Nicshizzle skrev:
Ja som sagt er jeg ny til det med svampe., men er der nogle bevirkninger når man tager svampe?
er det farligt?
hvad skal man være opmærksom på?
Du kan få kvalme og endog opkast (alt efter dosis osv.) Men det er ikke farligt.
Du kan overdosere svampene. Det er en reel fare, og du kan evt. få et angstanfald pga. dette. I princippet kan du komme til at gøre noget meget dumt, hvis du fuldstændig går fra koncepterne og tåger rundt i angst og depressiv sindstilstand.
Jeg vil sige, at det kan være ganske klogt at dele din dosis op i 2 dele, således at du først tager en startdosis og mærker hvordan en nye verden ser ud. Del f.eks. 50/50 eller 66/34. Hvis det føles godt og fint, så tag den anden afmålte dosis. Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen ulemper ved redosering (min største oplevelse kom efter et trip med redosering).
Du skal også bemærke, at MAOi voldsomt forstærker din trip, så tager du den slags medicin eller urter, så skal du stoppe med din medicinering i god tid (op til 1-2 uger for de "permanente" MAOi). Ryger du hash oveni et svampetrip, så booster det helt sindssygt efter min mening, så udvis forsigtighed (specielt hvis du ikke er råryger vil jeg tro).
Vej din dosis med en præcis vægt, eller doser max. 25% doser over god tid.