hvis man spiser de her som ikke ligner psilocybe semilanceata, og man bliver påvirket alligevel mentalt.... så antager jeg at psilocybin svampen psilocybe semilanceata.. har ændret sig over årene!!??? sidste gang der blev taget en officiel videnskabelig undersøgelse på de her svampe var det i 1970??? det har ikke været lovligt at foretage videnskabelige undersøgelser på de her svampe lige siden, samt cannabis.... I danmark ihvertfald... men her er et eksempel: dyrker jeg amanita muscaria i mine indendørs svampe kulturer, så varierer de rigtigt meget fra hinanden både i størrelse, form, og farve.... hvilket spids nøgenhat er kendt for, den ændre sig hele tiden... og hvis det ikke er psilocybe semilanceata, så er der vel argumenter for hvilken det så kunne være!!!??
Selvfølgelig kan der forekomme forskellige størrelse, farver og generelle mutationer (som med alt levende her på planeten). Men de har jo fundets i mange tusinde år og brugen rækker tilbage til langt før Christi fødsel
http://entheology.com/plants/psilocybe-semilanceata-liberty-cap/ (se under Traditionel use).
De serotonin receptorer som de sætter igang i hjernen (især 5-HT2a), må også have udviklet sig laaaaangsomt, som en del af vores evolution. Det er selvfølgelig gætteværk fra min side af, men jeg tror da ikke køer tripper balls, når det kommer til at nuppe en lille svamp en i svinget - hvilket jeg ellers virkelig skulle ynde dem

.
Så jeg tror jeg prøver, at sige, at de nok ikke har udviklet sig sindssygt meget siden da. Men måske har du ret homie. Jeg finder det bare ret usandsynligt.
Har vi nogle biologer (eller hvem der nu kunne have forstand på sådan noget) på forumet? Det er da en rimelig interessant tanke. svampeevolution.