Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hvorfor..
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle herinde på psychedelia

Jeg statede med at ryge hash i 8 klasse og har været lidt on and off i langtid.. røg helle min efterskole år væk og det var også her at mine forældre fandt ud af at jeg hashede, hvilket de blev meget kede af. jeg kom i behandling og blev meget glader og mere moden da jeg næsten ikke havde rykket vidre siden 8 klasse.. min papfar fandt mig et arbejde som tømmer arbejdsdreng, hvilket fik mig helt ud af problemet fordi jeg ville visse at jeg kunne noget med mit liv, var også meget stolt af at jeg aldrig pjækket og blev rost af de andre svende som fik mig til at tage på teknisk skole med lærepladen sikret :rocking: og det er så der jeg er nu, 19 år gammel og på en røvsyg skole hvor lærende er ligeglade og jeg pjækker meget.. er begyndt at ryge i smug igen stille og roligt på vej ned igen og er ensom, for da jeg stoppede hashen havde jeg ligepluselig ingen venner de enste jeg snakker med er mine familie :life: så det onsdag har ikke været i skole i den her uge og røg igår og har meget trang til at ryge igen idag :hm:

så hvad skal jeg gøre ?? jeg har det funker dårligt lige nu.. glemte også lige sige at jeg bor alene på et kollegie
PS undskyld for stave fejlene :wink:

Titel: Re: hvorfor..
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
gå dog udenfor og mød mennesker!
der er ingen grund til at bure sig selv inde i et ensomt fængsel (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hej Andees, jeg er ked af at høre, du er ved at falde tilbage i et gammelt misbrug. Jeg har aldrig selv stået i din situation, men jeg tror måske nogle af følgende ting kunne hjælpe dig:
Kom ud blandt nogle andre mennesker. Få noget luftforandring. Tag evt. kontakt til nogle gamle venner og hæng ud med nogle folk, der ikke ryger tjald.
Gør noget andet hver gang rygetrangen melder sig. Tag 50 armbøjninger, løb en tur, ryd op, gør rent. Bare noget for at få ledt tankerne et andet sted hen!
Find en hobby. Noget du kan bruge en masse tid på og blive opslugt af. Hvad det er, er egentlig underordnet. Det er pointen i at du fylder et tomrum ud og beskæftiger dig selv, der er vigtig! :)

Best of luck. Håber du klarer den!

Medlem

Hej Andees, har du overvejet at få dig en fritidsinteresse?
Kunne forstille mig at du godt kunne trænge til at møde nogle mennesker og komme ud og lave noget!
Fodbold er godt for fællesskabet, tennis, badminton, kampsport kan også være en idé hvis du er en fyr med krudt i.

Junior medlem
Brugeravatar

tak fordi i gider at svare :) i har nok ret jeg hænger alt for meget, man tænker jo også en del når man ikke rigtig laver noget

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Find nogle interesser, ikke nok med at du laver noget der interessere dig, du måder også folk der interessere sig for det samme. Dog er interesser ikke noget man bare finder og det kan være svært rigtigt at snakke med folk der ikke ryger hash, da det ofte fylder en stor del.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad være med at ryge, det udskyder bare problemerne. Hvis du sørger for at komme i skole, få nogle venner i skolen, og lader være med at ryge, vil dine problemer også forsvinde, det samme gælder trangen for rygning. Det kan jo også være du skal finde en ny skole?
Men hang in there, og lad være med at ryge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]