Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 04:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia, og undskyld hvis dette emne er noget der allerede er masser af tråde på; jeg er ny på forummet og generelt ny til psykedeliske stoffer. Men jeg havde lidt af en oplevelse i nat, og jeg håber I kan hjælpe:

Jeg har altid gerne ville prøve LSD, så da jeg fik tilbuddet på mit første frimærke til en lav pris (30 kr) af en kammerat, sagde jeg ja tak. Så alene hjemme med hunden indtog jeg lortet.

Det startede med at jeg ikke følte noget som helst overhovedet. Sad egentlig bare og ventede på at stoffet kickede ind, så jeg drak en enkelt øl mens jeg ventede. Efter ca. en time begyndte jeg at få visuals som gradvist blev kraftigere og ting synes at "zoome" ind og ud for derefter at flyde i et med hinanden. Lidt senere ledte det til et rigtig sjovt øjeblik hvor jeg sad foran mit tastatur hvor alle taster gik i et med hinanden, og jeg derfor ikke kunne ramme tasterne korrekt. Tror aldrig jeg har grint så meget i hele mit liv; og jeg er typen der stadig (efter to års cannabisrygning) får grineflip når jeg er skæv. Tiden fløj af sted og jeg hyggede mig med milde hallucinationer og de kraftige visuals. Hvornår det skete kan jeg ikke helt huske, men pludselig begyndte hunden at gø. Jeg tænkte at det sikkert bare var forbipasserende der var kommet lidt for tæt på indkørslen, men da jeg pludselig i de tre glasruder på min altandør så forvrængede, forbrændte og blødende ansigter, der fløj gennem ruderne og skreg mig lige op i ansigtet blev jeg småbange. De synes at forsvinde langsomt, hvorefter jeg var lettet, og tænkte, at det nok ikke sker igen.

Lidt senere på aftenen mærkede jeg en let prikken i ganen, som jeg ikke kunne fjerne med spyt eller tungen, som langsomt udviklede sig til en følelse der bedst kunne beskrives som tykke nåle der blev presset op i ganen på mig, hvorefter jeg fra under min dør så små myrer der ikke ville gå væk ligegyldigt hvor meget jeg trådte på dem. Disse myrer blev mere tydelige i det de kom tættere på mig, og de var nærmest monstrøse. Jeg prøvede i panik at få fat på min veninde, som til at starte med troede jeg lavede sjov med hende. Jeg prøvede langsomt at forklare hende hvad der var sket, men kunne ikke tænke klart overhovedet, så det endte med at jeg hev stikket til min PC ud og løb væk fra mit eget hjem. Jeg sprintede med følelsen af en væsen a la Slenderman (til de der kender ham) lige i hælene på mig mens jeg febrilsk prøvede at få kontakt til min veninde. Meanwhile var visualsne nu blevet så kraftige at jeg knap kunne orientere mig om hvor jeg var henne, men alligevel endte jeg i min venindes opgang hvor jeg forpustet og paranoid ledte efter døren til hendes lejlighed. Hun kunne høre mig skramle rundt udenfor og hev mig hurtigt ind, fik mig lagt ned og talt mig til fornuft. Langsomt fadede mit "badtrip" ud, heldigvis og senere tog jeg en bus hjemad.

Er det mig der kan være overfølsom eller er det ganske almindeligt for førstegangsbrugere af LSD at få så forvrængede udtryk af virkeligheden? Kan det have været den ene øl der gjorde forskellen, eller var det mere det faktum at jeg gjorde det alene? Jeg havde fuldstændig styr på set og setting da jeg aldrig kunne have haft det bedre (har lige fået kæreste, fået genvundet en tæt ven som jeg har haft et større skænderi med og mine forældre og jeg er kommet på god kant igen) og jeg indtog vel stoffet i et trygt sted, værende mit eget hjem?
Og sidst men ikke mindst:
Er der nogle tips til at komme sig over et badtrip?

Senest rettet af FlirterMedEmma 27 feb 2013 17:19, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Puha sikke noget. Jeg er ked af at høre at du har været gennem sådan en omgang.
For nu at prøve at svare på nogen af dine spørgsmål:

Det er ret elmindeligt at få forvrængede billeder af virkeligheden på LSD, både som førstegangsbruger og som erfaren. Jeg har ofte haft nogle mærkelige vrangsforestillinger under et trip (f.eks. at en af mine venner kom fra LSD-politiet og skulkle sørge for at folk opførte sig ordentligt mens de trippede). Men du har fat i noget rigtig i forhold til at det nok har været med til at forstærke det at du var alene under det meste af trippet. Hvis man tripper sammen med andre, kan man som regel hjælpe hinanden med at forblive i virkeligheden. Din set og setting lyder udmærket, men hvis man har en god fantasi, som du tydeligvis har, kan man let komme til at lade den løbe af med sig, når man er alene ude i syrefeltet.

Men tag det i øvrigt roligt. Jeg har haft flere bad trips og er sgu kommet ud på den anden side som et rigere menneske hver gang. Der er mange forskellige ting, der er gode til at komme sig over bad trips. For mig hjælper det at tale med folk om det. Men det hjælper også mig at lave motion og bruge min krop, komme lidt ud af mit hoved på den måde.

Der er nogen som anbefaler at man tager et nyt trip for at komme sig over bad-trippet. Det nye trip skal helst tages med en tripsitter og i helt trygge rammer, helst i dit hjem. Det skal gennemføres med blind-folds på og gerne hovedtelefoner med noget rolig musik, så der ikke er nogen energier fra omverdenen som kan forstyrre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som Mono siger er det en god ide at trippe sammen med andre de første gange så man kan minde hinanden om hvad der virkeligt og hvad der ens fantasi. Jeg ville ikke forslå dig at trippe igen for at komme vider dog ikke der med sagt at du ikke kan trippe i fremtiden. Vær sammen med andre mennesker så meget som muligt så man ikke er alene med sine egne tanker og måske lidt druk med nogle gode venner hvor man kan fortælle og grine af sine oplevelse ville være mit råd. Og bare rolig når du har fået det hele på afstand så bliver du så god som ny igen, vis ikke bedre så en oplevelse rigere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den bedste måde at komme over et badtrip på, er ved et nyt trip. Lyder mærkeligt, men det er imo. den bedste løsning. (Ikke at du skal æde et mærke syre i morgen, men når du føler dig klar)

Uden at være den mest erfarne med psykedeliske stoffer herinde, (10 trips) vil jeg anbefale dig at gøre som jeg plejer, når jeg kan mærke der sniger sig lidt angst ind i mit trip.

Jeg plejer at ligge mig ned, eller i hvert fald som min. sætte mig ned meget behageligt.
Lukke mine øjne, gerne med noget roligt ambient musik kørende på ikke alt for højt lyd niveau
Herefter gør jeg alt hvad jeg kan, for at tømme hovedet for tanker, hvilket jeg helt klart syntes er lettest ved at fokusere på min åndedræt. Altså hele tiden fokusere på at trække vejret dybt ind, holde de inde få sekunder, og derefter fokusere på at ånde ud. 1-2-3 forskellige tanker. Træk vejret ind, hold det inde ganske kort tid, og så puste luften ud igen. Så snart der kommer en anden tanke ind i dit hoved, så smid den væk, og erstat den med en af de tre. (Ind, holde inde, og ud.)
Det er med til at få en evt. høj hjerterytme til at falde, hvilket i sig selv kan være med til at fjerne en del af angsten.
Herefter plejer jeg så småt at være ved mig selv igen, selvfølgelig stadig i et trip, men i en meget mere rolig sindstilstand, og det smitter i den grad af på trippet, og så handler det jo bare om at få overbevist sig selv om, at man har taget stoffet, for at nyde det, og ikke for at blive skræmt fra vid og sans. (Lyder mere ligetil end det er, i know)

I det hele taget bare vær' rolig, og observer, fremfor at reagere på de ting du ser. Lige gyldigt hvor creepy det måske er, så grin/smil af det, (Det virker faktisk, selvom det virker lidt mærkeligt at grine/smile alene af en negativ tanke) og lad dig ikke rive med af den ene tanke/handling der måske har skabt din negative tankespiral.

Det har virket med stor success både personligt, og når jeg har haft kammerater der har badtrippet på LSD, svampe og MDMA.

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for hjælpen, alle tre. Jeg kom i nat over min angst for psykedeliske stoffer og besluttede mig for at springe ud i et trip med Salvia Divinorum. Det talte mere til mig og gav mig en overraskende tilfredsstillende rus; jeg var heeeeeeeeelt blæst og er stadigvæk påvirket positivt af rusen. Det virkede til at frygten for at miste kontrollen var fuldstændig væk ved dette trip; højest sandsynligt fordi jeg vidste hvor kort en rus salvia giver. Igen, tusind tak for det :-)

Medlem
Brugeravatar

Godt at høre at du har haft en positiv oplevelse. Men glem nu ikke forsigtigheden, selvom du måske er kommet over din første angst. Set, setting og det selskab du vælger for dig selv under trippet betyder ALT for, hvordan din oplevelse bliver. Efter over hundrede psykedeliske trips, er jeg stadig meget forsigtig med hvor og hvornår jeg tripper. Byen er f.eks et no-go for mig.

Junior medlem
Brugeravatar

Normalt tror jeg heller ikke psykedeliske trips er til at nyde sammen med en bytur... Medmindre man candyflipper, selvfølgelig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Normalt tror jeg heller ikke psykedeliske trips er til at nyde sammen med en bytur... Medmindre man candyflipper, selvfølgelig.

Nej, ikke medmindre man candyflipper. Candyflip er MDMA sammen med LSD, og er på ingen måder egnet til at gå i byen på, da stofferne virker synergisk sammen, og dermed er det mindst lige så uforudsigeligt og ukontrollabelt som et LSD-trip.

Junior medlem
Brugeravatar

Candyflipping kan man vel sagtens gå i byen på, såfremt man har styr på begge stoffer, og ikke overdriver i doseringen, eller hvad?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Candyflipping kan man vel sagtens gå i byen på, såfremt man har styr på begge stoffer, og ikke overdriver i doseringen, eller hvad?

Man kan have nok så meget styr på begge stoffer og stadig komme ud for en masse lort der kan være svært at håndtere, det er jo byen, alt kan ske...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg ville ikke gå "normalt" i byen, mens jeg candyflippede. Det skulle være til en psytrance-fest med god stemning (læs: Ikke tam-tamt, luxudelic og hvad de hedder alle sammen) eller på festival. Ikke på et random diskotek eller på en bar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er måske lidt atypisk, men jeg har haft den fedeste bytur på 2C-B, og synes generelt psychs er gode at gå i byen på, hvis man tager en meget lav dose. 2C-B dosen var nu meget mærkbar.

Første gang jeg tog syre, var det lidt på samme måde som du beskriver, bortset fra at det var et positivt trip. Men jeg kan udmærket sætte mig ind i din oplevelse. Det var også en lavdosis syre jeg tog, og jeg synes, at det gør en mere obmærksom, "paranoid" (anførselstegn grundet jeg overdriver), og man har nemmere ved at få små visuals som er trælse, hvorimod en større dose gør, at man flyder lettere med.
Det er i hvert fald sådan jeg har oplevet LSD.

Og jeg er meget enig i Rellek's metode til at slappe af, hvis man føler, at man får begyndende angst i et trip - ellers er der jo også benzoer! Seriøst vigtige piller.

Så, jeg synes godt, at man kan tage i byen på drugs, også på syre & MDMA, man skal dog virkelig holde øje med sin dosis - hvis det var en helt almindelig bytur ville jeg klart tage mindst LSD og mest MDMA, så det ikke bliver for psykedelisk, både fordi, som tidligere nævnt i tråden, LSD kan pludselig tage røven på dig fuldstændig, men også fordi der ofte sker uforudsigelige ting når man er i byen.

Jeg ville nu ethundrede(100)%, uden tvivl allerhelst tage narko til nogle gode psytrance fester eller derhjemme/hos ven i gode omgivelser. At trippe balls i byen er slet ikke anbefalelsesværdigt, og jeg står kun inde for at tage lave doser i byen, skal man gøre det (har ikke prøvet andet).

Dette indlæg skal på ingen måde ses som en opfordring til at tage narko til byture, da det nemt kan blive kaotisk, men var blot mit besyv og snak om gode oplevelser på narko i byen, som jeg ville dele.. God dag.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej FlirterMedEmma.
For lige at vende tilbage til dit emne, så det hele ikke går op i om man kan tage psykedeliske drugs i byen eller ej, vil jeg give dig nogle gode råd med på vejen.

At forstå hvad der sker under den psykedeliske oplevelse, kan man bruge et helt liv på at fatte. Jeg oplever at når man tager et trip bliver der sat tryk under "kedlen" og virkeligheden -som vi kender den, begynder at smelte ned. Du bliver mere i stand til at opfatte altings energinatur bagom den umiddelbare faste fysiske form, og derfor vil såkaldte døde ting forekomme mere levende. Når du ser en genstand, er det i virkeligheden en blanding af dine egne forventninger/følelser for genstanden og det som genstanden er i sig selv. Dvs. at hver gang du retter din opmærksomhed mod noget, og prøver at forstå hvad det er, sker der en fortolkning i dit sind, som tilfører tingen dine følelser - en projektion. Dette er tydeligt når vi ser på andre menneskers ansigt. Måden vi tolker deres udtryk på, er meget styret af hvordan vi selv har det, og på trip bliver det endnu kraftigere. Føler man sig bange, kan folk se uvenlige ud, mens hvis man føler lykke, ser man det smukke i folk. Det bliver selvfølgelig forstærket af, at folk rent faktisk smiler til den der smiler, mens de bliver usikre/bange for den person der udstråler angst. På den måde spejler vi hinandens følelser konstant.
Tilbage til dit trip: Da du oplevede "verden smelte ned" og kiggede på ting omkring dig, blev de mere levende, og det gjorde at din fantasi kunne føje en masse følelser til det. I dette tilfælde var det angst der styrede, og det fik myrer til at vælte frem. Du var godt i gang med at skabe din verden ud fra frygt, og det er smadder vanskeligt at stoppe.

Mit råd til dig en anden gang, er at du skal lade være med at holde fast i den fysiske verden, når du oplever at den begynder at smelte. Det kommer der kun fejlfortolkninger ud af. Læg dig heller ned under en dyne eller et tæppe med dæmpet lys (eller helt slukket) og lyt til noget lækkert musik. Gerne ambient - flydende, visionært. Når du først har brudt igennem, og gået ud i en tilstand hvor det fysiske spiller en mindre rolle og din bevidsthed kan leje og skabe i et energiunivers, så kan du senere vende tilbage til lyset og synet af den fysiske verden og nyde hvordan alting gløder af et indre lys. Når man først har haft gennembrud og oplevet sig selv opløst i energi, er det nemmere at håndtere trippet bagefter uden at få angst.

Jeg tog engang et stort svampetrip med nogle venner, og vi sad og snakkede i opstartsfasen. På et tidspunkt begynder verden at smelte så kraftigt for mig, at jeg oplever at ham jeg snakker med, smeltede sammen i ansigtet, og hans ene øje smeltede ned på kinden! Heldigvis har jeg med årene udviklet en humor der sætter pris på de absurde fortolkninger mit sind kan skabe af virkeligheden når jeg smelter ned, så jeg grinede af det, og lagde mig ned med lukkede øjne. Det var tid til at smelte helt væk, og blive til ren energi.

Jeg er glad for at høre at du havde en god oplevelse med Salvia, så du ikke bliver frosset fast i den overbevisning at det er farligt at trippe. Når tiden er moden og du har lyst, kan jeg anbefale dig at du prøver svampe. De tager ikke så lang tid som LSD og der er ofte en dyb mening med hvad man oplever.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har allerede prøvet et svampetrip; jeg kan bare ikke rigtig huske mere fra det end at min ven og jeg endte et eller andet sted ude i Hasseris med præcis 172 billeder af haveudsmykning på min telefon, så umiddelbart går jeg ud fra, at vi virkelig har trippet balls. Gode tider og helt sikkert noget der igen skal prøves. Men tusind tak for de mange relevante kommentarer. Jeg sætter stor pris på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]