Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 09:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Så vidt jeg kan huske, er der ikke videnskabeligt belæg for at blå bruising er en holdbar måde at indexere psilocybin-indhold.

Medlem

Så vidt jeg kan huske, er der ikke videnskabeligt belæg for at blå bruising er en holdbar måde at indexere psilocybin-indhold.

nej det er rigtigt, men på samme tid er der lavet tests hvor man har fundet ud af at en modnet kage har højere
mængde psilocin.
Citat:
Analysis of Psilocybe cubensis (Earle) Singer) grown in controlled culture showed that the level of psilocin was generally zero in the first (or sometimes even the second) fruiting of the mushroom from a given culture and that the level reached a maximum by the fourth flush. The level of psilocybin, which was nearly always at least twice the level of psilocin, showed no upward or downward trend as fruiting progressed, but was variable over a factor of four. Samples obtained from outside sources had psilocybin levels varying by over a factor of ten form one collection to the next.

http://forums.cannabisculture.com/forum ... d=1#import

ja jeg tog altså fejl med psilocybinen, men på samme tid, så har jeg en ide om at psilocybin også er en form for mykotoksin. hvilket automatisk plejer at stige, idet at myceliet bliver modnet, eller stresset.

Junior medlem

Er sæsonen slut? ka ik finde en skid.

Junior medlem

Geografisk sted: den mørke del af det jyske
Nogen der kan hjælpe men en god begynder svamp
Vil gerne prøve lidt rigtige psy... Har prøvet 2c-b et par gange
Men har bestemt mig for at prøve svampe men hvad art er en god start og hvor meget

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der findes ikke mange arter af psycybinholdige svampe af rekreationel vaerdi. Ud af dem kan du nok kun faa fat i spids noegenhat der findes i naturen i danmark om efteraaret og cubensis, der kan dyrkes rimelig let. Cubensis findes i mange varianter under forskellige navne, men udover de ydre kendetegn er de meget ens. Psylocybinindholdet er ogsaa mere eller mindre det samme. Du har proevet 2c-b foer, saa omkring 2 gram er en god startdosis.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Geografisk sted: den mørke del af det jyske
Men virker de forskellige svampe på samme måde så det kun er dosen eller virker de forskelligt?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nogen siger de virker forskelligt, og svampetrip er atid meget forskellige, men jeg tror ikke paa at det har noget med sorten at goere. Ihvertfald ikke foer nogen laver en ordentlig test. Du kan sammenligne det med alkohol. Nogen vil haevde at de kan maerke forskel paa om de har drukket sig fulde i vodka eller whiskey. Men begge dele er bare ethanol. Spids noegenhat og cubensis smager raedselsfuldt paa hver deres maade og det er nok den stroerste forskel.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Nu har jeg prøvet 3-4 gange at lave pf-tek og det har aldrig rigtig være en succes.. Har fulgt opskriften her inde og en anden fra nettet og de virker rigtig godt til at starte med, men efter 3-4 ugers cultivering, stopper det :(
Placere dem i et skab med en temperatur omkring 26-28°C. Nogle der kan komme med et godt bud på hvor fejlen kunne være?

Tænker lidt om det er når vermiculiten, skal fugtig gøres, at jeg ikke lader det suge nok vand?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal i hvert fald starte med at sænke temperaturen til maks 24 grader :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da ikke under mycelium udviklingen? :o

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo. Mener jeg (eller en anden, jeg diskuterede det med) har smidt nogle kilder længere tilbage i tråden eller i en lignende tråd.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Den er god nok. Kommer du over 24°C har bakterier nemmere ved at gro. Hold den mellem 20-24° (lavere er også ok, det går bare lidt langsommere).

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det forklare jo ligepludselig en hel del så :)

Junior medlem

Hvis det er bakterier der er skyld i det så vil din næse få en ret ubehagelig oplevelse hvis du prøver at lugte til det så det er let at teste.

Junior medlem

Ny her!
Jeg skal selv til at begynde på lidt hobbygro af Psylocybin Cubensis, nærmere "Golden Teacher". Jeg har indtil videre et akvarie på 100 liter (billeder kommer senere hvis nyttigt) og en lille kasse med Golden Teacher på vej på 600 ml (plastic kasse, Super Gro 100% eller noget).
Jeg er meget ivrig i at få fat i en lille indkøbsliste til udstyr til evt. senere gro/kloning. Har selv styr på det med sterilt miljø og er selv meget varsom med det.
Men til akvariet, nogen der evt. kan "sætte" det op sammen med mig, her i forum ved at vejleder mig gennem beskeder eller forklare mig hvad der mere præcist skal gøres nu når jeg vil bruge akvariet?

Har et mindre muligt problem med at jeg bor lige ved siden af en sø, en skov med mose, samt at lige ved siden af hvor jeg bor er der en kælder ramt af skimmelsvamp, kan det føre til fremtidige problemer, eller er det stadig muligt, hvis jeg er ekstra grundig med det sterile miljø?

Skal siges på forhånd at jeg nybegynder, så alt input fra erfarne folk værdsættes.

Hilsen Nybegynderen :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er et growkit du får ind af døren og der følger sikkert en pose med som du skal stille boxen ned i, så jeg ved ikke hvor aktuelt det akvarium bliver i den forbindelse.
Jeg skal være ærlig og sige jeg ikke selv har brugt et akvarie til at gro i, jeg har brugt det man kalder et Shotgun Fruiting Chamber (SGFC) som er en stor klar plastik kasse med huller boret i alle 6 sider, som så efterfølgende bliver fyldt med 10 cm fugtig perlite. Jeg vil til hver en tid anbefale at bruge et SGFC over et PMP (Poor Man's Pod). Ikke på et erfaringsmæssigt grundlag, men fordi jeg har læst en fandens masse omkring Fruiting Chambers og her vil et SGFC give svampene de forhold de kræver meget bedre og mere effektivt.

Vedr. kloning vil jeg sige at du skal bruge disse ting:

Trykkoger
Tyvek, en synthetic filter disc eller polyester (bamse/pude-fyld)
Tom sprutflaske eller stort sylte-glas med filtre sat på (med silikone)
Petri skåle
Agar
Malt ekstrakt
Madfilm eller lynlås poser
Skalpel

Og så er en Still Air Box (SAB) essentiel hvis du ikke vil have alt det du laver kontaminerer.

Vedr. fremtidige grows synes jeg disse ting er nødvendige:

Trykkoger
Store sylte glas
Tyvek, SFD eller polyester
Silikone
Hele rug eller hvedekerner
Gips pulver
Kokus fibre
Vermiculite

Vedr. skimmelsvamp i kælderen, så tror jeg det nok skal gå, så længe du holder din steril-teknik på højt plan og sørger for at dine spawn-glas har nogle ordenlige filtre på, så ikke der kommer fremmede sporer ned til det steriliserede korn.
Men hvis du ikke er varsom, så jo, så kan det føre til fremtidige problemer.

Held og lykke! :)

(edit: tilføjede polyester til listen, det er betydeligt nemmere at skaffe)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Billede

NYBEGYNDER HER!
Og undskyld for caps-lock. Men som i kan se, så er jeg en nybegynder med sådan en lille fin købt gro set her, og som I kan se så er der høstet.
Men mit lille problem er at jeg ikke lige videre ved hvad jeg skal stille op med den lige nu, billedet er taget for 5 minutter siden? Please, guide lige en "noob" igang, det ville virkelig værdsættes. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
høst dem der åbnet sig.
de skal helst høstes før de smider sløret.
kan se mindst 1 der har smidt sit slør.

Junior medlem

hey jeg er i gang med at gro havaianske for første gang og jeg tror jeg har et problem de er blå grønlig i hovedet er det normalt
den største er nok 2 cm i højde. håber der er en der kan hjælpe

Junior medlem

Hej psychedelia.

Jeg er i gang med at gro mit første flush svampe sammen med en kammerat.
Vi gror 3 forskellige arter efter PF-tek metoden- b+, peruvianske og mexicanske.
Indtil videre er det gået godt, og vores første svampe begynder kigge frem fra b+kagen.
Tænkte at siden det er første gang vi gror, at jeg lige ville ligge et billede ind til vurdering :).

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]