Christian1 skrev:
Jeg har den sidste tid haft lyst til at prøve ecstacy i almindelig pilleform, men har været meget bange for at få fat i noget der måske er blandet med andre stoffer eller er meget stærkere end normalt ecstacy. Har læst at nogle piller kan være op til 50 gange stærkere end normalt.
jeg har læst at det er meget normalt at ecstacy piller giver forskellig virkning, og at det ofte er blandet med andre stoffer for at gøre en afhængig, da ren ecstacy ikke har denne virkning.. er dette bare en myte, eller bør jeg evt. altid få det testet?
Se Sundhedsstyrelsens rapport om Ecstasy-pillernes indhold:
http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Ecstasy/4_06.pdfHvis du stiller højere kvalitetskrav, så skal du forsøge at få noget i ren MDMA krystalform (som du så selv skal måle op med en meget pålidelig vægt og knuse). Ellers er det altid godt at kende nogen, der har prøvet den konkrete pille før og kender noget til styrken.
Der kan være uhyggelig forskel på selve indholdet af MDMA i en pille. Sundhedsstyrelsen fandt mellem 1 - 159 mg. Det betyder ikke, at visse piller er 150 gange stærkere, bare at det aktive stof er et andet (amfetamin, MDA, methamfetamin, osv.). Og det skal da siges, at MDMA+amfetamin er en dårlig kombination, specielt hvis der skal danses igennem (øger faren for hedeslag og alt hvad det indebærer: hjerneskader og potentiel død).
Det typiske udfaldsrum er givetvis mellem 50-150, men det betyder så også, at pillerne kan variere i styrke med en faktor 3. En gelatine kapsel med 150 mg. rent MDMA ligner absolut ingenting, men det kan være uendeligt fucked up at tage 2-3 af den slags stykker. Så forsigtighed bør udvises.
Husk at læse vores wiki om MDMA inden du kaster dig ud i det (se min signatur eller "Fakta om stoffer" i venstrepanelet). Og triprapporter naturligvis (jeg har et par stykker - og mit max. indtil videre er 130 mg., hvilket jeg synes er rigeligt).