt meget i andres spinat, kun i din egen). Jeg er desværre ikke så telepatisk, men det gør heller ikke noget, for du har alle billederne i dit hoved i forvejen. De er derinde, så hiv dem frem. Vi har en fænomenal evne til at fokusere på dårlige oplevelser, og afspille dem for vores "indre øje" igen og igen. Af mærkværdige årsager giver dette faktisk et 'sus' lidt, ligesom det gør det at genopleve sine gode oplevelser. Af en eller anden grund har mange af os det faktisk 'godt' med at have det rigtig dårligt. Men det kan selvsagt være meget stærkt ødelæggende på hele den måde vi fungerer på, hvilket det lader til, at du oplever på din egen krop lige nu. Prøv at tilgive dig selv, og bede dig selv om samarbejde istedet for modarbejde. Det lyder rigtigt åndssvagt, men prøv at gøre det. Vi har brug for gode venner, men sgu også for at vi ikke er vores egen værste fjende. Prøv at muntre dig selv op istedet for at gøre alting værre end det er.

Du kan evt. også prøve at overveje, hvad det er, der får dig til at tage amfetamin. "Hvis X, Y og Z indtræffer, så får jeg lyst til at tage amfetamin". Hvad er X, Y og Z? Tænk over, hvad der foregår inde i dit hoved når du begynder at tænke på at tage amfetamin. Er det weekenden, der nærmer sig.. får du en god fornemmelse i kroppen så snart du tænker på at tage det... Hvad der foregår, mens du går ned til din pusher. Hvad der foregår, når du sidder og gør klar til at tage din streg. Indse, at du er istand til at observere dig selv, mens du gør alle disse ting, og at du derfor hvert evigt eneste øjeblik er fri til at gøre noget andet end den sekvens af handlinger, som du kender alt for godt. Du kan gå en anden vej, så du ikke ender hos din pusher. Du kan smide amfetaminen i skraldespanden. Der er ikke nogen grund til at indtage det, bare fordi du har købt det. Ved at erkende, hvad det egentlig er, der foregår, når du foretager disse handlinger, men uden at leve dig ind i det, kan du smadre den handlingssekvens, som har fanget dig. Næste gang X, Y, Z opstår så ved du, at du kan tage en anden vej. Og så skal du selvfølgelig også gøre det: tage en anden vej.

Men ovenstående er ikke ment som nogen erstatning for at involvere din familie og venner og/eller søge professionel hjælp prompte. + tilgiv dig selv og lad være med at modarbejde dig selv.

Rigtig god vind!

Titel:
In our memories

ole_finland skrev:
Har du tænkt på at flytte væk et stykke tid? Det lyder som om du er groet godt fast og en mulighed for at komme dit misbrug til livs, ville være at starte på en frisk et andet sted.

Medmindre du føler at dit job, dine venner, din familie etc. er utroligt vigtigt for dig, kunne det jo være en god ide. Jeg ved godt at stoffer er at finde overalt hvis du virkelig vil opsøge dem, men du kunne jo eventuelt tjekke for noget arbejde i udlandet i en periode (~3 måneder) så du prøver kræfter med et nyt miljø og får nogle udfordringer, der tager dine tanker et andet sted hen.

--------------------------------------------------------------------------------

Har tænkt tanken, men problemet er at jeg er meget stædig og vil vinde over det her.. ved bare ik hvordan
Men det begynder at ligne en bedre og bedre ide, for nu da jeg har stødt min kæreste fra mig og er nået til et stadie hvor min krop siger fra ved at give efter, har jeg kun de folk der har vænnet sig til at jeg slukker min tlf i ugevis og ellers isolerer mig hjemme. Og en chef der er ved at fyre mig..

Er helt fra den lige nu, det med kæresten var lige salt i såret, vidste godt det ville ske, men alligevel gjorde jeg intet for at stoppe det, føles som om jeg kører i en bil uden rat og bremser..
Jeg holdt så meget af hende og omvendt, ægte kærlighed, men selv det ville jeg ikk unde mig..

Måske kan jeg godt lide psykisk smerte?
Eller også forstår jeg bare ikke konsekvens?

Titel: ...
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Selvmordstanker er noget der ikke høre hjemme i vores sind. Der vil altid komme tidspunkter i ens liv hvor det virker som den eneste vej ud af helvede men tro mig det er det ikke. Vi har kun denne ene chance kan jeg love dig medmindre du er meget religiøs. Alle folk har en lidenskab jeg personligt har altid troet det var at være påvirket men du må prøve at finde det lyspunkt der kan holde dig oppe af al lortet. Om det er en sød pige, bruge tid med sine forældre, male billeder, gå til fodbold osv. du må finde en erstatning for dit misbrug for nu har du prøvet det og livet handler om at opleve og der er ikke meget oplevelse i at køre i den samme bane. Så man må samle sig selv op hvis man ikke har noget andre til det. Tænk på hvad betyder allermest for dig? uanset hvad det er så hæng i og kæmp for det hele vejen hvis man ikke kan så er det kun en selv der ikke vil og det er kun dig der kan lave om på den personlige holdning. Jeg er selv stoppet med mit 4 eller mere årige hash misbrug som var hver evig eneste dag. Fødseldage, juleaften osv. det skulle bare gøres. Men jeg har fundet ud af det er ikke det værd. Der er så mange smukke ting i verden og i livet at hvis dette først går op for dig vil du aldrig opgive det. Jeg ved ikke om det er rigtigt at droppe sine venner på grund af misbrug kun hvis de lokker dig i fælden så er det heller ikke ens venner. Jeg har selv taget amf, coke, piller og en hel masse andet men jeg har været der og nu tager jeg i byen med mine venner. Nogle stadig helt blæste men jeg drikker bare lidt og tramper hele natten og er den sidste der vil hjem. Så alt er kun din psyke og nej en psykolog kan ikke bruges da det bare er bagkloge folk som får penge for at sige hvad du allerede selv har tænkt. Vær din egen psykolog og tag det valg du er nød til og for ja alt i verden ikke noget med selvmord for du får aldrig chancen igen for at være iblandt os og så vil jeg sige uanset hvor meget lort man har oplevet væsentligt bedre end at miste chancen for at være her blandt alle os andre. Håber du kan bruge det til noget og held og lykke fremover håber du får lagt stilen om for der er vist ikke så mange andre veje :!:

Titel:
In our memories

Tak til alle der skrev her.

Mit navn er uvedkommende her, men jeg er bror til ham der postede denne tråd
han er ikke iblandt os længere for jeg fandt ham i vores cykelskur igår, hængende død fra et reb.

Jeg vil gerne takke jer der fik skrevet til ham at selvmord ikke var en løsning, selvom han ikke lyttede.
Han havde mange gode ting i sit liv, men tror ikke han kunne se det til sidst.

Han havde skrevet en seddel til mig lige inden han gik ned i skuret, den lægger jeg her for at andre kan lære af det,
stoffer er og bliver noget gift, det har aldrig bragt noget godt med sig!

"Jeg kan ikke mere nu, tilgiv mig at amf tog mig til et sted jeg ikke kunne forlade igen, elsker dig brormand"

Til personen M/K som har solgt til min lillebror; Når jeg finder dig, ville du ønske at du var død, Dit fucking svin! Han sagde jo til dig at han ikke kunne tåle det mere, du kommer til at brænde i helvede for det her. Du kan være glad for at min bror ikke havde dit nr andre steder end i sit hoved, det burde give dig et par dage mere!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det er frygteligt.. Det gør mig meget, meget ondt.

Jeg håber at du, og hele jeres familie, vil finde styrke til at komme igennem denne svære tid.

Om Shanti

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Det gør mig meget ondt at høre. Har selv haft sygdom og depression tæt inde på livet, men det blegner i forhold til hvilken smerte du må føle. Håber at du kan klare dig igennem den næste tid.

-RuneK

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det gør mig ondt at høre. Jeg kondolere..

Titel:
Medlem

yakuza skrev:
Til personen M/K som har solgt til min lillebror; Når jeg finder dig, ville du ønske at du var død, Dit fucking svin! Han sagde jo til dig at han ikke kunne tåle det mere, du kommer til at brænde i helvede for det her. Du kan være glad for at min bror ikke havde dit nr andre steder end i sit hoved, det burde give dig et par dage mere!

Selvom det selvfølgelig er frygteligt hvad der er sket, kan du ikke hænge andre ud på det. Din bror har taget det af egen "fri" vilje. Husk nu det. Må jeg kondolere og udtrykke min dybeste medfølelse for dig og hele familien.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
:(
Jeg kondulerer, håber du kommer igennem det.

Titel:
jeg kondolerer, håber alt godt for dig og din familie i fremtiden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Rest in peace til din bror. Det er så fucking nederen at det skal ske for nogle.

Jeg kondolerer - og håber at du kan holde dig oppe i denne dystre tid!

EDIT: Jeg mener dog også at pusheren er medskyldig her, da han ikke burde "tvinge" mere i ham, selvom han var stærtk afhængig af det. Nogle gange burde man tænke på andet end bare fucking penge - det kan satme pisse mig af.

Titel:
In our memories

Tak for alle jeres kondolencer,
Begravelsen foregår i morgen et sted i storkbh.

Lil' Bro, hvis du kan læse dette hvor du er nu; Jeg elsker og savner dig, hvorfor skulle du afsted nu, hvorfor kan det ikke laves om igen?

Kan du huske dengang vi kørte motocross og du brækkede benet, hvor du sad bagpå mig til hospitalet,
kan du huske hvad du sagde til mig der, hvorfor gjorde du så dette?
Jeg ved at vi skal ses igen..

--Jeg tilgiver dig--

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
jeg kondolerer :( må jeg spørge om hvor gammel din bror var?

Titel:
In our memories

HexTrix skrev:
jeg kondolerer :( må jeg spørge om hvor gammel din bror var?

Han blev kun 23år, han havde lige haft fødselsdag i februar
hvor han bla andet sagde til mig at han følte at der var kommet styr på hans tanker igen,
derfor kan jeg ikke forstå hvilket menneske der kan sælge noget som helst til ham..

Jeg er så vred på den der har solgt til ham at det ikke kan beskrives med ord..
Hele vores famile er gået helt i sort,
min mor sidder bare og kigger tomt ud i luften, min far er ude og spørge nogle af min bror's venner om de ved hvem pusheren er, og jeg sidder her for det var det sidste han lavede inden han hængte sig...
Føles som om han stadig er her på en uhyggelig måde..

Ærlig talt; Hvad sker der for denne verden :?:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kondolerer

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg kondolerer! :(
Først må jeg påpege at vi absolut ikke tolererer salg/køb af noget som helst og da slet ikke stoffer herinde, så det er meget usandsynligt at din brors pusher skulle læse det du skriver herinde. Det psychedelia.dk står for er skades reduktion, altså at hjælpe folk til ikke at komme så langt ud som din bror kom.

Din bror havde kun været medlem på siden 1 dag før hans selvmord, så der er ikke stor chance for at nogen herinde kender ham. Jeg føler virkelig med dig og din familie da jeg selv har haft den slags tragedier inde på livet. Din brors profil vil blive låst indenfor nogle dage, men jeg vil opfordre dig til selv at åbne en ny profil, hvis du vil deltage sagligt i debatten.

Selvom det er er enormt svært lige nu for dig og din familie, håber jeg I kommer jer nogenlunde over tabet og at I finder styrken i familien til at leve videre sammen.

med kærlig hilsen
kk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]