Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 15:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
heY alle... nu har jeg læst lidt her og der... når man bestiller sådan en pakke, kan man ikke bare ligge dem til tørre...? for gider ikke at have den slags til at ligge i mit køleskab.. bor nemlig stadig hjemme.

fred være med jer..! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Du kan sagtens tørre dem. Bare læg dem på noget avispapir et sted hvor de ikke får direkte sollys, men godt med luft, så er de klar i løbet af no time...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
DeHades skrev:
Du kan sagtens tørre dem. Bare læg dem på noget avispapir et sted hvor de ikke får direkte sollys, men godt med luft, så er de klar i løbet af no time...

og du er sikker på de ikke mister deres potens... synes nemlig det lyder mærkeligt når de ikke skriver det med de andre svampe...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har aldrig hørt om nogle svamp der mistede deres potens af at blive tørret, så længe det er gjort ordentlig, altså vel-ventileret(for at undgå mug og råd) og ude af direkte sollys(som nedbryder de aktive stoffer). Jeg må dog indrømme at jeg ikke selv har prøvet med netop Philosopher's Stone, men jeg kan ikke se nogen grund til at de skulle være anderledes på det punkt. Principperne er jo de samme.

Junior medlem

Hey, gammel tråd, men hellere bruge en der er åben end lave en ny :)

Jeg har fået et kit til Psilocybe Tampanensis (Aka. Philosofor's Stones) Hvor sælgeren har skrevet at det ville tage 5 mdr at gro dem. Så jeg var klar på en sommer-tur, som jeg har planlagt med nogle venner til udendørs skov-tur inkl. overnatning osv i det frie.
Den pakke jeg modtog var så egentlig høst-klar, så nu står jeg med nogle friske Psilocybe Tampanensis. men jeg bor desværre i en 1 værelses lejlighed, med ringe mulighed for god luftgennemstrømning, og da specielt her om vinteren, hvor der ofte er lidt for koldt til konstant åbent vindue.
Kan man ligesom med andre psilocybe sorte, tørre dem i ovnen uden de tager skade? Da jeg gerne vil have de bliver tørret ordentligt, efter som de skal opbevares i noget tid.
Og så vil jeg gerne høre om nogle har gode erfaringer med langtids opbevaringer, tips og tricks osv. da jeg ville være ked af mug o.l.

i øvrigt har jeg fundet frem til at trøfler generelt ikke mister så meget væske som alm. svampe gør under tørring, er der nogen der kan bekræfte at det er ca. 50% vægt man går efter ved tørring af disse?

Bonus info, fik én trøffel på 31g frisk! :gud:

Jeg har også svært ved at finde god info på mængden man skal indtage, jeg har aldrig spist disse før (har dog tager andre sorter), og nogle sider siger 4g frisk (~2g tørret) andre siger 8g frisk (~4g tørret) som "begynder" synes det er en ret markant forskel, så ville være fedt at høre fra nogen som har erfaring inden for området.
Mvh. Mook.

Senest rettet af Mook 20 jan 2012 21:04, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Jeg har altid tørret mine svampe og trøfler i ovnen på 50 grader. Det sker der intet ved og tager højst 2 timer på varmluft.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tørvægt er ca 1/3 af vådvægt

Medlem
Brugeravatar

Jeg jacker lige tråden så jeg slipper for at oprettet en ny. Er sikker på at dette er besvaret før....
Jeg har netop nu et større parti Philosopher's Stones liggende til tørre. Sidste gang jeg tørrede Philosopher's Stones lå de på et A-4 papir uden for sollys ved stuetemperatur, og efter ca. 5 dage var det blevet meget mindre og helt sorte og hårde som sten. Jeg troede de var tørre så jeg puttede dem i nogle drugbags. Desværre rådnede de nogle dage efter, så de var altså ikke tørre nok. Nu har jeg så igen nogle Philosopher's Stones til tørre, og denne gang agter jeg at tørre dem ordenligt. Så de ligger igen ved stuetemperatur, uden for sollys og vinduet bliver åbnet her og der. Mit spørgsmål er så, hvor lang tid de skal ligge der før jeg kan være sikker på at de er tørrede ordenligt? Ville så nødigt mistede flere af dem..... Også vil jeg også gerne høre, hvordan man indtager tørrede Philosopher's Stones, da jeg synes de er hårde som sten, og umulige at tygge på. Fortsat god dag.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Åbner lige tråden igen
Jeg har altid tørret mine svampe og trøfler i ovnen på 50 grader. Det sker der intet ved og tager højst 2 timer på varmluft.

Ligger inde med 20 g friske mexicanske trøfler (vakuumpakket). Er der nogle der kan bekræfte hvad crazym skriver??

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Åbner lige tråden igen

Ligger inde med 20 g friske mexicanske trøfler (vakuumpakket). Er der nogle der kan bekræfte hvad crazym skriver??

Ja, den er god nok. Du skal over 100 grader før psilocybin bliver nedbrudt. Jeg ville nok bare tilføje også at have ovnlågen lidt på klem.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]