Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
- Hvordan er tramadols tolerancekurve? Hvor lang tid skal der gå efter instagelse af 100-200 mg før man kan forvente samme virkning igen?

- Jeg synes at jeg har læst nogle modstridende påstande om, hvilke stoffer som er forsvarlige at blande med tramadol, så jeg vil gerne høre hvad folk herinde mener om tramadolkombinationer og meget gerne personlige erfaringer også. Specielt tænler jeg på at blande med alkohol, GHB og tryptaminer (på comedown).

- Hvordan oplver du tramadoltømmermænd? Jeg har haft nogle meget underlige fornemmelser i kroppen af at være uden for mig selv (fysisk) og en følelse af at verden er drejet. Det er ikke noget der har indvirkning på balancen, men nærmere en "head space" fornemmelse, lidt svært at forklare...

- Jeg prøvede for et stykke tid siden af tage svampe dagen efter jeg havde taget 100 mg tramadol, og det var sq et meget dæmpet trip i betragtning af svampedosen og hvor lang tiden siden det var jeg sidst havde taget svampe. Er der virkelig krydstolerance mellem tramadol og tryptaminer?

Titel:
- Jeg synes ikke at opleve videre tolerance med tramadol, men nu har jeg hverken prøvet at tage det to eller tre dage i træk.

- Nu er tramadol et opiod (syntetisk), så der gælder de samme tommelfingerregler som med andre opioder, dvs. bland ikke med andre downers som alkohol, ghb, benzodiazepiner (og cyclopyrroloner som zolpidem og zopiclon) og andre opioder/opiater. Endvidere gælder at tramadol nedsætter krampetærsklen så det er derfor også en dårlig idé at blande med stoffer der har samme virkning, f.eks. visse SSRI, antipsykotika og DXM. Det hænger sammen med at forsøg har vist at tramadol virker som en svag SSRI og SNRI i sig selv.

- Nu er halveringstiden på tramadol på en 4-6 timer (mener jeg nok), så hvis du indtager en 100-200 mg. kan du godt stadig have lidt af stoffet tilbage i kroppen dagen efter. Jeg synes dog ikke at have oplevet tømmermænd, altså nogle negative effekter dagen efter, men snarere at være i et underligt lallet humør, sådan lidt overgearet, samtidig med stadig at kunne føle en smule af effekten fra dagen før.

- Da tramadol har virkning på bl.a. det noradrenerge og serotonerge system (og selvfølgelig også det opiode) kan det godt tænkes at der kan opstå krydstolerance med andre stoffer, der indvirker samme steder (som f.eks. de fleste tryptaminer og phenethylaminer).

Jeg vil dog ikke anbefale at indtage ayahuasca dagen efter du har taget tramadol, da kombination med MAO-hæmmere kan give ubehagelige bivirkninger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Tamara9k skrev:
- Hvordan er tramadols tolerancekurve? Hvor lang tid skal der gå efter instagelse af 100-200 mg før man kan forvente samme virkning igen?

- Jeg synes at jeg har læst nogle modstridende påstande om, hvilke stoffer som er forsvarlige at blande med tramadol, så jeg vil gerne høre hvad folk herinde mener om tramadolkombinationer og meget gerne personlige erfaringer også. Specielt tænler jeg på at blande med alkohol, GHB og tryptaminer (på comedown).

- Hvordan oplver du tramadoltømmermænd? Jeg har haft nogle meget underlige fornemmelser i kroppen af at være uden for mig selv (fysisk) og en følelse af at verden er drejet. Det er ikke noget der har indvirkning på balancen, men nærmere en "head space" fornemmelse, lidt svært at forklare...

- Jeg prøvede for et stykke tid siden af tage svampe dagen efter jeg havde taget 100 mg tramadol, og det var sq et meget dæmpet trip i betragtning af svampedosen og hvor lang tiden siden det var jeg sidst havde taget svampe. Er der virkelig krydstolerance mellem tramadol og tryptaminer?

Der er skam tolerance her. Hvis jeg tar Tramadol 2 eller 3 dage i træk med samme dose, er der ingen tvivl om at det slet ikke har samme virkning som første dagen.
Derudover er plasmahalveringstiden ca. 7-8 timer, så du kan sagtens regne med at kunne mærke 200 mg op til 24 time efter indtagelse. De tømmermænd jeg kan få er bl.a.sløvhed og træt. Men ellers er jeg klar nok...-hmm, hvis det giver mening.

Flueknepper kongen

Tamara9k skrev:

For at besvare det sidste - Tramadol frigiver serotonin, hvilket nedregulerer serotoninreceptorer. Svampe virker via serotoninreceptoren. Færre receptorer = mindre aktivitet.

Titel:
Dedikeret medlem

Først og fremmest, lad være med at tage det hvis du tager en SSRI (Cipramil, prozac og lignende). Du kan risikere at få seretonin-overdosis. Det er meget ubehageligt, kan være dødeligt, og kan ikke behandles.
Hvis du virkeligt insisterer, eller har taget en SSRI inden for to uger, så nøjes med en dosis på 100 mg, og se hvordan du reagerer.

Don't do it... Slet ikke med alkohol og GHB på en gang.

Som en anden skrev, Tramadol påvirker seretonin-systemet (Nogen mener faktisk at det er et glimrende anti-depressivt)
Det lyder lidt som om det er det du beskriver. Helt ærligt så tror jeg altså ikke at Tramadol er noget for dig, slet ikke med de tømmermænd du beskriver. Lad det hellere ligge, der findes bedre opiater, selvom nogen elsker Tramadol.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]