thepainman skrev:
Hvis du kan få fat i nogle gabapentin, eller endnu bedre baclofen, kan du lave en nedtrapning på disse. De påvirker begge to GABA-systemet, lige som GHB gør. Jeg mener, at baclofen har størst affinitet på GABA-b receptorerne, hvorfor disse vil være at foretrække.
Det er altså ikke helt korrekt.
Gabapentin (og Pregabalin for den sags skyld også) er ikke GABA-b agonister.
Der har været meget spekulation herom og det var også antaget at Gabapentins virkning stammede fra dens aktivering af GABA-b receptorerne men efterfølgende forskning har gentagne gange bevist at det ikke er tilfældet, så Gabapentin bør på ingen måde kategoriseres sammen med stoffer som Baclofen, Phenibut, GBL/GHB som (blandt andet) er GABA-b agonister

Jeg ved dog ikke selv hvordan skidtet fungere ud over at det har en deprimerende effekt på central nerve systemet og at disse mekanismer har en eller anden relation til Calcium indstrømningen, NMDA receptorerne samt en reducering af frit tilgængeligt Glutamat i synapsen.
EDIT: (OP) Phenibut er desuden et oplagt valg til den akutte abstinens periode. Det er billigt, har en meget lille bivirknings profil ved anvendelse af ansvarlige mængder og det virker i lang tid hvilket er en stor fordel i denne sammenhæng.
Jeg er før stødt på historier (net) om folk som er kommet relativt nemt igennem GHB abstinenser ved brug af Phenibut og de efterfølgende abstinenser fra Phenibut skulle ikke være halvt så slemt. Det er dog ekstremt vigtigt at man tager så lidt som muligt og i så kort tid som muligt da det er et af de stoffer som kroppen hurtigst bliver fysisk afhængig af.
Held og lykke med det, den første uge bliver sikkert den værste i dit liv, men i det mindste er de fysiske abstinenser relativt hurtigt overstået. Hold fast i den del. Et par ugers elendighed for et liv uden den ballast. Det er det værd. Men hvis jeg var dig så ville jeg bestille noget Phenibut, det tror jeg ikke at du kommer til at fortryde