Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 15:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogle der har forstand på psilocybin svampe og deres virkninger. Det går jeg ud fra, men er der nogle der kan forklare mig hvorfor jeg fik et blackout med meget vag hukommelse, da jeg i efterårs indtog, for første gang, 1 gram psilocybin svamp (art er mig uvis). Jeg havde det hyggeligt i de første 2 timer, men så kom jeg ind og det knalder helt rundt. Jeg kan ikke huske meget eller vil i hvert fald ikke, jeg syntes det var meget grænse overskridenede. Personen der holdt øje over mig er væsentligt mere erfaren og er bruger her inde, (han var ikke på psilocybin, men drak lidt øl) han siger det nok var en for høj dose.

Er der noget man kan gøre inden man igen vil forsøge sig i de baner? Meditation eller andet? Hvis i har nogle tips ville jeg sætte pris på det :)
:stupid:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
svampene var tørrede går jeg ud fra? "det knalder helt rundt" ? - fik du badtrip? hvordan synes du trippet var de første 2 timer? "hyggelige" hvordan? - hallucinerede du fx. ? eller havde abstrakte tanker osv.

jeg tror næsten at ham der kan sige mest om din tilstand nok er din tripsitter... efter hvad jeg ved burde 1 g tørrede svampe ikke være en særligt høj dose (alle er jo forskellige! - men alligevel, lige frem blackout har jeg ikke hørt om før).

Vær klar mentalt, hav det forberedt, og gør det et trygt sted med folk du føler dig tryg ved. Undersøg hvad du indtager!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
... jeg syntes det var meget grænse overskridenede.

Nu ved jeg selvfølgelige ikke noget om det, men da jeg læste den sætning tænkte jeg lige et kort sekund, om du har læst op på det og er klar over hvilken effekt psilocybin svampe giver?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Den slags "black out" er også sket for min kæreste den ene gang hun har taget svampe og endte ud i et ret skidt trip. Også på en forholdsvis lille dosis; 0,5g Panaeolus Cyanescens.

Jeg er ret sikker på at det skete fordi setting ændrede sig(vi gik en tur udenfor).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg havde det hyggeligt i de første 2 timer, men så kom jeg ind og det knalder helt rundt. Jeg kan ikke huske meget eller vil i hvert fald ikke, jeg syntes det var meget grænse overskridenede.

Det lyder umiddelbart som om at du havde et godt og udadvendt trip de første par timer. Da i så kommer hjem i sofaen har trippet taget en ny og mere indadvendt drejning. Sådanne indadvendte trips har i min erfaring let en tendens til at blive væsentlig mere intense og meget mere underlige, selv ved lave doser. Når man render rundt på opdagelse har man en masse konkrete sanseindtryk at koble trippets særheder sammen med: "træerne bølger og skifter farve" eller "mit perspektiv er helt underligt" osv.

Når man så kommer hjem og ligger sig med noget musik i øret forsvinder dette 'anker' til ens normale virkelighed. Vidtfremmede og totalt bizarre tanker og ideer kan opstå, ting der er så langt fra normal hverdagsbevidsthed at man slet ikke kan forholde sig til det (og måske derved huske det?) i ædru tilstand. Dette kan være rigtigt grænseoverskridende, specielt de første par gange man tripper.

Det er faktisk en virkeligt god ide at få øvelse i nogle meditationsteknikker - altså blot at lade sanseindtryk komme ind, uden at begynde at analysere og tænke over dem.. Føler man sig helt forskruet på en negativ facon, kan en pause i tankeflowet give pusterum og overskud til at følge med trippet (og i sig selv være en enormt fed oplevelse). Det er dog i denne sammenhæng enormt vigtigt at meditationen ikke bliver en panisk 'flugt' fra trippet og dine tanker. Sådan en flugt er nemlig i sig selv med til at skabe angst og ødelægge dit overskud.

Jeg tror at nøgleordet her er accept. Altså; accepter at dine tanker smelter, ikke er til at holde styr på og virkeligheden desuden er helt fucked. Sådan er det, der er ikke noget at gøre ved det. Lige nu er der ikke andet at gøre end at observere, og forsøge at flyde med uden modstand. Du kan oftest bedre evaluere trippet i ædru tilstand, så nogle gange er det bedst bare at vente med at forstå hvad der sker. Et rigtigt godt tip i denne sammenhæng er at lave noter. Tegn, skriv (gerne ud i et - og som du umiddelbart finder det meningsfyldt) eller benyt en båndoptager. Så er det lettere at huske hvad der skete i dit hoved og tænke over det i ædru tilstand.

Nu når jeg kigger på min post går det op for mig at jeg har lavet et par antagelser om dit trip på et lidt mangelfuldt grundlag.. Hvis jeg har misforstået helt, så bær over med mig. :D Jeg håber at du kan bruge noget af det her til noget. Happy tripping!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hvad/hvor meget mad har du generelt spist i løbet af dagen + drikkevarer? Tog du andet samtidigt? Øl, tjald, andet?`
Hvis du ikke rigtigt har spist i løbet af dagen samt efter indtagelse af svampene, så har dit blodsukker og energi niveau nok været ret lavt.

Hvis du ikke kan huske mere end hvad du har fortalt, så er det ret svært at sige hvad der har været skyld i det, så med den nuværende info du har givet, er der mange muligheder, men ikke noget som nogen vil kunne give et direkte svar på.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Problemet var at dosen var for høj, og at du ikke fokuserede på trippet, men alt muligt andet, hvilket delvist var min skyld, jeg skulle have vejledt dig bedre..

Næste gang tager vi en lidt mindre dose, og så lærer jeg dig nogle forskellige teknikker, så du bedre kan fokusere på trippet.

Jeg er overbevist om at når folk får blackout på psykedelika skyldes det manglende fokus på oplevelsen. Når trippet så peaker bliver ens ego overvældet og det kommer bag på en fordi man ikke lyttede og gav opmærksomhed til turen op til peaket. Det resultere i at egoet bliver overvældet fordi det ikke er indstillet på oplevelsen, og så lukker hjernen ned - en form for psykologisk forsvars mekanisme.

Grunden til fraværende opmærksomhed, kan skyldes flere ting, men somregel sker det for uerfarne personer fordi de ikke kender til de forskellige teknikker man kan bruge for at øge sit fokus, f.eks. vejrtræknings øvelser. Det at lukke øjene gør også en kæmpe forskel, fordi så bliver hjernen ikke distraheret af alle de udefra kommende indtryk, og kan koncentrere sig om den indre transformation.

EDIT: Jeg har på fornemmelsen at for lavt blodsukker kan forstærke effekten/risikoen for blackout. Jeg har nemlig oplevet det med en anden kammerat før, han er erfaren men fik også et blackout da vi trippede fordi han ikke havde spist noget i 24 timer eller sådan noget... Heldigvis greb jeg ham, ellers havde han sgu nok slået hovedet (stengulv) og så tør jeg ikke tænke på hvad der var sket..
Grunden til jeg nævner det, er fordi du næsten heller ikke havde fået noget at spise luckymeatloaf.. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Senest rettet af Hypnos 23 apr 2013 18:02, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Super, tak :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]