Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle..

Jeg har et spørgsmål omkring GHB abstinenser.. Først og fremmest skal de siges, at jeg ikke behøver at i skriver, hvor dum jeg er, og hvor usmart det er at tage GHB så meget..

Jeg har taget GHB på en daglig basis i omkring 2 år snart. Jeg har haft abstinenser fra GHB tusind gange før.
Jeg er begyndt på de sidste par gange jeg har det, at drikke alkohol, for det fjerner abstinenserne, og hvis man så vælger at drikke sig helt ned om aftenen, kan man også få noget søvn. Jeg tager Seroquel om aftenen, for at få noget søvn..

Og nu til spørgsmålet. Hvis man drikker alkohol i løbet af dagen, for at undgå abstinenssymptomerne, skubber det så bare til abstinenserne? Eller ville man i teorien kunne komme ud af de værste abstinenser, hvis man drikker alkohol i de første 3 dage?

Jeg kunne tage Seroquel om dagen vil i nok sige, men jeg reagere ret voldsomt på seroquel, så hvis jeg skal kunne fungere nogenlunde i løbet af dagen med Seroquel, havde dette selvfølgelig været at foretrække!

Insane psychedelia user!

Kan du ikke dele din seroquel også tage en lille dosis om morgen, over middag (efter behov) og så om aften større dosis.
Den metode har jeg brugt med både truxal og seroquel til at komme mig over diverse abstinenser - alkohol er en beskidt tæve :)

Junior medlem

Hvis du kan få fat i nogle gabapentin, eller endnu bedre baclofen, kan du lave en nedtrapning på disse. De påvirker begge to GABA-systemet, lige som GHB gør. Jeg mener, at baclofen har størst affinitet på GABA-b receptorerne, hvorfor disse vil være at foretrække.

Hvis du ikke kan få fat i ovenstående, og ikke vil tale med din læge herom, så kan du prøve at google phenibut. Det kan bestilles hjem relativt nemt.

Derudover kan benzoer med lang halveringstid bruges til at mildne abstinenserne. Vær dog opmærksom på ikke at erstatte ét misbrug med et andet. Brug dem de første 3-4 dage i fornuftige doser hvis du vælger at gå den vej.

Held og lykke :)

Junior medlem

Tak for svarene.

Men det jeg ville vide, var om at alkoholen ville forlænge abstinenserne? Eller hvordan?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

thepainman skrev:
Hvis du kan få fat i nogle gabapentin, eller endnu bedre baclofen, kan du lave en nedtrapning på disse. De påvirker begge to GABA-systemet, lige som GHB gør. Jeg mener, at baclofen har størst affinitet på GABA-b receptorerne, hvorfor disse vil være at foretrække.

Det er altså ikke helt korrekt.
Gabapentin (og Pregabalin for den sags skyld også) er ikke GABA-b agonister.
Der har været meget spekulation herom og det var også antaget at Gabapentins virkning stammede fra dens aktivering af GABA-b receptorerne men efterfølgende forskning har gentagne gange bevist at det ikke er tilfældet, så Gabapentin bør på ingen måde kategoriseres sammen med stoffer som Baclofen, Phenibut, GBL/GHB som (blandt andet) er GABA-b agonister :)

Jeg ved dog ikke selv hvordan skidtet fungere ud over at det har en deprimerende effekt på central nerve systemet og at disse mekanismer har en eller anden relation til Calcium indstrømningen, NMDA receptorerne samt en reducering af frit tilgængeligt Glutamat i synapsen.

EDIT: (OP) Phenibut er desuden et oplagt valg til den akutte abstinens periode. Det er billigt, har en meget lille bivirknings profil ved anvendelse af ansvarlige mængder og det virker i lang tid hvilket er en stor fordel i denne sammenhæng.
Jeg er før stødt på historier (net) om folk som er kommet relativt nemt igennem GHB abstinenser ved brug af Phenibut og de efterfølgende abstinenser fra Phenibut skulle ikke være halvt så slemt. Det er dog ekstremt vigtigt at man tager så lidt som muligt og i så kort tid som muligt da det er et af de stoffer som kroppen hurtigst bliver fysisk afhængig af.

Held og lykke med det, den første uge bliver sikkert den værste i dit liv, men i det mindste er de fysiske abstinenser relativt hurtigt overstået. Hold fast i den del. Et par ugers elendighed for et liv uden den ballast. Det er det værd. Men hvis jeg var dig så ville jeg bestille noget Phenibut, det tror jeg ikke at du kommer til at fortryde :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

I teorien ja.
Alt hvad du tager som påvirker de samme receptorer som i forvejen er involveret i dine abstinens symptomer vil forlænge dine abstinenser.
I praksis er der dog rigtig mange tilfælde hvor udtrapning via et andet stof med beslægtede virknings mekanismer (og ofte med længere halveringstid) vil være yderst brugbart.
Alkohol er meget non-selektivt og påvirker dermed mange receptore, herunder GABA-b receptorne som er den primære årsag til den fysiske del af GHB abstinenser.
Alkohol vil højst sandsynligt mildne dine symptomer men det er et ekstremt dårligt valg.
Du kommer til at skulle drikke en betydelig mængde dagligt i 5-14 dage, det er altså ikke særligt sundt ;)
Phenibut eller Baclofen som allerede er nævnt er langt bedre valg, og begge burde være til at få fat på for en hver med adgang til internettet.
Ikke alene vil du få bedre effekt af dem, men jeg garantere også færre bivirkninger (der er set bort fra allergiske reaktioner som alligevel er så sjældent forekommende at jeg allerede har fortrudt at jeg nævnte det til at starte på).

Junior medlem

Farmand: Aha! Det var jeg ikke klar over. Tak for supplerende info. Dog ved jeg, at gabapentin afhjælper langt de fleste symptomer på phenibutabstinenser, herfor konkluderer jeg, at det også vil kunne bruges til ghb abstinenser. Dog ved jeg ikke i hvor stort omfang det hjælper kontra phenibut og baclofen.

Men ja, til opretter: du vil ikke fortryde at bestille phenibut hjem. Hold dig på maks. 2-3g dagligt, og gerne højst en uge i streg, gerne mindre. Start lavt, evt. omkring 6-900mg. Du kan altid tage mere. Husk, dit mål er ikke at blive påvirket, men at mildne symptomerne.

Jeg ved ikke om det er imod reglerne, men nu prøver jeg. Kvaliteten på phenibut kan variere meget. Jeg har gode erfaringer med brandet Primaforce.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]