Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bolivia
Ja som sagt er jeg ny til det med svampe., men er der nogle bevirkninger når man tager svampe?
er det farligt?
hvad skal man være opmærksom på?
og hvis i bare kunne sige noget generalt om det ville det være godt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Fysisker bivirkninger har jeg aldrig oplevet nogle af, men afhængig af dosen kan det godt være lidt hårdt for psyken, men hvis du er mentalt stabil og har orden i dit liv, skulle dette ikke udgøre noget problem.
Det er jo aldrig uden risici at indtage stoffer, men søg her på siden og læs en masse triprapporter, så vil du finde svar på stort set alle dine spørgsmål. Og skulle der være noget der er uafklaret, så vend tilbage med nogle mere specifikke spørgsmål.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Det betragtes som god kotume herinde, at selv gøre en indsats for at finde svar på ens spørgsmål. Det skulle du overveje engang :)

Og fordi jeg har læse ferie og ikke kan tage mig sammen vil jeg endda ofre lidt tid på at finde et link til dig.

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml <-- hvis du læser alt der, også de links, som dette link har stående længere nede, vil du være godt rustet.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Personligt er nogen af de eneste bivirkninger jeg har oplevet en afsindig mavepine i vel en god halv times tid efter rusen ligesom har lagt sig. Flere steder har jeg hørt om, at appelsinjuice sku kunne kurere dette, så det er blevet fast kotyme i min omgangskreds altid at have rigeligt af dette når vi skal ha en hyggelig svampeaften. Håber du får en god oplevelse hvis du beslutter dig for at prøve :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det vigtigeste råd jeg kan give er lad være med at tage for meget. hvis 1 g er sjovt, 2 g rigtig sjovt, betyder det ikke at 4 g er dobbelt så sjovt som 2 g, tværtimod det kan blive en grum oplevelse.

Hvis du kigger på trainwrecks og disaster sektionen i erowid experience arkiver kan du se at de fleste disasters sker pga. for store doser.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det er vigtigt at du føler dig klar til at trippe på svampe. Læs evt. nogle trip rapporter og tænk over hvorfor du vil trippe og hvad du vil have ud af det...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bolivia
okay tusind tak for jeres svar og links :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nicshizzle skrev:
Ja som sagt er jeg ny til det med svampe., men er der nogle bevirkninger når man tager svampe?
er det farligt?
hvad skal man være opmærksom på?

Du kan få kvalme og endog opkast (alt efter dosis osv.) Men det er ikke farligt.

Du kan overdosere svampene. Det er en reel fare, og du kan evt. få et angstanfald pga. dette. I princippet kan du komme til at gøre noget meget dumt, hvis du fuldstændig går fra koncepterne og tåger rundt i angst og depressiv sindstilstand.

Jeg vil sige, at det kan være ganske klogt at dele din dosis op i 2 dele, således at du først tager en startdosis og mærker hvordan en nye verden ser ud. Del f.eks. 50/50 eller 66/34. Hvis det føles godt og fint, så tag den anden afmålte dosis. Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen ulemper ved redosering (min største oplevelse kom efter et trip med redosering).

Du skal også bemærke, at MAOi voldsomt forstærker din trip, så tager du den slags medicin eller urter, så skal du stoppe med din medicinering i god tid (op til 1-2 uger for de "permanente" MAOi). Ryger du hash oveni et svampetrip, så booster det helt sindssygt efter min mening, så udvis forsigtighed (specielt hvis du ikke er råryger vil jeg tro).

Vej din dosis med en præcis vægt, eller doser max. 25% doser over god tid.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gode råd der er kommet på banen. Ellers vil jeg sige, hav en god/nær ven som er ædru i nærheden til at holde øje med dig. Jeg har før i en spirituel krise været ved at ringe efter min mor, psykiatrisk hospital og politiet men min daværende kæreste fik mig heldigvis stoppet.

Du træder ved en vis dose ind i et helt andet jeg, med komplet andre former for etik og regelsæt som godt kan ligge ret fjernt fra hvad der lige er okay og hvad der ikke er i denne verden.

Jeg er næsten lige ved at tro at jeg vil rekommendere en hvilken som helst dose så længe det foregår afskærmet fra omgivelser der kan give dig problemer, forvolde dig social/psykisk/fysisk skade. Jeg har aldrig oplevet mén efter selv de værste ture. Husk at gå angsten i møde og aldrig frygte at blive sindssyg, glem alt det dårlige du har hørt om svampe.

Og ang. dose, så skal du huske at hvis du har kommet til at loade dig selv med hvad du vil betegne som noget der er blevet lidt for meget, så frygt ej, det kan ikke skade dig, bare være ekstremt ubehageligt.

Titel:
Medlem

Bøh skrev:
Det vigtigeste råd jeg kan give er lad være med at tage for meget. hvis 1 g er sjovt, 2 g rigtig sjovt, betyder det ikke at 4 g er dobbelt så sjovt som 2 g, tværtimod det kan blive en grum oplevelse.

Hvis du kigger på trainwrecks og disaster sektionen i erowid experience arkiver kan du se at de fleste disasters sker pga. for store doser.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Jeg oplevede præcis dette på egen krop, så LAD VÆRE for din egen skyld, at overdosere fordi du tror det bliver sjovere. Det bliver det måske ikke !!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]