Jeg havde det hyggeligt i de første 2 timer, men så kom jeg ind og det knalder helt rundt. Jeg kan ikke huske meget eller vil i hvert fald ikke, jeg syntes det var meget grænse overskridenede.
Det lyder umiddelbart som om at du havde et godt og udadvendt trip de første par timer. Da i så kommer hjem i sofaen har trippet taget en ny og mere indadvendt drejning. Sådanne indadvendte trips har i min erfaring let en tendens til at blive væsentlig mere intense og meget mere underlige, selv ved lave doser. Når man render rundt på opdagelse har man en masse konkrete sanseindtryk at koble trippets særheder sammen med: "træerne bølger og skifter farve" eller "mit perspektiv er helt underligt" osv.
Når man så kommer hjem og ligger sig med noget musik i øret forsvinder dette 'anker' til ens normale virkelighed. Vidtfremmede og totalt bizarre tanker og ideer kan opstå, ting der er så langt fra normal hverdagsbevidsthed at man slet ikke kan forholde sig til det (og måske derved huske det?) i ædru tilstand. Dette kan være rigtigt grænseoverskridende, specielt de første par gange man tripper.
Det er faktisk en virkeligt god ide at få øvelse i nogle meditationsteknikker - altså blot at lade sanseindtryk komme ind, uden at begynde at analysere og tænke over dem.. Føler man sig helt forskruet på en negativ facon, kan en pause i tankeflowet give pusterum og overskud til at følge med trippet (og i sig selv være en enormt fed oplevelse). Det er dog i denne sammenhæng enormt vigtigt at meditationen ikke bliver en panisk 'flugt' fra trippet og dine tanker. Sådan en flugt er nemlig i sig selv med til at skabe angst og ødelægge dit overskud.
Jeg tror at nøgleordet her er accept. Altså; accepter at dine tanker smelter, ikke er til at holde styr på og virkeligheden desuden er helt fucked. Sådan er det, der er ikke noget at gøre ved det. Lige nu er der ikke andet at gøre end at observere, og forsøge at flyde med uden modstand. Du kan oftest bedre evaluere trippet i ædru tilstand, så nogle gange er det bedst bare at vente med at forstå hvad der sker. Et rigtigt godt tip i denne sammenhæng er at lave noter. Tegn, skriv (gerne ud i et - og som du umiddelbart finder det meningsfyldt) eller benyt en båndoptager. Så er det lettere at huske hvad der skete i dit hoved og tænke over det i ædru tilstand.
Nu når jeg kigger på min post går det op for mig at jeg har lavet et par antagelser om dit trip på et lidt mangelfuldt grundlag.. Hvis jeg har misforstået helt, så bær over med mig.

Jeg håber at du kan bruge noget af det her til noget. Happy tripping!