Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 16:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Fso skrev:
Var nede ved åen i dag og kiggede lidt på den gode mark, hvor der stod 6 sn lige hvor jeg gik ind. Ellers fandt jeg ikke noget men ledte nu heller ikke det store - var der max 5 min.

Jeg kommer til at spørge alle der finder nogen om det her :) . Har det regnet i området hvor du ledte de sidste par dage?

Insane psychedelia user!

Lidt men de havde stået der noget tid - var rimelig tørre i det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er også så småt begyndt at kigge frem i nordjylland :)

Billede
Billede
Billede

Junior medlem

[*][/img]Har fundet nogle svampe, men hvordan poster man billeder?

Insane psychedelia user!

B0b skrev:
Fso skrev:
Var nede ved åen i dag og kiggede lidt på den gode mark, hvor der stod 6 sn lige hvor jeg gik ind. Ellers fandt jeg ikke noget men ledte nu heller ikke det store - var der max 5 min.

Jeg kommer til at spørge alle der finder nogen om det her :) . Har det regnet i området hvor du ledte de sidste par dage?

Nej de havde stået der noget tid var lettere tørre.

Junior medlem

Nogen der kan hjælpe mig med at identificere de her små fyre? De er resultatet af min første svampejagt, så jeg beklager hvis der er noget vanvittigt åbenlyst jeg har overset :)

Jeg er selv lidt skeptisk ift. om der er tale om spids nøgenhat, grundet den korte stok og manglen på den karakteristiske lille spids øverst på hatten - men på den anden side ligner de mere nøgenhatte end nogen anden svampeart jeg kunne google mig frem til, med ring-glanshatten som en mulig undtagelse, selvom denne er noget større end disse ret små svampe.

De blev fundet groende imellem træflis på en eng med pletvis træ-bevoksning, hvor der græsser køer. De lod til at være mere koncentrerede omkring kokasserne, selvom de også groede på steder uden møg i de umiddelbare omgivelser. Det tænker jeg også taler imod at der er tale om spids nøgenhat, der (så vidt jeg kan læse mig til) foretrækker græs og ikke er direkte koprofile.

Lamellerne varier i farve fra lys grå-gullig til den mørke purpur, man finder hos spids nøgenhat og dens fætre, som P. Strictipes. Den blege, hvide stilk mørkner efter at være blevet klemt, men blåner så vidt jeg kan se ikke. De har en lys ring øverst på hatten, med en brun plet i midten. Der er ingen, eller kun meget lille, spids, som silhouet-billedet viser.

Apropos strictipes, så er min personlige teori at der er tale om enten P. Strictipes, ring-glanshatte der blot er så unge, at de ikke har kunne gro sig store eller, selvfølgelig, en helt tredje svamp, jeg ikke kender endnu. Eller kunne der være tale om spids nøgenhat med et lidt usædvanligt udseende?

Uanset hvad der er tale om, er der så nogen risiko for at det er nogle farlige, giftige svampe, jeg har fundet? Hvis den mulighed fuldstændig kan afvises, så er en måde at afgøre deres psykoaktivitet jo at spise nogen og se hvad der sker. Det sagt ville en positiv identifikation nu være at foretrække, inden de ryger ind i systemet (eller ud i skraldespanden).

Billede
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem

Det er ikke SN, kan jeg sige med sikkerhed, måske noget blækhatte eller noget, jeg ville ikke spise dem der, og jeg tror bestemt ikke de er psykedeliske. Så vidt jeg ved, er det kun SN og Glanshatte der indeholder psilocybin (i Danmark), og glanshattene kræver at du spiser rigtig mange, og skulle også give et lidt træls og mudret trip, så gå efter SN.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@flyvendesatan

Du har fundet blækhatte :(

Junior medlem

Awh ja, det kan jeg godt se. Øv bøv, så er det bare ud og kigge igen. Mange tak for hjælpen!

Junior medlem

Hej folkens! Long time lurker her, som har været på sin aller første "svampejagt" i dag. Derfor er jeg selvfølgelig i tvivl om jeg faktisk har fået fat i SN.
Lidt info omkring fundene:
Har plukket dem ved højt græs, omkring noget gede ekskrement. Hattenes lameller sidder ikke fast på stokken, men derimod øverst i hatten. De er dog meget små, og mindre end jeg havde troet, gør dette noget?
Anyways, her er et par billeder af dem, sig endelig til, hvis jeg skal tage nogle andre billeder af dem:
Billede

Billede

Tak på forhånd!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Erbhy4

Det ligner små høsletsvampe. Det er i hvert fald ikke sn desværre

Junior medlem

knarkdrengen skrev:
Hej Erbhy4

Det ligner små høsletsvampe. Det er i hvert fald ikke sn desværre

Hej Knarkdrengen, tak for hurtigt svar! Jeg må ud at lede igen så ;-)
Har du måske nogle tips/ledetråde som med sikkerhed kan identificere SN, når jeg er ude at lede?

Tak på forhånd!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep prøv at tjekke denne oversigt ud :)

https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =2&t=46178

Junior medlem

GENÅBNET d. 10.09.16

Halløj eksperter!

Var ude og køre en tur her tidligere, og stødte tilfældigt på nogle svampe som jeg var overbevist om kunne være "spids nøgenhatte" og begyndte da at samle, i mens jeg gik og tænkte på at århh ja det er september, forholdene passede osv. med komarken og oveni det lige op til en skov, med en bæk i mellem, jeg fandt nogle flere forskellige slags svampe i området og samlede altså kun dem jeg var overbevist om var de "rigtige"

Som i kan se på billedet har jeg lagt 4 ud til højre som jeg ikke rigtig ser den karakteristiske "påsatte" hat, de andre er tydelige og farverne ser lovende ud.

Er der nogen der er uenige? Er det SN jeg har fundet eller er det noget urbrueligt skidt :)

Tak på forhånd

Hilsen Svampefund

Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er noget ubrugeligt skidt. :(

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pestilence skrev:

Fandens! ... sikke en pestilence! :D

Junior medlem

Pestilence skrev:

Kan du evt. identificere dem jeg har fundet?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nej, desværre. Men et gæt ville være glanshat eller en eller anden form for blækhat.
Det er i hvert fald ikke SN, så meget ved jeg. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pestilence skrev:
Nej, desværre. Men et gæt ville være glanshat eller en eller anden form for blækhat.
Det er i hvert fald ikke SN, så meget ved jeg. :)

Kunne også se ved nærmere inspektion af svampeguiden, at SN har nogle meget frækkere spidser. Blev bare så glad da jeg så dem, da jeg aldrig selv været på jagt og så kom de til mig haha :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Den kender jeg godt. Det er skod. :)

йети skrev:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]