Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 02:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for nougat
Hejsa Psy :rocking:

Jeg har et spørgsmål, mere af interesse end af nysgerrighed :) Alle der er herinde på denne side, ved vel "hvad det handler om" når man spiser shrooms , men jeg har dog en ting jeg undre mig over hver gang - både inden og efter trippet ..

Hvad tror du/i at det er man jager, eller søger når man spiser dem? Der er nemlig mange af mine venner, der ryger der spørger - "hvorfor spiser du svampe?? fucker det ikke din hjerne op?" og ved ikke helt hvad jeg skal svare dem :D

Der er jo helt klart mange der spiser dem for at hallucinere, men når de så en dag kommer op på en god, regelmæssig dosis - så er det ikke sikkert de synes det er så spændenede mere :b

Jeg ved, at jeg blandt andet forventer de her "visual's" men tror også jeg prøver at sætte mig klar til det her "møde" med f.eks som var det en gammel ven :) Spiser dem jo ikke oftere, end hvad sundt er :roll:

Får den til tider mest fantastiske fornemmelse af, at være i komplet fred med mig selv og mine omgivelser - fysisk, mentalt og rent psykisk :) andre gange, er det mere ude på et lidt diffust, eksperimenterende område hvor man prøver at strukturere sig selv efter hvad man nu ser :D

Hvad får du af det? Hvad gør det ved jer, er der nogle nævnværdige eftervirkninger der kan nævnes? (:

Jeg har selv mærket at jeg kan arbejde bedre med min depression, efter at have set tingene i et lidt andet "lys" ;)

Håber der kan komme lidt tråd herover, syntes det er meget interessant :P

:offtopic: haha, Hilsen stoewn ;D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
i hverdagen har vi fri vilje, men vi er stadig til dels styret af vores ego og underbevidsthed, svampene går ind og lukker de her mekanismer ned så man kan se mere objektivt på tingene end man plejer

det er nok hoved årsagen til at jeg tager svampe, og så er der bare en masse ekstra plusser i form af fede visuals, musiknydelse og forståelse på et helt andet plan, grineflip, good feelings osv

Junior medlem
Brugeravatar

Du helt sikkert inde på noget rigtigt ;) Man reagere også meget mere fra reptil-delen af hjernecenteret tror jeg - har ihvertfald selv den klare fornemmelse af, at være mere "dyr" end menneske nogle gange (igen ved de høje doser :D)

Og ja, at man kan nyde de sjove, lidt fuck'ed up visual's og musik - og alt mulig andet er bare et plus :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Fra mit synspunkt, giver svampen mulighed for at sætte sig ud over sine begrænsninger, alle de definitioner som "træller" os i hverdagen og afholder os fra at gøre og være ubekymret os selv.

fks: "ej jeg kan da ikke være/sige sådan, så tænker de bare..."

Mit synspunkt siger mig, at universet er udefinérbart. Men DIT synspunkt har lov til at definere, men du skal samtidigt opleve dine definitioner..."hint" :^)

I mit eget liv, om jeg har indtaget noget på et særligt tidspunkt eller ej, ser jeg dét, som er relevant i mit liv lige nu. Om det er igennem drømme, tanker der bare ikke vil flyve væk, samme typer mennesker/situationer osv.

Jeg tror egentligt, det er essensen af min oplevelse lige her og nu. Prøver man at definere ud over sit eget synspunkt. I dette tilfælde svampen, kommer du til at skulle tåle den selv. Man kan ikke definere en fremtid der ikke eksistere enddu.

Til sidst, du siger det jo selv: "Får den til tider mest fantastiske fornemmelse af, at være i komplet fred med mig selv og mine omgivelser - fysisk, mentalt og rent psykisk :) andre gange, er det mere ude på et lidt diffust, eksperimenterende område hvor man prøver at strukturere sig selv efter hvad man nu ser"

Der er kun NU, du kan ikke definere dit fremtidige nu med din vilje. Find ud af hvad det ærlige svar til dine venner er, kunne jo være du havde defineret dit synspunkt allerede, det må du afgøre "blink".

Fred

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Medlem
Brugeravatar

Spændende.

Jeg så engang en dokumentar af BBC, hvor den engelske læge Michael Mosley, indvilger i et forsøg. Det er et klinisk forsøg hvor han får sprøjtet psilocybin intravenøst. De scanner hans hjerne imens (ikke en særlig god setting). Det var interessant at psilocybin'en gik ind og meget præcist påvirkede det sted der fortæller os, hvem vi er, hvor vi er, hvad vi er. De beskriver hvordan der strømmer mindre blod til det område.

Det forklarer hvordan vi kan se på os selv objektivt. Som at se på sig selv, uden at være sig selv. Selv om videnskaben den beskriver hvordan svampe påvirker vores hjerne. Så synes jeg stadig at svampe er et meget mystisk :)

Som Ether skriver, det der med at sætte sig ud over sine begrænsninger. Vi er låst fast i ideer om hvem vi er, hvad vi kan. Det er os selv der sætter os selv de begrænsninger. Så er det en befriende følelser at se tingene på ny :)

Personligt der føler jeg mig altid afklaret efter et trip. Jeg kan mærke at jeg blevet mere erfaren til at trippe. Sidste gang der hoppede jeg nærmest over det visuelle. Jeg lukkede øjnene og det føltes som om at mit syn var overflødigt. Jeg var helt inde i mig selv. Følelsen den sad i brystkassen. Det var en helt smuk og vidunderlig følelse, af at være lykkelig over at være til. Den kan bedst beskrives med lyden "Mmmmmhh". Det må være den fantastiske følelse du beskriver Stoewn.

Jeg bruger svampe for at jeg kan se på mig selv på ny, og så den indre ro det giver en "that feeling" :)

Junior medlem
Brugeravatar

MrPlanter - Tror jeg har set den samme , der i al fald en klokke der ringer :D

Det var den! Det med "at kunne se sig selv" men ikke mens man nødvendigvis "er" i sin krop er så Syret/kompleks/blæret følelse at sidde med (så længe man ikke er skræmt:D)
Det heller ikke altid vi når at registrere de forskellige hallu'er der må dukke op - det mindst lige så lækkert bare at læne sig tilbage, lad det komme og nyde det/arbejde med hvad man nu har :-)

Og den indre ro, er en mere eller mindre garanti for et succesfuldt trip, hvis dit upset er rigtigt og det er det rigtige tidspunkt at indtage dem på ;)

Dejligt med lidt svar på ;D Synes selv det er et vold-facinerende emne :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]