Hej igen!
Må kende størrelsen af dit ugentlige forbrug for at give mit syn på det. Altså samme spørgsmål som Jago, hvor stor er uge-klumben?
Kan dele lidt om mit eget sabbatår, der gik med hash/sprit og ufaglært arbejde, måske du kan bruge noget derfra:
Fik arbejde et par uger efter jeg fik huen. Mit forbrug af hash gik ret hurtigt fra sjældent/månedligt til dagligt. Brugte det til at koble af når jeg kom hjem, til at slappe af om aftenen, og til at falde i søvn på om natten.
Mængden gik fra ca 5g per uge i starten til 10g om ugen og videre til 20g+ om ugen. Holdte ikke pauser, røg mere og mere alene. Fra jeg skulle se en god film og have hash til, blev det til jeg skulle god ryge hash og have en film til.
Havde ikke problemer med at møde til tiden, og ikke problemer med at passe den rutinen. Det var ikke et problem at være bagskæv, mine kolleger var ret ligeglade så længe jeg passede mit.
Bongen røg ud da jeg fik brev om optagelse på studiet, og hashen blev erstattet af alkohol. Det blev noget bøvl at komme ud af, mens studiet skulle passes. En ret hård justering af adfærd og livstil jeg havde tillagt mig til i sabbatåret. Da der var meget anderledes krav at leve op til på studiet, og det var ikke brugbart, at jeg kunne passe mit nu tidligere job uden problemer.
Citat:
Men det ligger jo i bund og grund i at jeg synes det er en super lækker rus ydermere perfekt måde at flade helt ud på og slå hjernen fra.
Ja rusen har sin charme

Det er helt sikkert en perfekt metode til at flade ud og slå hjernen fra.
Citat:
I er mere end velkomne til at stille alle de spørgsmål i vil, som jeg vil besvare med bedste evne.
Du behøver ikke svare, men nogle ting du kan overveje:
Oplever du forbruget som eskalerende?
Får du passet din træning/andre interesser?
Læser du bøger om de emner der optager dig/bruger du din evne til at indlære? Du kan jo få brug for den senere.
Ved du hvad du skal bagefter (det sabbatår du omtaler i ental)?
Hvad er din motivation for at starte tråden, oplever du selv faresignaler?
Generelt er mit råd, gør din egen konklusion ud fra din egen situation.
Dvs. lad ikke folk bagatellisere et dagligt forbrug uden at kende dig, lad ikke folks skræmmehistorier om løbsk hashmisbrug afholde dig fra et fornuftigt forbrug i en fungerende hverdag.
Mvh.