Helt ok med spørgsmålene - jeg kunne naturligvis have forklaret tydeligere, hvad jeg havde i tankerne.

Indtil videre vil jeg af egoistiske grunde holde kortene lidt tæt på kroppen (hvis det lykkes, vil jeg selv sidde med succes-fornemmelsen - det vil være SÅ trist at have udtænkt løsningen for at finde ud af, at en anden kommer mig i forkøbet), men hvis det lykkes, skal jeg naturligvis dele ud af metoden.

Mine overvejelser går på, at mediet som udgangspunkt bør være nitrogen-holdigt og at dyrkning af myceliet bør foregå iltfrit og i totalt mørke. Jeg har overvejet muligheden for at propagere flydende medie med enten sporer eller hyfer (eller afskrab fra sporeprint) og inkubere i rystekolbe i 14 dages tid, hvorefter jeg kan anvende det fermenterede produkt til at propagere et lidt hemmeligt medie, hvis muligheder jeg vil undersøge, før jeg siger mere.

HVIS svampen viser vækst gennem nedbrydning af mediet er planen, at jeg vil inkubere kulturerne ved ca. 15-18 grades varme i ca. 3 uger eller til svampene har fået fat - og så følge anvisningerne fra andre dyrkere af P. cubensis - dog ved temperaturer omkring 8-10 grader.
Jeg er klar over, at mange andre svampe er lettere at dyrke indendøre, men udfordringen består jo i at dyrke den umulige.

Min opfattelse er også, at mange hellere vil æde en svamp end at få trippet fra et ekstrakt/koncentrat, men tankerne leder mig alligevel i retning af, at et passende koncentrat kan fremstilles - som muligvis er lettere at gemme end en pose med svampe og som ikke umiddelbart virker ulovligt.