Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Hejhejhej:)

Jeg har efterhånden læst en masse emner herinde, og er meget få gange faldet over ordet "evighedstrip"

Er det en plat joke? Eller eksisterer det faktisk?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Livet er et evighedstrip!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Jeg tør ikke gøre mig klog på noget, men jeg tror at "evighedstrip" er et synonym for en psykose, da en psykose er et slags "kronisk trip" (altså at man ikke kan komme ud af den tilstand/trip man befinder sig i)... Men jeg ved det ikke!!!

Senest rettet af regyr 18 nov 2012 22:19, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Evighedstrip er i hvert fald en overdrivelse/myte.

HPPD er en mulig følgevirkning...

Junior medlem

Livet er et evighedstrip!

lol

Hejhejhej:)

Jeg har efterhånden læst en masse emner herinde, og er meget få gange faldet over ordet "evighedstrip"

Er det en plat joke? Eller eksisterer det faktisk?

Jeg mener at alle der har taget psykadeliske stoffer har et evigheds trip af en eller anden art, da jeg endnu ikke har hørt om nogen der har indtaget en psykoaktiv substans som ikke mente at det har endret deres måde at se og oplevet deres liv på (udover de der folk der dropper syre til et rave laller rundt hele aftenen og skaber sig og dagen efter har fortrængt det/drukket det ud af deres bevisthed (aka. folk der ikke burde tage syre)) og det kan både være bevidsthedsmessigt eller i negen tilfælde at du stadig kan se farver nogen gange, jeg kan personligt godt fremprovokere et mildt trip i mig selv hvis jeg gerne vil, en af mine venner som har taget UTROLIGT meget LSD han ser sjove farver på fliser permanent, hvilket i sig selv er ret uskadeligt, men jeg tror at når folk snakker om evighedstrips er det når der er en del af tripper der henger fast som gør det besværligt for dig at leve et normalt liv...

Håber det var et ok forsøg på et svar :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har HPPD, og det er noget man vænder sig til, selvom man godt kan blive lidt træt af det til tider. Men jeg føler mig overhovedet ikke anderledes eller værende ude i nogen form for evighedstrip :)
Hvis du alligevel skulle være bange for dette, så lad være med at tage psychedeliske og entheogene substanser alt for tit. har hørt at især 2cX familien skulle være slem i henhold til HPPD?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har mødt flere personer, som det hævdes at ha evighedstrip.

Den ene er mere eller mindre kendt person blandt Odenses subsistensløse. Mener han går under øgenavnet Sorte Ole eller noget i den retning.
Sorte Ole skulle efter signe ha taget et meget stærkt trip tilbage flippertiden, og har siden da ikke kunne tale (deraf navnet Sort snak ole).

Han kan kun sige alt muligt volapuk, og jeg har da også ved lejlighed, selv "talt" med Ole engang i Eventyrhaven i Odense.

Så jeg er er overbevist om at nogen sagtens kan risikerer at få en så stærk psychedelisk oplevelse, at der sker så voldsomme personlighedsændringer, at man aldrig bliver normal igen.

Medlem
Brugeravatar

Eller måske en hjerneskade kan beskrives som en form for evighedstrip?

Medlem

Hjerneskade og psykose/evighedstrip har ikke ret meget med hinanden at gøre.
Hjerneskade opstår ved slag i hovedet, iltmangel, blodprop, eller hjerneblødninger.
Psykose opstår ved stressede situationer eller indtagelse af stoffer.

Der findes folk der har taget et stof og aldrig vendt tilbage til dem selv, det kan du kalde som et evighedstrip, læger og psykiatere betegner det psykose.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at læse lidt om thumbdose trips, der har jeg læst et par stykker, hvor man lidt kunne fornemme, at personen har fået så meget ud af trippet, på godt eller ondt, at de stadig lever på trippet på sin vis.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Jeg kommer mig heller aldrig helt over de salvia og dmt trips jeg har oplevet. Man bliver lidt mere dybsindig og filosofisk i tankegangen efter at have "oplevet" så meget underligt

Stodder
Brugeravatar

Jeg har mødt flere personer, som det hævdes at ha evighedstrip.

Den ene er mere eller mindre kendt person blandt Odenses subsistensløse. Mener han går under øgenavnet Sorte Ole eller noget i den retning.
Sorte Ole skulle efter signe ha taget et meget stærkt trip tilbage flippertiden, og har siden da ikke kunne tale (deraf navnet Sort snak ole).

Han kan kun sige alt muligt volapuk, og jeg har da også ved lejlighed, selv "talt" med Ole engang i Eventyrhaven i Odense.

Så jeg er er overbevist om at nogen sagtens kan risikerer at få en så stærk psychedelisk oplevelse, at der sker så voldsomme personlighedsændringer, at man aldrig bliver normal igen.

Ham kender jeg godt :D Mener dog han hedder Dan.
Man kan godt føre en nogenlunde fornuftig samtale med ham i kort tid, men så kammer det også helt over i vrøvl :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX

Ham kender jeg godt :D Mener dog han hedder Dan.
Man kan godt føre en nogenlunde fornuftig samtale med ham i kort tid, men så kammer det også helt over i vrøvl :D

Nå ja, Sorte Dan det er dét han hedder. Tænkte nok at nogen herinde havde enten mødt ham eller hørt om ham.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Har hørt udtrykket 'evighedstrip' brugt om flere ting:

Psykose
HPPD
Varende personlighedsmæssige ændringer (til det gode eller det dårlige)
Og den følelse man har under trippet en gang i mellem når tidsfornemmelsen forsvinder og man føler at man har trippet i årevis og det aldrig holder op.

Nogen af de her der er mere officielle end andre?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]