Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: København
Hej,

(jeg -har- brugt søgemaskinen, men fandt ikke helt frem til det jeg ville vide, så...)

Jeg har i flere år brugt forskellige slags svampe indtaget på forskellige måder...

... de følges som regel af en mild fysisk fornemmelse af influenza (udover en vis anden fornemmelse i sindet, som er en meget længerere historie), som jeg regner med er en gift som sidder i svampene (blåsyre?).

Jeg er af en god ven blevet rådet til blot at komme svampene i varmt (ikke kogende) vand i 20 minutter, og så bare drikke theen, og IKKE spise svampene bagefter.

Dette har jeg prøvet med nogle mexicanske svampe, men trippet var -meget- mildt... men nu er mexicanske svampe nok heller ikke for voksne [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men jeg er meget interesseret i at høre folks erfaringer med dette... for det ville klart være bedst ikke at føle sig den mindste smule syg/forgiftet hvis man skal nyde sit trip.

Jeg har ikke problemer med at spise svampe, selvom jeg ikke synes de smager vidunderligt, men hvis der er nogle unødvendige giftstoffer jeg kan undgå ville det være bedst [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg har lidt en plan om at købe nogle Hawaii svampe, og hvis det virkelig viser sig at de koster 200 kr (!!!!) så ville jeg have lidt ondt af mig selv over ikke at få det fulde udbytte...

... så hvad jeg er på udkig efter er en meget simpel måde at trække de aktive stoffer ud (med the el.l) ... eller en ekspert som siger "bare ned med skidtet - det er der ikke noget dårligt i"...

... med andre ord.. erfaringer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

På forhånd tak!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Der er ikke noget giftigt (som f.eks. blåsyre!) i de fleste psilocybinsvampe. Psilocybinen i sig selv giver dog nogen personer lettere kvalme osv. Det må man bare tage med. Der er LANGT til en rigtig forgiftning!
Dog synes jeg det er en god idé at putte svampene i godt varmt vand/the før man indtager dem. For det første slår psilocybinen hurtigere når den er i opløsning, og for det andet kan der være ubehagelige bakterier i nogen svampesorter, f.eks. fordi de har groet i gødningsholdigt substrat. Dog bør man stadigvæk spise svampene, da de åbenbart holder på en god del at det aktive stof.

Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg ved ikke helt med den metode men jeg kan da hjælpe dig med at fortælle at Hawaii svampe koster 200 kr./g.(skal selv ind og handle lidt i dag...!!)Kh.Linnea [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Første gang jeg indtog hawaii, lavede jeg selv kapsler ud af dem (tror faktisk jeg fik 9 kapsler udaf 2g hawaii) men nok om det. Der jeg vil hen er at jeg bare pulviserede svampene så meget som jeg kunne og puttede dem så i kapsler uden nogen anden form for forberedning og spiste 4 kapsler selv og 2 andre fik 2 hver (havde spist den 9 dagen før for at se om jeg kunne få bare lidt udaf en enkelt cap)
Og vi trippede VILDT, det slog allerede efter 5-10 min på os alle 3, hvilket er meget underligt da de jo var i kapsler, men det gjorde de ;o)

Det var da i hvert fald en måde at gøre det på, som i hvert fald har virket på mig og 2 andre.
Jeg har også på fornemmelsen at varmt vanmd tager noget af psilocybin'en, da alle de stærkeste trip jeg har haft ikke har været med the men bare fråderen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Liquid har en pointe der.
Men, jeg kan egentlig ikke se det store problem at æde svampene som har været i theen, altså skylle dem ned sammen med det, det er ikke noget problem når de er så gennemblødte [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

/Jens Chr.

In our memories

Tak for tips'ne [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Det bliver enten i the eller kapsler, så!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hygge og god weekend til alle!!!

- (soon to be) Zonked

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The tager squ for lang tid at forberede, lav et par bomber og synk lortet, så skal der nok ske ting og sager [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories

For sent, du [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg kom Hawaii-svampene i en kop varm hyldeblomst-saft og så drak jeg det stille og roligt -og- slugte svampene.

Der var ingen forgiftnings-symptomer og trippet i sig selv var rigtig godt!!!

Synd at de er så dyre [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
The er sq også så hyggeligt, sidde i en rundkreds med drengene, mens man rolig putte svampene i vandet og sidder og snakker og putte nu noget mynte-the i vandet...mmm....næsten klar....så bliver alle kopperne delt ud og man sidder og drikke roligt og sidder og venter på trippet går i gang.....det er fandme da hyggeligt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Hvis det er for 200 kr hawaii svampe til dig selv, så er det ihvertfald ikke spild af penge.
Det eneste der kan være surt ved at bruge 200 kr på hawaii svampe og spise dem allesammen selv (ihvertfald hvis man ikke har prøvet dem før) er risikoen for at få et "badtrip", hvilket faktisk også er lidt spild af penge. Og er du først havnet i et "badtrip" er du højst sandsynligt villig til at gi´alle de penge væk du overhovedet ejer og har for at slippe for det...!!!
Behandles de med omtanke er de pissefede..!!!!!

In our memories

Tak for tipset... jeg spiste 3/4 gram... og fik rigeligt for pengene [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nu synes jeg også det er hyggeligst at trippe sammen med andre, men har efterhånden prøvet det nok til også med fordel at kunne gøre det alene... (ville gerne komme med en længere forklaring, men den kommer en anden dag, da jeg er på vej på ho'det i seng) men det kommer jo an på så meget lige den dag, mht eens situation.

Men klart, Hawaii svampene er lige ulovligt stærke nok til at jeg ville anbefale andre bare uden videre at spise mere end et halvt... men næste gang vil jeg nu prøve et helt - fordi jeg kan godt lide at gøre det ordentligt og ikke være i tvivl om hvad der hallucinationer og hvad der er virkelighed [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] hvilket for mig er nemmere ved større doser (well, især med LSD... svampe har en evne til at tage fusen på mig, igen og igen).

Mvh Zonker

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
du skal ikke tage dem alene det kan nemt blive et bad trip hvis det kommer for meget smæk på og du bliver for blæst til finde på noget der kan få dig ned igen. (slik og sukker kan ikke hjælpe dig og sodavand giver dig bare følsen af bobbler din mave så meget du måske thor du går i oplysning.
hehehehehe

ikke for at være en lyseslukker men det er masser af andre planter og kemikalier der passer sig bedere til hygge trip alene hjemme for an skærmen.

hawhaii er sku de aller stærkste svampe du kan komme i næreheden af, så heller
mexikanske der er stor forskæl på at kunne mærke svampe og så trippe væk til 2d land
eller hvor du nu ender,og det er nemmere at styre med mexikanse hvis du spiser fks et g af gangen

husk at skrive en trip report
til siden her

In our memories

Jeg er meget fascineret af at læse andres trip-rapporter... man kan altid lære en masse af andres erfaringer.

Lige her og nu er ikke tidspunktet hvor jeg vil braldre ud med hvor mange gange og hvor meget jeg har trippet... det ville være formålsløst... jeg vil blot sige at jeg også har hjemme i den verden.

Så don't worry! Når jeg siger at jeg tripper alene, så sidder jeg ikke og ser på vandhanen dryppe eller spiller computer...

Så er jeg på eventyr i eventyrland... med formål og gerne med en mission (quest eller hvad man nu vil kalde det)...

At jeg så en gang i mellem vælger at gøre det alene skyldes enten at mine venner ikke lige har mulighed og/eller slet og ret at formålet med trippet ikke ville kunne nås i selskab med andre.

Jeg vil gerne skrive min egen triprapport, så jeg kan forklare min egen indgangsvinkel til den psykedeliske tilstand og hvordan jeg mener at kunne bruge den bedst... jeg ved ikke om den kommer til at omhandle en enkeltstående hændelse... det vil nok være nemmere for mig at skrive noget generelt (men specifikt, selvfølgelig) om mit forhold til psykedelika.

Det er meget sjovt at kunne beskrive en hallucination eller galaksernes dans man bevidnede på stjernehimlen, men for mig er det mindst lige så vigtigt at kunne beskrive de følelser, tanker og indsigter som foregår samtidig med alle de flotte special FX [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Mvh Zonker

[ 13 Juni 2002: Besked ændret af: Zonker ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
så prøv at spis de hawhaii svampe der i et rum kun med hvide vække og bagefter lægge dig til at sove inden de virker sådan at du vågner op midt i trippet,

så mangler man bare lirekasse musikken så man kan føle sig regtik sindsyg,

hvorfor trip alene
hvorfor ikke dele den oplevelse med andre,
jeg er ihvertfald ferdig med at tage svampe alene...

In our memories

Jeg er uanset hvor meget jeg forsøger (ikke fordi jeg har forsøgt af nogen speciel årsag) ikke i stand til at falde i søvn lige med det samme hvis jeg ved at jeg har indtaget psykedelika og jeg er på vej ind i den tilstand...

... og jeg opholder mig kun indendøre i den slags lokaler, hvis jeg virkelig gerne vil have den store tænke-tur... det skal der være en årsag til... jeg plejer at gå nogle lange ture i naturen eller rundt omkring i byen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg ved ikke om du snakker om en oplevelse du selv har haft, men hvis du befinder dig i et lokale hvor alt er hvidt, der er ingenting på væggene, og ingen eksterne sanse-stimuli... så VED du at alt hvad der foregår i dit sind bliver forstørret op MANGE gange...

Hvis du ikke har noget musik eller et billede til at guide dine tanker og dit sind i en bestemt retning... så oplever du 'kun' det du i forvejen har inde i dig selv... og må tage stilling til det.

Derfor hører man alle de råd om at skifte musik, gå ind i et andet lokale hvis man har det lidt for underligt etc... for at skifte retning på trippet!

Det KAN lade sig gøre med eksterne stimuli... og det er jo rigtig godt... fordi så kan du navigere dit trip i en bestemt retning ved at udsætte dig selv for noget bestemt.

Mvh Zonker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]