Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Svampehund??
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Når der findes hash-hunde hos politiet burde det vel også være muligt selv at træne en psilocybin-hund? Tanken strejfede mig i dag under indsamling (ca. 50 stks)... Det kunne være suverænt med en lille hund, der kunne sniffe sig frem til de små, især på de sværere marker... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] Hvad siger I?

Happy sniffing,

Chiller

Junior medlem

Geografisk sted: DK
det er ikke noget problem.. du skal bare træne hunden..

nema problema...

du skal nok vælge en labrador eller en anden med en god næse og som samtidig også er lette at opdrage.. og husk at den ikke skal belønnes med svampe men med godbidder

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 30 Oktober 2002: Besked ændret af: ENO ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
HAHAHA... fed idé!

Det skulle så også lige være det eneste der kunne få mig til at holde hund! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: København
Grise er gode til at opsnuse svampe! og der er folk der siger, at en gris er et dejligt kæledyr...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Trøffelsvin æder trøflerne, psyllesvin æder psyllerne [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Svampehunde er ikke noget problem endnu. Svampene har nemlig ikke været ulovligt særligt længe og sådan en vaps skal trænes fra den er helt lille. Hundene i dag kan finde amfetaminer, kokain, THC og enkelte opiater. Men hunde kan nemt trænes til at finde psyller. Hvis noget afgiver en lugt, kan en hun trænes til at spore det, -selv kræft hos mennesker. De har nogle fine små næser! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

halooooo? nogen hjemme, hali? dumme! halloo? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

han vil jo gerne ha at de skal kunne lugte shroomz... på den måde behøver han ikke bruge så lanmg tid på at finde så lidt!

jeg gentager(tsk, tsk, tsk): halooooooo?! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Jeg melder mig frivilligt.

Kan både lide at blive bundet og slæbt omkringe mens en giver mig ordrer (hvem sagde SM [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )
og finde svampe, jeg er SKU DA IDEEL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] PICK ME PICK ME

CubenDer

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, så må jeg være et psyllesvin [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Web, min gamle ven. Hvis du lægger mærke til det er min post lissom delt ind i to sektioner. Del 1, hvor jeg udlægger mine tanker omkring en evt. politi-svampehund. Derudover består posten også af en anden del, hvor jeg beskriver mine ideer ang. muligheden for optræning af en privat svampehund. Forstår du? TA DIG SAMMNE MAND!!! ER DU PÅ STOFFER??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
Ikke for at være en lyse slukker, men er der nogen af jer der kender noget til træninng af hunde. Det er altså ikke bare at sige find og så finder hunden. Jeg er selv træner og vi træner efter politiets metoder. Så jeg ved lidt om emnet her. En hund er ikke bare noget man kan bruge til et enkelt formål og så gemme den væt resten af året. For at hunden skal blive en god sporhund (i dette tilfælde svampe hund [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) skal der nogle ting til... for det første skal man være indstillet på at træne med hunden, at finde ting ligger godt nok i dens natur, men at få det drejet om på at den skal gøre det for dens ejer er en anden sag. Man skal nok gøre meget ud af at den ikke skal apportere men halser når den finder svampe, det ville jo være træls hvis ens hund fik en od hver gang man var ude efter svampe. Men alt i alt så er det ikke en god investering med en sporhund hvis man ikke syntes om at træne hund, så er tiden nok bedre givet ud på at finde dem selv. Plus man skal påregne at man skal bruge en betydelig mængde svampe på at lære hunden at finde dem. En hvalp lugter ikke så godt som en voksen, men det er som hvalp man skal have de basale ting indlært. I vil kun blive skuffet hvis i løber ud og smider en halv svamp på en mark og forventer en hvalp ller unghund kan finde den. Men ellers er det et nobelt projekt i har gang i der og jeg ønsker jer helt og lykke.

Junior medlem

Geografisk sted: DK
ja ok så røg den til jorden...

men jeg synes nu ikke det er så svært.
jeg har selv trænet min hund, dog ikke lige til at finde svampe men til at spore og så svært er det nu heller ikke... LYSESLUKKER [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
*lol* tågen

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
HOV HOV [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg sagde jo ikke det vart umuligt, langt fra, men det lød bare ikke helt som om i vidste hvor stort et projekt i lige havde gang i der. Det jeg mente var at hvis man kun anskaffede sig en hund for at finde svampe, så ville det ikke være en god ide. Men hvis man kan lide at arbejde med hunde så er det jo dobbelt bonus, man får et unikt samarbejde med sin bedste ven og den laver noget seriøst for føden [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] Jeg kan kun anbefale at aktivere sin hund. Men hvis man derimod ikke rigtig syntes det er sjovt at arbejde med hunden så er man på den direkte vej til en problem hund, og dem er der sku rigelig af. Så lige en sidste gang for de langsomme
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] anskaf jer KUN en hund hvis i også vil aktivere den alle de andre dage i året, og det er ikke nok bare lige at gå 100m ned af vejen og tilbage igen. Nå nok moralpræknen fra min side [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
Så for lige at komme med noget konstruktivt til emnet her (alt i alt er det vel at komme lettere til svampe) var det så ikke en ide at dyrke dem fra sporre. Jeg har engang dyrket østershatte fra sporer og det var sku lættere end at klø sig selv i nakken. En sort sæk, lidt halm, og fugtighed (maby ko eller hæste lort istedet for) men tid/udbytte siger mig at være en del større på den her måde, det andet var sku lidt som at bygge en McD for at få en burger [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af tågen:
det andet var sku lidt som at bygge en McD for at få en burger [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] MCDONALDS!!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Dårlig ide!
Jeg sender bare et brev til ham franskmanden som så kommer med sin traktor og waster din McD [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hader sq de melbøffer... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH !

[ 03 November 2002: Besked ændret af: MuscleBundt ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]