Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Ok.. Det var også bare en tanke. Tror jeg dropper det igen, hehe.
Tak psyko.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
lækker rus, men pas på den, som de andre siger... når man er fuld, tager det ikke lang tid at indtage en ordenlig dose ghb, evt. med død som følge, men hvis man er ghb-lam, tager det alligevel et stykke tid at blive fuld af elm alkohol.... med mindre man bælder en flaske sprut... well, der er ingen grund til at gøre det, ghb virker fint i sig selv.

GBL er tungere end vand, og end opløsningen af GHB, så ja, ureageret GBL vil nok ligge sig i bunden:)
dosen på gbl er vel 1,5-2 ml.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Har det egentlig noget at sige hvor meget man har i maven i forvejen? Altså om du tager det lige efter du har spist, eller på tom mave? I så fald skal man lige have det med i sine overvejelser, når man leder efter sin dosis..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MethylOle skrev:
Har det egentlig noget at sige hvor meget man har i maven i forvejen? Altså om du tager det lige efter du har spist, eller på tom mave? I så fald skal man lige have det med i sine overvejelser, når man leder efter sin dosis..

Det har noget at sige ja. På tom mave virker det hurtigere og kraftigere, så der skal man nok lige skære 10-20% af dosen, hvis man er vant til at tage GHB med fuld mave.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det bedste HR-råd må være ikke at blande GHB/GBL med downers, men jeg må indrømme at jeg synes at det er lidt overvurderet.. Jeg drikker personligt altid når jeg er på GBL, så længe at jeg ikke indtager over 2 x 1,75 ml med et par times mellemrum, så plejer der ikke at være nogle komplikationer, uanset hvilken brændert jeg er i. Det er måske en meget individuel ting og jeg har da også en smule tolerance for både alkohol og GBL, så det bedste vil klart være at holde sig væk fra komboen. Jeg elsker den godt nok, under de rette omstændigheder kan man virkelig blive festlig! :lol:

Men nu skal jeg heller ikke tale for højt, jeg er da gået kold på komboen de første 10 gange i løbet af et års tid (Indtager gerne GBL 1-3 gange om ugen), dog kun en gang, tror jeg, hvor det var egentligt faretruende, selv om man selvfølgelig aldrig er i stand til at vurderer det, når man er væk.

Jeg har set 2 gutter gå i krampe på det:

Den ene, en 35 årig gut der mente at han var hardcore og kunne tage masser af stoffer, bællede en vodkahætte ren GBL (ca. 5 eller 8 ml mener jeg) oven i en ordenlig brændert, efter 25 min gik han i en underlig rytmisk krampetilstand, hvor man på ingen måde kunne få fat på ham, han savlede, kroppen gik på ham, vendte det hvide ud af øjnene. Da ambulancen endelig kom, var han allerede så småt kommet til sig selv og dermed uden for fare. Rent held at han ikke døde i vores arme den aften, efter min mening.

Den anden, en af mine venner på 19 år, havde prøvet det for første gang den aften, sammen med mig og ingen af os fik nogen egentlig effekt, så vi besluttede os for at redosere .... i mangel af andet, opblandet i vodka :? Jaeh man beder sgu selv om det når man ikke tænker sig om. Vi gik begge kolde, jeg vågnede dog lang tid før ham og fandt ham liggende på gulvet med armene bukket op mod hovedet, helt spændte. Det var ikke egentlige kramper ligesom den føromtalte gut, men spændinger i hans armmuskler. Jeg kunne løfte hans krop, ved at løfte i armene og han er en pænt tung gut! Han stønede på en underlig klagende måde, som om at han var i smerter, samtidigt med at han skiftesvist hyperventilerede og næsten ikke træk vejret. Efter en times tid i den tilstand kom han så småt til sig selv og havde det fint. Det skal lige siges at der var flere andre tilstede da vi redoserede, havde der ikke været det, havde det været EKSTREMT utilgiveligt fra min side.

Ud fra mine erfaringer og rapporter fra Erowid, virker det som om at det først er rigtig farligt når en person går i kramper eller lignende tilstande.

Hvis nogen endelig skal forsøge sig med komboen, SÅ START SMÅT UD! Det kan på ingen måde anbefales og jeg håber ikke at min post giver udtryk for det. Jeg ville bare give mine erfaringer på området.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
yeti skrev:
MethylOle skrev:

Det har noget at sige ja. På tom mave virker det hurtigere og kraftigere, så der skal man nok lige skære 10-20% af dosen, hvis man er vant til at tage GHB med fuld mave.

Jeg har faktisk oplevet, at en 50 % reduktion af dosen var ønskelig på helt tom mave. Generelt synes jeg, at det er mest behageligt at indtage GHB to timer efter et måltid. På den måde minimerer man kvalmen, og har samtidig ikke så fuld mave, at man er nødt til at indtage en højere dosis end normalt. Det kan for mit eget vedkommende være endog særdeles svært at mærke virkningen af en almindelig dosis GHB lige efter indtagelse af et stort måltid.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Entheo: Måske skulle du og dine kammerater prøve at passe lidt mere på med doseringen når i indtager GHB/GBL. Det lyder som om i indtager nogle mængder som under kraftig påvirkning af alkohol på et eller andet tidspunkt nok ender med at sende nogen af dine venner på hospitaler eller der hvor det er værre...
Jeg har ikke andet at basere dette på end den sidste post du skrev i dette emne prøv selv at læse den igennem?

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
SmølfeFarmer skrev:
@Entheo: Måske skulle du og dine kammerater prøve at passe lidt mere på med doseringen når i indtager GHB/GBL. Det lyder som om i indtager nogle mængder som under kraftig påvirkning af alkohol på et eller andet tidspunkt nok ender med at sende nogen af dine venner på hospitaler eller der hvor det er værre...
Jeg har ikke andet at basere dette på end den sidste post du skrev i dette emne prøv selv at læse den igennem?

Mvh Jonas!

Jeg vil give dig ret, til en hvis grad. Som jeg skriver ligger min normale dose på omkring 2 x 1,75 ml med nogle timers mellemrum. Er det ikke en meget normal dose?

De andre gange har været "særtilfælde", hvor det er gået lidt galt. F.eks. ham der drak 5-8 ml rent, jeg var ikke selv til stede og jeg havde advaret dem godt og grundigt om doserne osv. Men alligevel er der en der skal være hardcore og kommer galt afsted, too bad.

Man skal være meget påpasselig med GHB/GBL blandet med alkohol og det kan man ikke ligefrem sige at jeg altid har været, det er bare svært når man hygger sig og ikke føler nogle faresignaler. Det er netop problemet med GHB/GBL, man når ikke rigtig, at mærke at noget er galt, før man ligger og raller på gulvet. Dog føler jeg mig efterhånden så "fortrolig" og tolerant at jeg ikke tænker så meget over det, det er straks værre med nybegyndere uden tolerance og erfaring med stoffet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]