Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 05:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg kunne godt tænke mig at høre omkring forskellen på styrken af de mexicanske svampe i forhold til spidsnøgenhat. Jeg har før taget 3 gram tørret nøgenhat før, hvor jeg havde en mega god oplevelse. Jeg er dog lidt i tvivl omkring hvordan oplevelsen er med de mexicanske.

På forhånd tak :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er svært at sige, da der findes flere typer "mexikanske" svampe. Det handler meget om genetik når det kommer til potensen af svampe.

Der findes P. cubensis "mexican", som genetisk er en Psilocybe cubensis. Der findes også P. mexicana som laver både frugter og trøfler. Begge typer er dog mildere end SN som jo er i toppen af skalaen når det kommer til styrke.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Går ud fra at du mener P. Cubensis Mexicana, når du siger Mexikanske svampe?
Det er selvfølgelig ikke til at sige 100%, da det er meget varierende fra svamp til svamp, men fandt dette "skema":

Citat:
Name | Psilocybin |Psilocin |Baeocystin
Conocybe Cyanopus |.930-.0450 |.70-0 | .03-.1
Conocybe Smithii |na |na |.4-.8
Gymnopilus Purpuratus |.34 |.29 |.5
Gymnopilus Validipes |.12 |na |na
Panaeolus Cinctulus |.15-.6 |na |.001-.0005
Psilocybe Azurescens |1.78 |.38 |.35
Psilocybe Baeocystis |.85 |.59 |.10
Psilocybe Bohemica |.93-1.34 |.11-.28 |.02
Psilocybe Cubensis |.63 |.25-.60 |.02-.025
Psilocybe Cyanescens |.85 |.36 |.03
Psilocybe Cyanofibrillosa |.21 |.04 |na
Psilocybe Hoogshagenii |.60 |.10 |na
Psilocybe Liniformans |.16 |na |.005
Psliocybe Semilanceata |.98 |.02 |.36
Psilocybe Stuntzii |.36 |.12 |.02
Psliocybe Tampanensis |.68 |.32 |na
Psilocybe Weilii |.61 |.27 |.05

SN er P. Semilanceata

Kilde: https://mycotopia.net/topic/64684-alkal ... in-tennky/

Har også altid haft forståelsen af at Cubensis skulle ligge på gennemsnitligt 0,6, SN på ca. 1,0, og Azurescens på op til 1,8-1,9%

Medlem
Brugeravatar

Er der forskel på hvilken effekt man får, eller er det kun styrken der varierer?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Der er ikke noget der hedder P. cubensis mexicana, det er enten P. cubensis eller P. mexicana.
Du kan få mexikanske cubensis ligesom du kan få brasilianske og ecuadorianske cubensis o.s.v., men du kan ikke få noget der hedder P. cubensis mexicana.
Forskellen er at du kan tage en spore fra den brasilianske cubensis og "parre" med den mexikanske cubensis, du kan ikke tage en P. cubensis spore og "parre" med en P. mexicana spore.

Folk siger der er forskel, at dét at det ikke er ren psilocybin/psilocin du indtager skulle gøre en forskel. Der er flere alkaloider i forskellige mængder i alle svampe.
Der er folk der siger P. cubensis er et tungere trip end f.eks. Panaeolus cyanescens. Der er nogen der aldrig rører P. azurescens igen da de var alt for intense. Der er mange forskellige holdninger til det.
Men hvor meget hold der er i det, ved jeg ikke. Jeg synes ikke der er stor forskel på cubensis og SN.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Er det ikke noget med at psilocybin/psilocin inholdet svingere mere i SN end i de "normale" cubensis golden teachers os.v ? mener at have hørt/ læst at det varriere mere med sn fra svamp til svamp - jeg har prøvet cubensis et par gange nu og alle gange syntes jeg at rusen har været i den styrke som forventet alt efter dose, men de 2 gange jeg har prøvet SN mærkede jeg intet af en moderat dose den ene gang og en anden gang ved samme dosis bad trippede jeg for første gang på et psychedelia.. det kan måske også være fordi at jeg var så snot dum at æde dem på Roskilde festivallen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]