Årsagen til refleksion og psykologisk assistance til at bearbejde oplevelsen bunder I at man kan komme til at drage nogle forkerte konklusioner ud fra det man bliver præsenteret.
Det et lidt ligesom med drømme.... Der kan både være tale om minder og projiceringer og begge kan påvirke hinanden.
Jeg havde en øjenåbner om min barndom tilbage i november i forbindelse med et trip.... Troede jeg.
Jeg var hurtig til at drage konklusionee baseret på det jeg så derinde, men lidt snak med mine forældre (jeg er selv 35...), og specielt en snak jeg havde for en uge siden med min far puttede en helt ny spin på min oplevelse og først nu forstår jeg rent faktisk hvad det var jeg oplevede..... Altså 8 måneder senere. En psykolog eller lignende ville med en beskrivelse af min oplevelse nok kunne hjælpe mig hurtigere med en tolkning, men det er langt fra sikkert han ville kunne få mig åbnet lige så hurtigt.
Det er godt du forstod lidt bedre hvad et bad trip er.... Bryder mig egentlig ikke om betegnelsen for man lærer noget uanset hvad. De hårde trip kan bare være sværere at integrere i sit liv fordi man har taget afstand fra noget i trippet...nøglen er at give slip. Faktisk så vil jeg sige at hvis du står overfor dragen i dit trip og den åbner munden for at spye ild, så skal du ikke spring i dækning, så skal du åbne armene og lade ilden opsluge dig.
Gå ind i oplevelsen uden forventninger eller mål. Det er lidt lige som at meditere. Du gør det ikke for at opnå et renere sind, koncentration eller nirvana, men bare.... For at trippe.
Resten kommer af sig selv skal du se. Just go with the flow og husk på at din fysiske krop uanset hvad nok skal klar sig igennem turen. Alt hvad du ser og oplever er manifesteringer af dit eget sind...
Når du har fundet en der kan sitte dig så hjælp vedkommende til at forstå hvordan de skal opføre sig for dit velbefindende undervejs. Personligt ville jeg virkelig blive sur og skuffet hvis min sitter prøvede at trippe mig ud eller lige skulle joke lidt rundt. Han er der 100% for at søge for at du har en base at gå til hvis angsten og tvivlen melder sig, eller for at minde dig om at du bare tripper og nok skal klare dig, nå du glemmer du har taget svampe

Læs trip rapporter. Selvom ord overhovedet ikke kan beskrive trips i de højere doser og selvom du rent faktisk slet ikke kan forestille dig hvordan det reelt blir så kan det give en indikation så du ikke bliver taget fulstændig med bukserne nede. Fx ubhag i maven som skal ses igennem fingrene med..... Det der med at se sig selv i et spejl osv.
Se også gerne et par Terence McKenna videoer på youtube med se dem med den indstilling at han er en entertainer frwm for en guru... Det jeg fandt faktuel hjælp i var hans beskrivelser af folks reaktioner mens de trippede.... Ret komisk til tider og det tog en del af kanten af "frygten" for det ukendte af.
Nu ved jeg ikke hvad din diagnose er, men du kan også lytte lidt til Alan Watts. Han er også en entertainer men er i det mindste åben om det og så ringer hans ord bare en hel del sandhed hos mig. Kort fortalt så har han en omfattende viden omkring alle religioner og filosofier, men han tager dem ud af deres dogme form og serverer dem meget spiseligt på en oplysende og uselvisk måde hvor man ikke føler man skal købe noget eller melde sig ind i en klub eller kult.
Grunden til at jeg ikke direkte siger du skal springer på ham er fordi du kan ende med at have det syn på tilværelsen at vi alle er et og ingen er separat fra noget andet. At fortid er ligegyldig og fremtid ikke eksisterende, det eneste der er er nu....nogen går hen og blir fatalister eller nihilister af det og det tror jeg ikke personligt er meningen med hans ord.
Men det er en tankegang som kun svært går hånd i hånd med en vestlig mentalitet om vækst og fremskridt og dermed en udfordring for ens forhold til de andre 90%.
Han har også nogle gode tips til klassisk meditation, da denne kan være ret nyttig ifht at bevare fatningen hvis du får udfordringer i trippet.
Og så det fede ved hans universelle tro er at den giver så meget mening når først du har været inde og vende på en hæj sose.
Vær obs på at nogen kan opleve en form for depersonalisering eller fremmedgørelse efter et trip. Har efterhånden læst mange rapporter som snakker om at vedkommende har set falskheden i samfundets opbygning.... Det klammw lag som ligger oven på og skjuler en dagsorden osv, at man ikke er sig selv eller har svært ved at omgåes mennesker i deres daglige slaveagtige trummerum.
Dette er en del af det der skal integreres og kan tage nogle dage for nogle, nogle uger for andre.
Igen er det vigtigt at bevare roen i sig selv. Egoet finder altid tilbage, men hvis du har været inde og få åbenbaringer så er det dit ansvar at bruge de gaver til at forme dit nye ego så det blir mere "dig".
Snakke.... Tænke..... Meditere..... Tænke noget mere og få brikkerne til at gå op.
Jeg tror endda jeg ville være åben med din psy når du først har prøvet trippet og bruger vedkommendes kompetencer til at tolke beskeden. Med mindre du selvf ved at vedkommende vil stejle over din handling.
Det er pudsigt som indsigt opnået mef psilocybin kan anses som uansvarligt når samme indsigt opnået med lang meditation anses som en bedrift.
Mht at gro selv... Så er google din ven. Hollandske "smart shops" er et godt bud... En af dem har et navn der rimer på "amnesia".