Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Selvmord
Junior medlem

Hej, har en partner i "crime" og vi har nogle gange snakket
Lidt over selvmord...
Han er depressiv og har været det i mange år... Nogle gange med bedre perioder.
Han vil ha at jeg skal skaffe mange metadon, og forskellige benzoer, alpro, flunitrazepam osv(synergi)
Han kan kun selv få fat på rivo 2,0 mg.
Har nægtet selvfølgelig. Men kan han tage sig eget liv/hjerneskade med bare clonazepam og ethanol??
Vil bare høre hvad i ville gøre?
Afvisende overfor psyk/behandling...

Titel: Re: Selvmord
Junior medlem

Hov mente opiater generelt , oxy'er og ikke doner.

Medlem
Brugeravatar

Medmindre din ven har tolerance overfor benzo'er vil jeg mene at han sagtens kan bringe sit eget liv i fare med 2mg rivotril og rigeligt med ethanol. Jeg aner ærligt talt ikke hvad jeg selv ville gøre, kender ikke til situationen, eftersom jeg aldrig har haft nogen rigtig tæt på mig, som ønskede at tage sit eget liv. Det er der med sikkerhed andre herinde som ved meget mere om.

Medlem

Hvis han oprigtigt ikke ønsker at lave mere, og der er en reel fare for at han vil forsøge sig med selvmord, så skal du tage kontakt til hans nærmeste og sætte dem grundigt ind i situationen. Selvom det betyder at han vil afskære dig og hade dig for det, så er det din eneste rigtige mulighed såfremt du holder af ham. Han skal have noget hjælp.

Insane psychedelia user!

Den er svær :( kan du ikke nå ind til ham ud fra, hvor meget du holder af ham og hvor ondt det vil gøre dig ?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Halv-høj, det er en svær problemstilling du kommer med der. Jeg kender den desværre alt for godt, for da jeg var 20 år ønskede min kæreste at tage sit eget liv, og det lykkedes for ham efter 7 måneder.
Det er 23 år siden nu, men oplevelsen forsvinder aldrig fra mig. Jeg valgte at acceptere hans ønske om at tage her fra, selvom jeg gjorde alt hvad jeg på daværende tidspunkt kunne gøre, for at få ham til at skifte mening. Men det nyttede ikke. Han tog sit liv med en stor overdosis heroin, han havde skaffet til formålet. I dødsrapporten stod der, at han var narkoman, men det var han ikke. Han havde aldrig før taget heroin for sjov. Den første og eneste gang han tog det, var det for at tage sit eget liv.
Jeg tror på det frie valg, også når det gælder om man vælger livet fra. Hvis man ikke kan trække teltpælene op og smutte herfra når man vil, er livet ikke længere frivilligt, men et helvede.

Jeg synes du skal gøre alt for at snakke din ven fra det, og få ham til at se, at livet er en udfordring man lige så godt kan tage med, istedet for at smutte, før det er begyndt. Døden er stensikker! Den vil komme en dag, for hver en idiot kan finde ud af at dø! Derfor kan han lige så godt tage livs-oplevelsen med - om ikke andet, så bare for sjov. Bare fordi han kan vælge det. Smerten er noget vi lærer af. Det giver bevidsthed, det giver forståelse og empati, hvis man tør åbne sig op for den. Men det kræver mod at ville livet.. mod og styrke.

Håber det bedste for din ven.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wow, Fanny. Tak for dit indlæg! Du har ret. Og hold da op, hvor er det vildt du har været ude for det. Det vidste jeg ikke. Jeg har selv i mørke situationer tænkt at jeg jo lige så godt kunne ligge i min seng og være zombie i stedet for at slutte "spillet" helt. Det kunne jo være man fik brug for det en dag med mere lys ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]