Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 16:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har haft et heroin/opiat misbrug i over nogle år. I kender den godt; en gang i måneden, ugen og til sidst hver dag for at kunne fungere. Jeg har primært røget og sniffet brun og hvid heroin; ikke injiceret.

For et par uger siden indså jeg at jeg ikke havde nok heroin og jeg var løbet tør. Flere af mine venner er blevet skrevet ind på Misbrugscentret i min by og fik doner eller subs, så det valgte jeg at gøre da jeg arbejder og abstinenserne mildelst talt forhindrer mig at gå på arbejde.

Jeg tog en pistest, snakkede med nogle socialrådgivere og en læge. Så startede de mig på 4mg Suboxone hvorefter jeg steg til indtil jeg ikke havde fysiske symptomer.

De første 3 dage med korrekt dosis var rigtig gode. Jeg fik den stimulerende følelse jeg godt kan få af heroin, men uden de sløvende effekter. Jeg rendte rundt i min lejlighed og ryddede op var egentlig glad for at være kommet på Suboxone.

Nu er der gået over en uge hvor centret har givet mig lov til at få Suboxone med hjem til en uges tid.

I dag er den stimulerende effekt fuldstændig væk. Jeg har det fysisk OK, men psykisk keder jeg mig utroligt meget, og jeg har ingen energi til at gøre rent, rydde op etc.
Intet synes at være sjovt. Mit humør er fladt. Jeg kommer hjem fra arbejde og stirrer ud i luften i min lejlighed hvor jeg normalt ville tage noget heroin, og hygge mig med en hobby eller se tv.

Jeg har de sidste dage taget valium, drukket guldøl og røget nogle joints for at få en eller anden form for rus, men det er jo ikke heroin.

Med heroin kunne jeg i det mindte glemme mit skodliv uden venner og kæreste og have det godt og ikke tænke på hvilken taber jeg er.

Jeg er dog glad for at jeg ikke har abstinenser, og jeg har da også en del flere penge nu...

Da jeg ikke er decideret stiknarkoman ville centret nok ikke udskrive mig metadon. tanken om at møde op hver dag tiltaler mig heller ikke det store. Men efter hvad jeg har hørt har Metadon en sløvende effekt som måske kunne være mere heroinagtig = bedre for mig. Burde jeg skifte?

Måske er min dosis suboxone også for lav, men jeg har læst meget på nettet om folk der siger alt over 4mg er overkill. Men nu skal man jo ikke tro på alt hvad de siger på nettet.

Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver det her. Jeg har ingen at tale med om det. Efter man er skrevet ind på misbrugscentret får man sin medicin og så er det det. Jeg går vel bare og er ensom.

Senest rettet af ¿?¿? 20 okt 2013 20:53, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Super flot du prøver at lægge det på hylden!
Nu ved jeg godt det hele virker mere sort end jeg selv kan forestille mig, men du er kun 22.
Du kan stadig nå at få venner og kæreste, og få det liv som du gerne vil have. Men det kræver bare du giver det en indsats, istedet for at sidde derhjemme og sniffe/ryge heroin.

Det handler bare om at gøre ting, som du aldrig ville have gjort normalt, små skridt.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor sparer du ikke bare sammen, nu hvor du ikke bruger alle dine penge på heroin mere? Du kunne købe et eller andet fedt hvis du tager dig selv i nakken og holder kedsomheden ud... Bedre lejlighed? Fed bil? En lang ferie? Whatever du har lyst til, der er helt ufatteligt meget du kan give dig til i verden, så kom ikke og sig at du keder dig.

Junior medlem

Tak for svaret, Flux. Jeg har haft masser venner og kærester men mønsteret er det samme, der går et år og så begynder folk at fjerne sig fra mig. Så det har jeg nok accepteret. Jeg prøver stadig dating-sites og snakke med fremmede, men uden held.

Lol, En ferie lyder som en god idé! Det kunne være rart at have nogen at tage afsted med, men tak for idéen, jeg kan vel tage afsted alene. Jeg har snart ferie så det kan være jeg kan nå og købe en afbudsrejse eller noget.

Senest rettet af ¿?¿? 09 nov 2013 14:19, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Jeg ved godt, at dette måske er "dårlig" HR - men når du begynder at føle, at du keder dig og savner herionen, kan du ikke prøve at erstatte det med en joint i ny og næ? Ved godt at du skriver, at det selvfølgelig ikke er heroin, men hvis der er noget jeg synes joints er gode til, så er det at glemme at man keder sig.. Når du så stille og roligt kan lægge heroinen helt bag dig, er det ikke ret svært at kvitte joints :-D

Junior medlem

Har haft et dagligt (mis)brug af hash siden jeg var 16. Da jeg begyndte på heroin stoppede jeg med hash, da jeg bliver meget paranoid af det. Jeg er dog begyndt at ryge igen. Føler ikke det hjælper så meget. Men da Suboxone åbenbart gør én mindre sulten hjælper det da med at jeg får spist noget :)

Medlem

Ja okay.. :-D Men håber virkelig at du kommer ud af det lort, og får startet en frisk! Alt held og lykke herfra, stoffer kan være en kælling at komme af med :D

Junior medlem

Tak Urben.

Til andre der går med et heroinproblem kan jeg kun sige, kom ned på misbrugscentret asap. De er utroligt professionelle og rare og du er ikke den første de har set. Under alle omstændigheder får du noget gratis Suboxone udleveret så du ikke skal gå og være bange for abstinenser.

Medlem

Flot klaret!

Jeg tror du skal være glad for at du ikke kom på metadon. Det kan godt være at metadon i starten kunne give dig en form for rus, men det holder op efterhånden. Så øger man dosis, og sådan kan man blive ved i årevis.

Ved doser på over 60 mg metadon om dagen er der mange der kommer til at føle at de befinder sig i en osteklokke.

Ved doser på over 100 mg/dag er der risiko for at få alvorlige hjerterytmeforstyrrelser.

Ved doser over 120 mg/dag må man ikke længere føre motorkøretøj.

Til sammenligning kan de fleste kan blive ved med at studere/arbejde, og i det hele taget føre en "normal" tilværelse, mens de er på suboxone. Der er normalt ingen risiko for at få hjerterytmeforstyrrelser, og der er ingen øvre grænse for at føre motorkøretøjer.

Desuden er det for de fleste meget lettere at trappe ud af suboxone end af metadon, når den dag kommer. Og som du selv har set, vil centret ofte være ret large mht. dosis og fremmødefrekvens. Føler du stoftrang eller har du tilbagefald, vil du let kunne få øget dosis. 16 mg/dag er ikke ualmindeligt. Og der er ikke den store fare for overdosering. Tværtimod vil suboxone kunne hjælpe dig med at holde dig fra heroin. Skulle du falde i, er det nok begrænset hvad du vil få ud af det (hvis du ellers passer din suboxone), så tilbagefald er spild af penge.

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til mht. kedsomheden, andet end at sørge for at adsprede dig selv så meget som muligt. Dit liv var osse kedeligt før, dengang var heroinen bare din underholdning. Det er i hvert fald sådan jeg læser dit indlæg. Hvis du var mig, ville du holde dig fra opiater, benzoer, hash og alkohol. Jeg har svært ved at se hvordan nogen af dem vil gøre dig noget som helst godt i den situation du er i nu.

Hvis du absolut vil have en rus, har du så overvejet svampe? Det er nok det mindst skadelige rusmiddel man kan finde, og man kan virkelig få en på opleveren mens det står på. Det er heller ikke fare for at man går og bliver afhængig af svampe. Til gengæld må man nok nøjes med at tage svampe med et par ugers mellemrum for at få den fulde virkning, så det er ikke noget man kan bruge hver dag når man kommer hjem fra jobbet.

Hold ud -- og held og lykke!

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Flot at du vælger at tage kampen. De sociale problemer bliver nok nemmere når du er ude af opiatmisbruget.
Kan anbefale dig at tage dig en tur på MDMA fem-seks gange om året, euforien er markant bedre end heroin IMO og misbrugspotentialet er meget mindre. Det skal dog naturligvis behandles med respekt og er ikke løsningen på alt. Men det kan bidrage til at bryde negative tankemønstre eller traumer.

Jeg er en af dem der bruger opiater en gang eller to om måneden. Foreløbigt kan jeg styre det nogenlunde, men gruer for den dag noget i mit liv tager en virkelig skidt drejning. Så er eskapismeknappen kun et opkald væk.

Medlem
Brugeravatar

En ferie lyder som en god idé. Det kunne være rart at have nogen at tage afsted med, men tak for idéen, jeg kan vel tage afsted alene. Jeg har snart ferie så det kan være jeg kan nå og købe en afbudsrejse eller noget.

Personligt tror jeg det er vigtigt at få set og oplevet en masse før man begynder at få for meget ansvar i livet. Du skulle helst ikke ende som en gammel mand der sidder og fortryder at han aldrig fik set de steder han ville, uden at have andre end sig selv og sine ting at slæbe rundt.
Venner og kærester skal der nok komme masser af i fremtiden, men den frihed du har lige nu, den er der ikke nogen garanti for om 5 års tid. :rocking:

Medlem

heroin slår dig ihjel, kedsomheden gør ikke.

derfor anbefaler jeg at du rejser til sverige en uge, med fiskestang, og trekking udstyr, (norge er faktisk bedre)
også bor du ude i naturen, fuldstændig aflukket fra dine egne lyster. og du er ikke i stand til at gå hjem og få dig et rus.

også tror jeg at hvis du tager en 5 gram psilocybin svampe med dig ud i ødemarken i norge, eller noget.
så vil du forhåbentlig lærer nogen ting.

ayahuasca er også en vej frem, og den bedste vej du kan gå er nok klinisk Iboga.
men der skal du også til udlandet. jeg ved ikke hvor den nærmeste Iboga klinik ligger henne af.
men ayahuasca kan du studere, og lave selv. og det vil helt klart øge din vilje til at stoppe med heroin.
mange mennesker lærer meget hurtigt at stoppe med heroin, med ayahuasca behandlinger.

hvis du ikke prøver at sætte dig ind i bare en af ideerne, så kan jeg love dig for, at enten så går du tilbage til djævlen, og før eller senere ender du på gaden.
og stopper aldrig med at tage heroin fordi at du har så ondt af dig selv.

jeg håber min psykologi det virker.

MVH

Senest rettet af TTTT 19 okt 2013 03:51, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår ikke folk der anbefaler psychedelika til personer som åbenlyst ikke er i balance. Hvis man er i en krise, hvilket trådsarter tydeligvis er, kan det gå hen og blive farligt at lege med svampe etc. Og især hvis man ikke har tidligere erfaring med det. Og at foreslå ayahuasca uden ar nævne vigtigheden af en sitter er heller ikke god HR.

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Medlem

Jeg forstår ikke folk der anbefaler psychedelika til personer som åbenlyst ikke er i balance. Hvis man er i en krise, hvilket trådsarter tydeligvis er, kan det gå hen og blive farligt at lege med svampe etc. Og især hvis man ikke har tidligere erfaring med det. Og at foreslå ayahuasca uden ar nævne vigtigheden af en sitter er heller ikke god HR.

jeg har bare kort fortalt ham at han skulle sætte sig ind i hvad ayahuasca er.

hvilket er en måde at fortælle ham han skal vide hvad han har med at gøre.

Medlem

manden må vel tage hvad han kan komme til af remedier.

enten er de ideer, som jeg snakker om hans vej frem, ellers så går han ned samme stil som alle andre gør.

der er blevet lavet seriøse studier om ayahuasca og iboga i 2013, så jeg fortæller ham ikke at han bare skal substituere.
jeg fortæller ham han skal bruge det som et rdskab til at fortsætte sit liv.

her er et specifikt studie om ibogaine som omhandler, behandling af afhængigheder lig trådstarters problem:
http://www.youtube.com/watch?v=jptk6YLhY6w

Medlem
Brugeravatar

Jeg er udemærket bekendt med andvendelsen af ayahuasca mod alkoholisme og andre former for misbrug. Og jeg siger heller ikke at det ikke kunne være en mulighed for trådsarter at prøve. Det er bare utrolig vigtigt, at man har en nogenlunde ide omkring hvad man giver sig i kast med. Og at en guide/shaman kan være uundværlig under en sådan ceremoni hvor hensigten er vinklet mod et bestemt mål.

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Medlem

Jeg er udemærket bekendt med andvendelsen af ayahuasca mod alkoholisme og andre former for misbrug. Og jeg siger heller ikke at det ikke kunne være en mulighed for trådsarter at prøve. Det er bare utrolig vigtigt, at man har en nogenlunde ide omkring hvad man giver sig i kast med. Og at en guide/shaman kan være uundværlig under en sådan ceremoni hvor hensigten er vinklet mod et bestemt mål.

jeg er enig

Junior medlem

Hej

Spændende ting der er kommet angående psykedelika. Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet så mange psykedeliske ting. Og et nært familiemedlem lider af skizofreni hvilket jeg ved disse stoffer udløser. Så jeg er meget påpasselig med sådan noget. Jeg har f.eks. haft noet DMT liggende i over et år jeg venter med at prøve indtil jeg er klar.

Jeg har hørt meget om specielt Ibogain til behandling af heroinmisbrug. Basically får man et trip på 12-24 timer hvorefter man kommer ud uden abstinenser og trang til heroin.

Lige nu har jeg det dog fint med Suboxone og jeg hverken kender nogen med adgang til disse psykedelika eller har venner der kan agere tripsitter. Men bestemt noget jeg vil læse mere om.

Junior medlem

heroin slår dig ihjel, kedsomheden gør ikke.

derfor anbefaler jeg at du rejser til sverige en uge, med fiskestang, og trekking udstyr, (norge er faktisk bedre)
også bor du ude i naturen, fuldstændig aflukket fra dine egne lyster. og du er ikke i stand til at gå hjem og få dig et rus.

også tror jeg at hvis du tager en 5 gram psilocybin svampe med dig ud i ødemarken i norge, eller noget.
så vil du forhåbentlig lærer nogen ting.

ayahuasca er også en vej frem, og den bedste vej du kan gå er nok klinisk Iboga.
men der skal du også til udlandet. jeg ved ikke hvor den nærmeste Iboga klinik ligger henne af.
men ayahuasca kan du studere, og lave selv. og det vil helt klart øge din vilje til at stoppe med heroin.
mange mennesker lærer meget hurtigt at stoppe med heroin, med ayahuasca behandlinger.

hvis du ikke prøver at sætte dig ind i bare en af ideerne, så kan jeg love dig for, at enten så går du tilbage til djævlen, og før eller senere ender du på gaden.
og stopper aldrig med at tage heroin fordi at du har så ondt af dig selv.

jeg håber min psykologi det virker.

MVH

Jeg tvivler på at jeg dør på gaden med mindre jeg tager en kold tyrker med ayahuasca eller nogle svampe i et koldt telt i en ødemark i norge helt alene. Jeg kommer nok bare til at dø i der i stedet :D

Hvad tror du der sker når jeg kommer hjem fra norge og min dealer ringer? Har du overhovedet selv prøvet at være afhængig af heroin?

Desuden jeg har Suboxone nu. Det er ikke et problem at lade være emd at tage heroin.

(kontroversiel holdning forude) Problemet med heroin at det er ulovligt. Hvis jeg kunne gå ned i Netto og for 100 kr købe et gram rent heroin ville folk som mig ikke have problemer med opioid-stofmisbrug. Jeg ville være verdens mest produktive medarbejder. Problemet ved heroin er, at det er ulovligt og dermed latterligt dyrt. Opiater er egentligt smadder lette at lave sammenlignet med så meget andet medicin. Rent heroin i rigtig dosis administreret rigtigt er ikke sundhedsskadeligt. At kalde opioider 'djævelen' er fuldstændigt åndssvagt efter min mening. Det er et stof der er blevet brugt i årtusinder til alle mulige gode formål.

Medlem

Citat:
Jeg tvivler på at jeg dør på gaden med mindre jeg tager en kold tyrker med ayahuasca eller nogle svampe i et koldt telt i en ødemark i norge helt alene. Jeg kommer nok bare til at dø i der i stedet :D

Hvad tror du der sker når jeg kommer hjem fra norge og min dealer ringer? Har du overhovedet selv prøvet at være afhængig af heroin?

Desuden jeg har Suboxone nu. Det er ikke et problem at lade være emd at tage heroin.

(kontroversiel holdning forude) Problemet med heroin at det er ulovligt. Hvis jeg kunne gå ned i Netto og for 100 kr købe et gram rent heroin ville folk som mig ikke have problemer med opioid-stofmisbrug. Jeg ville være verdens mest produktive medarbejder. Problemet ved heroin er, at det er ulovligt og dermed latterligt dyrt. Opiater er egentligt smadder lette at lave sammenlignet med så meget andet medicin. Rent heroin i rigtig dosis administreret rigtigt er ikke sundhedsskadeligt. At kalde opioider 'djævelen' er fuldstændigt åndssvagt efter min mening. Det er et stof der er blevet brugt i årtusinder til alle mulige gode formål.

det er nok lige noget radikalt at sige at det skal være til rådighed i netto!

en ting er at sige at afhængighed er noget lort, en anden ting er at sige at man hellere vil leve med en unødvendig afhængighed.
men jeg forsøgte jo bare at hjælpe.

du kan tage det op med en ven eller lignende også finde et sted hvor i kan holde varmen og lave en analog ayahuasca ceremoni.

pointen var at du skal væk fra dit substance of choice, og indtage ayahuasca. Hvor at du gør det, det finder du vel selv ud af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]