jeg havde dunket det kan ikke helt huske hvornår men allerede 2 dage efter kom der svampe, de ser meget bedre ud på den brune hat end de andre men der er stadig det der hvide vattet noget på kagen og nederst på nogen af svampene jeg har også nogen i køleskab som vejede 30 gram da jeg høstede og vejede 5 gram da jeg smed dem i en pose og i køleskabet de er ikke helt tøre og det er nogen jeg har plukket på siden af kagen hvor langtid kan de holde sig og er det egentlig giftigt det der cobweb mug :/? gav trodsalt 700 for begge kit og har i alt kun fået 60 gram våde indtil vidre så ville da helst ikke smide dem ud nu
Det hvide vattede du ser, skal være der. Det er myceliet der er vokset op og er blevet stærkt

Mug er giftigt og yderst kraftfremkaldende. Hvis man ser mug, er der mycelie fra muggen over hele kagen, så det der med at fjerne mug og så bare spise dem der er i det andet hjørne af kagen, betyder ikke at man undgår mug.
Jeg ville nok rense overfladen godt og grundigt, og dunke kittet igen, og håbe på at der ikke bliver spottet mug på kittet igen (selvom risikoen bestemt er der!)
60 gram er en ringe høst for 700 kr

håber du får bedre held med det!
Svampe der er i køleskab kan holde op til 10 dage. inden 7 dage er optimalt. Ellers skal de tørres
Oftest vil man se mug i kits som værende sort/grønt/gulligt/rødligt. Det er en svamp i gærfase, så der kommer ikke frugter deraf. Det vil også ofte have en ret gennemtrængende træls (ja jeg er jyde!) lugt.
Hvis du på selve svampene ser noget sort/grøn/blåligt, er det blot psilocybin, og der er ingen grund til at smide dem ud