Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: growkit
Medlem

hej jeg har mig to growkits som jeg virkelig har været onde ved pillet kassen op uden at vaske hænder har ingen forstøver så det er ikke fugtigt nok men jeg tænkte på om jeg bare skulle høste dem der var nu og tørre dem også dunke kitet igen for det er ca. halvanden måned siden jeg dunkede så det går virkeligt langsomt. er det ikke noget med man skal have alle svampene op inden man dunker og kan jeg bare tage fat i kagen og tage den ud af bøtten og plukke dem der sidder i den, det ser også ud som om at der er en svamp der er vokset ind i kagen mange af dem har også hvide pletter på toppen :)?

Titel: Re: growkit
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Har du mulighed for at uploade et billede? Og hvordan lugter kittet?

Man plejer gerne at høste et "flush" svampe på én gang for at undgå at åbne kittet for mange gange - for at minimere risiko for kontaminationer.

De hvide pletter lyder lidt a la mug i mine ører..

Medlem

billede http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 03183.jpg/

jeg er fandme nervøs lige nu :/

Medlem

jeg synes ikke rigtig det lugter af noget

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det på billedet, er fordi myceliet får lys gennem siderne - en anden gang kan du dække siderne til med sølvpapir eller gaffa f.eks.

Hvis ikke det lugter dårligt er det et godt tegn, men kan du ikke uploade et billede af de hvide pletter?

Jeg er ikke sikker på hvorvidt det er smart at høste de svampe som vokser ind i myceliet, måske en anden kan byde ind her...

Medlem

nye billeder http://imageshack.us/photo/my-images/4/ ... 03181.jpg/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg er ikke sikker på hvorvidt det er smart at høste de svampe som vokser ind i myceliet, måske en anden kan byde ind her...

Jeg ville nok betegne dem som aborter og smide dem ud (dog ikke hvis de er store og flotte, men det plejer vist ikke at være tilfældet med dem, der vokser ind i kagen).

Jeg synes, det kit ser meget sygt ud. Er det mycelium eller cobweb, der er over det hele? Jeg kan ikke rigtig bedømme det, men godt ser det bestemt ikke ud.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes også det ligner cobweb (sidste linkede billede især øverste højre hjørne).
Er det PES Amazonian strain?

Medlem

skal hele lortet bare smides ud :(?

Medlem
Brugeravatar

Nej jeg synes de ser sunde og raske ud. Vent og se hvordan de kommer til at se ud :)

Medlem

jeg havde dunket det kan ikke helt huske hvornår men allerede 2 dage efter kom der svampe, de ser meget bedre ud på den brune hat end de andre men der er stadig det der hvide vattet noget på kagen og nederst på nogen af svampene jeg har også nogen i køleskab som vejede 30 gram da jeg høstede og vejede 5 gram da jeg smed dem i en pose og i køleskabet de er ikke helt tøre og det er nogen jeg har plukket på siden af kagen hvor langtid kan de holde sig og er det egentlig giftigt det der cobweb mug :/? gav trodsalt 700 for begge kit og har i alt kun fået 60 gram våde indtil vidre så ville da helst ikke smide dem ud nu

Medlem
Brugeravatar

jeg havde dunket det kan ikke helt huske hvornår men allerede 2 dage efter kom der svampe, de ser meget bedre ud på den brune hat end de andre men der er stadig det der hvide vattet noget på kagen og nederst på nogen af svampene jeg har også nogen i køleskab som vejede 30 gram da jeg høstede og vejede 5 gram da jeg smed dem i en pose og i køleskabet de er ikke helt tøre og det er nogen jeg har plukket på siden af kagen hvor langtid kan de holde sig og er det egentlig giftigt det der cobweb mug :/? gav trodsalt 700 for begge kit og har i alt kun fået 60 gram våde indtil vidre så ville da helst ikke smide dem ud nu

Det hvide vattede du ser, skal være der. Det er myceliet der er vokset op og er blevet stærkt :)

Mug er giftigt og yderst kraftfremkaldende. Hvis man ser mug, er der mycelie fra muggen over hele kagen, så det der med at fjerne mug og så bare spise dem der er i det andet hjørne af kagen, betyder ikke at man undgår mug.

Jeg ville nok rense overfladen godt og grundigt, og dunke kittet igen, og håbe på at der ikke bliver spottet mug på kittet igen (selvom risikoen bestemt er der!)

60 gram er en ringe høst for 700 kr :) håber du får bedre held med det!

Svampe der er i køleskab kan holde op til 10 dage. inden 7 dage er optimalt. Ellers skal de tørres

Oftest vil man se mug i kits som værende sort/grønt/gulligt/rødligt. Det er en svamp i gærfase, så der kommer ikke frugter deraf. Det vil også ofte have en ret gennemtrængende træls (ja jeg er jyde!) lugt.

Hvis du på selve svampene ser noget sort/grøn/blåligt, er det blot psilocybin, og der er ingen grund til at smide dem ud ;)

Medlem

jeg har høstet anden gang 230g wuhuuu :D og de ligger bare mellem nogen aviser og den er blevet dunket igen og nu har jeg puttet sølvpapir rundt om kagen for det er træls at få dem op når de vokser på siden, så mine kits har sku tjent sig ind igen :D og jeg skar også lige en luns af hver side på kagen og skrubbede den :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]