Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 11:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Kan jeg få liv i en 1 år gammel B+ kage??
JA! 11%  11%  [ 2 ]
NEJ! 16%  16%  [ 3 ]
Prøv! 74%  74%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 19
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Alle sammen, jeg vil lige starte med at sige jeg er 100% nybegynder jeg fandt først ud af i forgårs at jeg ville starte på denne hobby :P, heldigvis for mig kendte jeg en der tidligere har haft gang i en omgang B+, så jeg fik nogle spore af ham i en kanyle, (syringer eller hvad det nu hedder?), jeg lavede en kage i går aftes af Vac. grødris og lidt kartoffelmel, er det en okay kage?? jeg sprøjtede den i morges efter at kagen havde kølet i 15 timer. Endvidere lå han inde med en 1 år gammel kage der var fuldstændigt "smittet" (kan ikke alle fag-udtrykkene i nu :)), den valgte jeg at dunke, den står stadig i dunk da jeg tænkte at en et år gammel kage har seriøst brug for fugt :D hehe, jeg har tænkt mig at dunke den i 24 timer og derefter plante den ud i mit terrarie. Hvad foreslår i til at opretholde fugten i terrariet i bunden? jeg har ikke noget af det der p... et eller andet... det der hvide noget, er der andre ting jeg kan bruge? Det skal lige siges at kanylen med spore ligeledes var et år gammel, tror i overhoved jeg kan få noget ud af det? eller foreslår i at jeg skal bestille nogle friske spore??

På forhånd tak

PS. Beklager min uviddenhed :D håber i gider hjælpe. :?: :oops:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Du skulle nok have undladt kartoffelmel. Om sporerne var gode må man vente og se - jeg tror ikke at der er nogen jernlov, der siger, at der er 100% sporedød i en vandopløsning efter et år. Sporene har nok haft bedre dage, men hvis man er lidt heldig...

Det bedste råd jeg kan give, hvis du har flere sporer, eller får det, er at følge instruktionerne på fungifun.org under overskriften "PF tek for simple minds" (http://www.fungifun.org/Norwegian/Pftek - der er også en udgave på svensk), eller to sticky tråde i forummet her, "Piercers PF tek" og "...et eller andet svampenavn.. cubensis billedegrowlog". Der er små variationer, men overordnet set er det den samme tek, der beskrives. Du kan godt opretholde fugten med en forstøver fx. Det smarte ved at bruge perlite (eller vermiculite for den sags skyld) er at materialet kan indeholde en stor mængde vand, som så ved de rette temperaturer langsomt frigives og opretholder en høj luftfugtighed som svampene kan suge til sig. Så det sparer noget arbejde. Det er en af de mange små nyskabelser til den oprindelige "Psilocybe Fanaticus tek".

Nå men held og lykke!

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg så valgt at plangte den gamle kage ud, jeg har lagt vermiculite i bunden og tilsat koldt vand, desuden har jeg sat en toilet rulle der er dyppet i vand ned ved siden af kagen håber det hele lykkedes. :D
Jeg regner med at jeg på fredag bestiller 3 growkits (når man har fået løn hehe :D) og så vil jeg følge de medfølgende instrukser, så regner jeg med at tage spore fra dem når de er voksne, og starte forfra med egne kager, men denne gang med helt friske spore, hvormange gange har folk haft held med at få et nyt Flush ud af deres kager 2,3,4 eller 5 gange???
tak.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
jeg har selv haft sporesprøjter med PF CLASIC, ECUADOR, CAMBODIA, GULF COAST, GOLDEN TEACHER i køleskabet i ca 1 år og de virkede alle undtagen PF CLASIC. jeg har gang 1 13 kager lige nu og de har givet 3-4 flushes. hvis jeg var dig ville jeg ikke købe 3 growkits men istedet bruge penge på øko-popcorn eller rug ( mycelie kan dyrkes på papir som feks ubleget kaffefilter som derefter klippes i små stykker og droppes ned i "kageformen" med popcorn )

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville egentlig også bare bruge growkitsne til at komme igang har jo aldrig prøvet det før, :D så ville jeg bagefter lave mine egne kager, de popcorn du omtaler bruger du dem i en kage blandet med vericulite?

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
210391HB skrev:
Jeg ville egentlig også bare bruge growkitsne til at komme igang har jo aldrig prøvet det før, :D så ville jeg bagefter lave mine egne kager, de popcorn du omtaler bruger du dem i en kage blandet med vericulite?

Nej, kun popcorn! og det fungerer bedre end rismel + verm. efter min mening
for 20 kr kan du lave 7-8 kager=ca 200 g tøre svampe! men husk at det skal være ØKO

Medlem
Brugeravatar

jamen kan de hænge sammen som en kage?? 200 gram tørrede lyder jo fantastisk :D, jeg vil være glad hvis jeg bare får dyrket en svamp hihih :D

Medlem
Brugeravatar

poppede eller kerner?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
http://www.shroomery.org/9035/Popcorn-Tek-w-pics

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]