Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 12:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psy :)
Jeg er i gang med at gro nogle shrooms i mit skab og jeg tænkte derfor om hvor langt
boxene minimum skal stå fra radiatoren.

håber at høre fra jer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Så der ikke er for varmt eller for koldt. Hvordan skulle vi kunne svare på det spørgsmål?!

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
undgå at stille den oven på eller over radiatoren, men afhængig af hvor varm den er vil jeg tro at det ikke skader at have den stående en halv til en hel meter fra. bare pas på at kittet ikke tører ud...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Præcis det spørgsmål er blevet stillet utrolig mange gange og det er ligesom bomlee nævner ikke muligt at give dig et svar, da det er forskelligt fra varmekilde til varmekilde. Så tag et termometer og mål, så du kan finde en afstand der passer til din radiator.

Medlem
Brugeravatar

Hijacker lige tråden..

Syntes jeg har kunne læse, at den helst skal stå i sollys? Jeg havde egentligt håbet på, at kunne stille den i mit skab, så den ikke stod fremme, hvis man skulle få besøg. Kan det godt lade sig at gøre?

Og har i evt. erfaringer med "Golden Teacher All in one Growkit" i en small? Jeg har ingen forstand på det overhovedet skal det lige siges. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hijacker lige tråden..

Syntes jeg har kunne læse, at den helst skal stå i sollys? Jeg havde egentligt håbet på, at kunne stille den i mit skab, så den ikke stod fremme, hvis man skulle få besøg. Kan det godt lade sig at gøre?

Og har i evt. erfaringer med "Golden Teacher All in one Growkit" i en small? Jeg har ingen forstand på det overhovedet skal det lige siges. :-)

Den må IKKE stå i sollys, og du kan godt have den i skabet. Risikoen ved at gro i komplet mørke er dog, at svampene kan gro ind i hinanden og blive filtret og dermed sværere at høste. Lyset bruger svampene til at gro efter (og intet andet).

Medlem
Brugeravatar

Hijacker lige tråden..

Den må IKKE stå i sollys, og du kan godt have den i skabet. Risikoen ved at gro i komplet mørke er dog, at svampene kan gro ind i hinanden og blive filtret og dermed sværere at høste. Lyset bruger svampene til at gro efter (og intet andet).

Okay, jeg har fundet et rigtig godt sted, at sætte den nu, hvor den står mellem 22-23 grader konstant.

Jeg er dog lidt i tvivl ang. at "vande" den en gang om dagen? Skal jeg bare hælde lidt vand ned i selve boxen, eller sprøjte det derned på en eller anden måde?

Jeg syntes "kagen" har noget der ligner mug på sig? Noget hvidt noget, og jeg frygter det kunne være kontaminering, jeg syntes ellers jeg har været rimelig steril med det.

Tak for svaret forresten! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det hvide er med al sandsynlighed mycelium. Dette er svampenes fundament (så at sige), og det er her de vokser op fra. Med mindre det ligner spindelvæv eller er grønt og lugter fælt, skal du ikke være bekymret.
Mht vanding må jeg være dig svar skyldig.

Medlem
Brugeravatar

Okay, tak for svaret, nu er jeg lidt roligere igen.. ;)

Nogle der kan svare på det med vanding?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Du må endelig ikke hælde vand ned i boksen, det skal sprayes med en forstøver eller lign. men hvis fugtigheden er høj inde i boksen, så er der ingen grund til at vande.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]