Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 10:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Hej alle sammen..
Jeg ved ikke om dette skal være en advarsel, eller hvordan folk vil tackle det, men det her er min historie fra de sidste år.. Jeg tænkte det var under den rigtige kategori at placere denne tråd i.
Jeg har i det sidste 1½ år haft så mange underlige tanker og idéer, at jeg snart ikke kan klare det mere, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, og om det nogensinde stopper :?

Det hele startede for 2 år siden da jeg stod sammen med nogle venner en aften og fik en drink i det fri. Jeg kiggede så op i himlen og pludselig var der en masser tanker der ramte mig som et lyn. "Hvad er vi? hvorfor er vi her? hvem er vi? hvordan kan vi være her? hvad er sandheden?".. Det var nogle tanker jeg aldrig rigtig havde tænkt over før, men som min hjerne pludselig begyndte at tænke over meget seriøst, uden jeg sådan selv havde lyst til det. Derefter skete der en masse ubehagelige ting, jeg har vågnet om natten og troet jeg skulle rive min hud af, vågnet om natten og skreget jeg var djævlen.. tankerne fortsatte med at komme konstant. i starten var det kun nogle gange om ugen, det blev så til nogle gange om dagen, til nogle gange i timen og til sidst var det min konstante tankegang. Der kom så mange spørgsmål inden i mig hele tiden, som om min hjerne var en boks og den bare blev mere og mere fyldt. Som om den var ved at springe i luften hele tiden. Jeg begyndte at tænke meget på hvad virkeligheden/universet bestod af. Jeg kom frem til den konklusion, at vi ikke var andet end atomer, celler og energi, så alt faktisk var lige meget. Verden var meningsløs og alt virkede trist. Jeg begyndte pludselig også at se mit liv som et cirkus eller et fjernsyn, altså hvor jeg sidder inde bag mine øjne og betragter mit liv uden jeg selv har nogen magt til at gribe ind. Jeg er konstant splittet mellem den normale tilstand jeg før befandt mig i og så den nye tilstand fyldt med tanker og idéer om alting. Har det som om det er en dæmon jeg er besat af, som fortæller mig alle de her ting i form af tanker. Jeg tænker simpelthen så meget hele tiden, kaldes også myldretanker.
Tankerne har hele tiden udviklet sig og udfoldet sig i forskellige grene af idéer. En idé jeg også har fået er, at jeg er udvalgt til at rede menneskeheden og få dem til at forstå sandheden, at livet ikke er noget andet end en illusion. Jeg kan nemlig ikke forstå, hvorfor jeg er blevet sat i den krop jeg er. Det må der være en grund til. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan forstå min bevidsthed. En meget kringlet tanke og svær at beskrive. Derudover tænker jeg hele tiden på, hvad tiden er for noget. Jeg kan ikke forstå tiden, det kan ingen, men min hjerne vil gerne. Den tænker over begrebet "tid" hele tiden.
I det hele taget, er de her tanker ikke nogle jeg gerne vil tænke, men min hjerne gør det hele tiden. Jeg vil geren fries fra alle de her tanker, de plager mig og jeg er ved at blive tosset. Jeg bliver mere og mere mistroisk til at de skal forsvinde igen, jeg føler jo at jeg har fat i noget af sandheden. En del af mig siger mine tanker er rigtige og sande, mens den "normale" del af mig fortæller mig jeg er ved at blive tosset.
Nu har jeg det også mere og mere som om der er noget galt her i verden. Vi bliver snydt alle sammen på en eller anden måde, og det er mig som skal finde ud af hvordan. Verden kan ikke være skruet sammen på den måde, som den er.

Jeg startede til psykiater et halvt år efter de her tanker begyndte at komme. Siden har jeg prøvet forskellige former for medicin, truxal, abilify, solian osv.. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere? Jeg har fået afvide jeg lider af en paranoid skitzofreni og har også modtaget anti-depressivt medicin i en kort periode.
Det skal også nævnes at jeg har indtaget stoffer før de har tanker startede. Det var kokain, amfetamin, xtacy og en del mephedrone. Kan de være skyld i det eller er det fordi jeg har fået en slags "åbenbaring" lige pludselig?

Håber der er nogle som måske kan "genkende" de her tanker eller har nogle råd til hvordan jeg kommer videre og væk fra dette kæmpe helvede.

mvh mr. machoveli :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
TJek din inbox

Junior medlem

hey, jeg kender meget til de tanker du har hvad er alt Hvorfor er vi her osv osv osv osv osv osv,

jeg er ikke så god til at formuler mig ordenligt og forståeligt, syns jeg hvertfald ikke selv,

jeg gik til en clairvoyant, der fik jeg min Hjælp og besøger hende satdig hver månede, for at lære og forstå hvad helved alle de tanker kommer af så man kan få dem til at forsvinde, tro mig nå jeg siger det er GODT!

jeg havde selv tanker om, bliver jo nogensinde mig selv til den gamle tilstand osv osv,

men ja var meget bange da jeg var hos hende, fordi alt sammen var så overtroiske, jeg fik bare løst til at besvime og så dø, men da hun var færdig med mig, havde jeg det lidt underligt, fordi der var helt tom for tanker? det var underligt, men after den dag har det bare kørt.

jeg føler sgu med dig, Håber du kommer over det og bliver god igen,

Ingen har fortjænt og være i den Uvirkelig verden,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du blot var atomer, energi og celler, så ville du jo ikke kunne adskille din egen bevidsthed, fra andres, men det er du netop i stand til, hvorfor der i min verden, må være noget andet bagvedliggende, som videnskaben endnu ikke har opdaget. Jeg gjorde mig selv mange af de samme tanker som du gør, omkring ens eksistent (efter et LSD trip faktisk), men jeg kom frem til den konklussion, at det var umuligt at få et svar på, og på den måde stoppede et par måneders tanker over eksistensen, da min hjerne både bevidst og ubevidst kunne se at det var spild af tid at tænke over. Det kan godt være det ikke er muligt for dig, men tænk over det... hvis nogen kendte det rigtige svar, så ville vi med nutidens teknologi, have formidlet det svar ud. Det er bare ikke sket, og det er en for stor opgave for et simpelt individ som dig eller mig, at finde det svar.

Derudover, har du så læst nogle bøger om tid, og hvad det er? Hvis ikke, så tror jeg det vil hjælpe på din tilstand hvis du gør, da du så slipper for at skulle udtænke alle sandhederne om tid, da der er folk der har gjort det for dig før.

Jeg ved ikke om du kan bruge mine råd til noget, men jeg kan ihvertfald godt genkende din situation, omend jeg dog heldigvis aldrig kom ligeså langt ud som du desværre er kommet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MrMachoveli skrev:
Jeg startede til psykiater et halvt år efter de her tanker begyndte at komme. Siden har jeg prøvet forskellige former for medicin, truxal, abilify, solian osv.. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere? Jeg har fået afvide jeg lider af en paranoid skitzofreni og har også modtaget anti-depressivt medicin i en kort periode.
Det skal også nævnes at jeg har indtaget stoffer før de har tanker startede. Det var kokain, amfetamin, xtacy og en del mephedrone. Kan de være skyld i det eller er det fordi jeg har fået en slags "åbenbaring" lige pludselig?

Håber der er nogle som måske kan "genkende" de her tanker eller har nogle råd til hvordan jeg kommer videre og væk fra dette kæmpe helvede.

Skizofreni er normalt noget der udvikles med alderen. Det er meget sjældent helt unge har det. Mange skizofrene, der endnu ikke har haft et naturligt udbrud, kan godt få et "kig ind i fremtiden", når de ryger hash - altså forstået på den måde, at de får en alvorlig hashpsykose under hashrusen, der giver et billede af, hvordan deres skizofrene sind vil udvikle sig.

De fleste kender nok det med hash og skizofreni. En kendsgerning er dog, at trods store variationer i hashforbruget i befolkninger verden over, så ligger forekomsten af skizofreni stabilt omkring de 1%.

Om den samme konklusion gælder kokain, amf, ecstasy og mephedrone er uvist, og det er næppe så nemt at udtale sig om, da det er ganske få procent af befolkningen, der bruger disse stoffer. Jeg har ikke undersøgt det, men måske kan andre byde ind? Jeg ved dog, at man som hovedregel fraråder brugen af rusmidler, der hæver dopaminniveauet højt op, så uanset om stofferne har forårsaget det eller ej, så er der tid til en længere pause for at se, om kroppen ikke indretter sig bedre efter en lang pause. Alle de stoffer ud nævner, hæver dopaminniveauet ret så meget. Man ved f.eks. at Ecstasy (MDMA) kan lede til forandringer i hjernen, men at de er reversible ved ca. 2 måneders totalt ophør. Jeg skal igen ikke 100% sikkert kunne sige, om kokain, mephedrone og amfetamin har samme reversible virkning på hjernen, men lige nu og her skal du helt sikkert starte dine 100 dages narkofri tilværelse - hvis du ikke allerede har gjort det.

Jeg kan i hvert fald sige, at du skal tage din lidelse meget alvorligt. Jeg bor lige overfor en skizofren, og hun kom fuldstændig ud af kontrol tilbage i oktober sidste år. Det var grimt, og det ønsker du ikke at byde dig selv eller andre (men det var da spas at have politiet til at stå ved hoveddøren :shock: :mrgreen: ). Så lyt til din psykiater, og nok så vigtigt: hvis du ikke er tilfreds med din psykiater, så prøv at skifte for at få en "second opinion". Også læger er mennesker, og nogen af dem er altså en del bedre end andre. Så vælg dine autoriteter med omhu.

Endelig kan jeg opfordre dig til at være din egen livlæge ved at studere lidelsen og al medicinen indgående.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hvis jeg var dig ville jeg helt klart læse en bog af Eckhart Tolle - Nuets Kraft

den skal nok give dig svar på hvorfor du har det sådan.!

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige pludselig fået det helt vildt godt, aldrig haft det så godt før :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Sgu godt at høre! Hvad har du gjort, for at få det bedre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
MrMachoveli skrev:
Jeg har lige pludselig fået det helt vildt godt, aldrig haft det så godt før :)

Super godt at høre.

Sender dig lige en pm!

Edit:
Lyt til den her:

Junior medlem

har haft det helt samme men ''dejligt'' at se jeg ikke er den eneste, det drev mig til vandvid indtil jeg simphelthen var nød til at lade den fornuftige side af mig sejre før den anden havde overtaget. men de ligger stadig i baghovet. btw begyndte på anti-deppresiv idag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Godt at høre at du har det bedre. Ofte handler det om selvforståelse.

Men jeg vil altså lige komme med en løftet pegefinger: Alle i der kommer med udsagn a la "Det er helt normalt, det er vores fælles iboende spiritualitet der trækker! Videnskaben er lam" - vær opmærksomme på at i ikke kan vide med sikkerhed, at det en bruger formulerer, faktisk er kvalitativt identisk med jeres egne religiøse oplevelser. I risikerer at fraråde en psykisk syg at lytte til sin læge, bare fordi i har haft en fed oplevelse, og mener at den pågældende har været ude for det samme. Det er altså ikke altid tilfældet. Der er folk, som lider under skitzofreni og deprissioner, og en skitzofrens forvirringer og spørgsmål let kan forvekslet med jeres posttrip-funderinger, hvilket jeg mener mange glemmer at tage højde for.

Nu siger jeg ikke at trådstarter er psykisk syg, for det kan meget vel lyde som ganske normale eksistentielle overvejelser, men hvis man føler at man ikke kan magte det, så er det ofte en advarsellampe.

Bare husk at tænke jer om, så i ikke bevirker, at en eller anden skades mere end nødvendigt. Som sagt, jeg siger ikke at i har gjort det her, men blot at det er en tendens herinde, at forkaste faresignaler, bare fordi de kunne være udtryk for andet.

God bedring/afklaring til Machovelli, og husk HR :D

Medlem
Brugeravatar

Skizofreni er betegnelsen for en gruppe alvorlige sindslidelser, som er præget af svære forstyrrelser af tænkning og følelsesliv. Skizofreni er afledt af græsk skhizein=spaltet og phren=forstand, der er ikke tale om personlighedsspaltning, men henviser til spaltning af tanker og følelser. Ordet blev opfundet af den schweiziske psykiater Eugen Bleuler i 1908 og erstattede efterhånden Kraepelins betegnelse dementia præcox (præmatur demens) og den danske afledning ungdomssløvssind.

Ved skizofreni ses ofte symptomer, såsom hallucinationer, vrangforestillinger og tankeforstyrrelser, samt symptomer såsom social tilbagetrækning, energiløshed, sprogfattigdom, affladning af følelseslivet og kognitive symptomer, der omfatter problemer med verbal læring, visuel læring, social kognition, hastigheden af informationsbearbejdning og eksekutivfunktioner (fx begrebsdannelse, ordmobilisering, evnen til at danne, fastholde og skifte kognitive strategier).

Der er generelt konsensus om at skizofreni skyldes en kombination af flere forskellige faktorer - herunder biologiske, psykologiske og sociale faktorer.

Funktionsdefekterne ved skizofreni er ikke klarlagt, men det regnes efterhånden for sikkert at neurotransmitteren dopamin har forbindelse med skizofreni, men at den ikke kan bruges som en totalforklaring. Den simpleste version af dopamin-hypotesen antager at skizofrenien skyldes for meget dopamin i hjernens pandelapper. Andre versioner forklarer skizofrenien som en overfølsomhed i dopamin-neuroreceptorerne.

Indtagelse af amfetamin, som øger udskillelsen af dopamin kan give anledning til skizofrenilignende symptomer hos raske forsøgspersoner og nogle antipsykotika blokerer dopamins virkning i hjernen.

Antipsykotisk medicin virker bl.a. ved at blokere en stor del af dopaminaktiviteten i hjernen.

Det har været foreslået at problemer under graviditeten kan forårsage skizofreni. I en periode under 2. verdenskrig var vestlige dele af Holland blokeret af tyskerene og der var udbredt sult, mens det østlige del ikke var så hårdt ramt. Sammenligning mellem de to grupper viste at fostre i vinteren 1944-1945 havde en øget risiko for senere skizofreni som følge af den dårligere ernæring

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Sgu godt at høre! Hvad har du gjort, for at få det bedre?

Hvis jeg skal være ærlig, så ved jeg det faktisk ikke.. Men jeg kom i kontakt med en gut, som spurgte mig, hvorfor jeg egentlig havde modstand på, mod de her idéer og tanker. Hvorfor jeg ikke prøvede at vende det til noget positivt, og om jeg ikke kunne prøve at vende det til personlig udvikling på en eller anden måde..
Hvis du/i vil læse hvad jeg nu har opnået på ekstrem kort tid, så tjek Det bedste "narko" - positiv energi

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
:D! det er fedt at se hvad der kan ske på en månedstid (:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]