Fra mit synspunkt, giver svampen mulighed for at sætte sig ud over sine begrænsninger, alle de definitioner som "træller" os i hverdagen og afholder os fra at gøre og være ubekymret os selv.
fks: "ej jeg kan da ikke være/sige sådan, så tænker de bare..."
Mit synspunkt siger mig, at universet er udefinérbart. Men DIT synspunkt har lov til at definere, men du skal samtidigt opleve dine definitioner..."hint" :^)
I mit eget liv, om jeg har indtaget noget på et særligt tidspunkt eller ej, ser jeg dét, som er relevant i mit liv lige nu. Om det er igennem drømme, tanker der bare ikke vil flyve væk, samme typer mennesker/situationer osv.
Jeg tror egentligt, det er essensen af min oplevelse lige her og nu. Prøver man at definere ud over sit eget synspunkt. I dette tilfælde svampen, kommer du til at skulle tåle den selv. Man kan ikke definere en fremtid der ikke eksistere enddu.

andre gange, er det mere ude på et lidt diffust, eksperimenterende område hvor man prøver at strukturere sig selv efter hvad man nu ser"
Der er kun NU, du kan ikke definere dit fremtidige nu med din vilje. Find ud af hvad det ærlige svar til dine venner er, kunne jo være du havde defineret dit synspunkt allerede, det må du afgøre "blink".
Fred