Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 10:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har lige nogle spørgsmål om hvordan div. stoffer påvirker hinanden, når man spiser dem sammen/efter hinanden.

For en uge siden, var jeg på mexikanske svampe og amf. Om morgen, efter svampene var aftaget, spiste jeg en kex, som jeg overhovedet ikke kunne mærke, på trods af jeg plejer at kunne mærke denne kex ret godt.

Er det svampenes skyld?

Hvordan påvirker amf svampe/og omvendt.

Hvad med kex (MDA/MDMA) og svampe?

Mange siger amf ødelægger kexen's virkning, det synes jeg dog ikke jeg har oplevet. Starter som regl med lidt amf, og derefter kex, og senere amf igen. Er det en myte, eller tager amf kexen's virkning?

Skal holde grillfest med nogle venner, og vil derfor planlægge min lammeaften ordentligt, så den bliver sjovest.

Regner med at tage mexikanske, kex og amf og måske lidt fed.

Hvis jeg starter med amf og kex, vil svampene virke derefter? Eller [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

Hej T3rch

Jeg tror ikke det var svampenes skyld du ikke kunne mærke den ecstacy pille du spiste om morgenen - De gange jeg har taget svampe og ecstacy har jeg sagtens kunnet mærke begge dele, også selvom det var mindre doser jeg indtog.

Umiddelbart synes jeg ikke at stoffer påvirker hinanden så frygteligt meget, hvis vi f.eks. skulle sige svampe og ecstacy. Til gengæld synes jeg at summen af de to vidt forskellige effekter fra begge stimulanser ofte er mere interessant/behagelig end hvad man ellers kunne have oplevet uden at blande stoffer. Bliver man f.eks. anspændt eller paranoid af svampe, kan ecstacy fjerne dette og gøre hele rusen mere afslappet, hvorved man bedre kan opleve den nye verden svampene lukker op for.
Ofte synes jeg også, at det er meget nemmere at kommunikere når man både har indtaget ecstacy og svampe, end hvis bare det var svampe alene. Til gengæld gør svampene trippet mere interessant, pga både den visuelle effekt, men også at det hele virker mere ekstremt.
Et godt stof til at gøre dette, er i mine øjne cannabis, det har en rigtig god effekt, mht til at man bedre kan slappe af, både når det blandes med ecstacy, svampe og LSD.
Jeg tror næppe at du finder en gylden regel i den her henseende, idet stoffer, specielt svampe og lsd, virker forskelligt på folk, idet folk har en forskellig psyke. Det er med andre ord, i nogen grad, uforudsigeligt.

Mht til at planligge din lammert, er det jo en individuel oplevelse. Jeg ville selv foretrække at ligge ud med at spise 1½-2g mexikanske svampe, og efter de har opnået fuld effekt efter en time eller to, så peppe det op med ecstacy (1 - 2 piller, eller 100-150mg mdma) - og i det hele taget ryge en masse hash:-) Jeg synes ikke det er videre behageligt, at tage ecstacy først og så svampe senere, fordi jeg ikke bryder mig om at komme fra den der meget glade og åbne oplevelse, og så havne i noget der er mere underligt og syret. Igen, det er alt efter hvilken psyke man har. Nogle ville nok foretrække den omvendt.

Jeg forstår slet ikke hvorfor du vil indtage amf, jeg synes det er en skidt cocktail sammen med svampe. Selv synes jeg at en ecstacy/lsd/svampe kombination er en fed oplevelse, men husk at passe på, der er stor forskel på at indtage svampe/lsd og så til ecstacy. Desuden synes jeg, at du skal passe på under hvilke omstændigheder du gør det, specielt mhb på hvilke situationer du måske kommer til at opleve, idet du kan komme til at skade dig selv og din psyke. Jeg har oplevet/hørt om en del mennesker, der er kommet lige lovligt langt ud på svampe.

Var du forresten ikke holdt op med at tage ecstacy ? Den holdt da vidst ikke længe hva?

MVH

Bart

Medlem

Hej Bart, tag for dit svar [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg mener selv jeg har en ret god psyko, da svampe ikke skræmmer mig, synes blot det er en for fed oplevelse, at havne i en anden verden, se ting der ikke er der, og bare være lam. Elsker halluer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

LSD'en holder jeg mig fra, ville sikkert blive alt for vild med det, hvilket ville reslutere i jeg kom for langt ud, så hellere lade vær.

Sidst jeg spiste svampe, startede jeg med 1½g mexikanske, og efter ca. 2 timer, åd jeg 1½g mere, og havde det for fedt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Drak også nogle øl/vin og tog nogle snitter. Helt sikkert en for fed skovfest!

Grunden til jeg vil tage amf, er tildels fordi jeg kan lide det, men også for at holde mig vågen. Skal feste igennem lidt over et døgn nemlig.

Jo var stoppet med stoffer. Første gang i 6mdr. Har nok taget stoffer ca. 8 gange i år. Denne grillfest, skal være en slags afsked til stofferne. Skal til at starte på skole til aug. Min kæreste er heller ikke glad for at jeg bliver ved, da jeg har været ret længt ude sidste år, og havde nogle slemme depressioner. Ønsker ikke at komme derud igen, hvor jeg ikke kan bunde.

Holder en ordentlig pause nu. At jeg aldrig vil røre stoffer igen, er nok svært at sige, da det er så fandens sjovt, men bliver nødt til at tage mig selv lidt i nakken, og komme videre med mit liv.

Men tak for svaret..
Håber også at høre lidt fra nogle andre også..

[ 13 Juli 2003: Besked ændret af: t3ch ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu skal jeg ikke gøre mig til den store ekspert, da jeg ikke har prøvet svampe men amf og kex har jeg da prøvet et par gange sammen!

Som du sikkert ved er det farligere at tage amf og kex sammen, fordi det øger noget som hedder neuro...? Jeg har dog gjort det nogle gange, da ja det er sq lækkert sammen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Med hensyn til svampene og kix har vi diskuteret dem før... Kig her

Mener også vi har diskuteret noget med amf og svampe, og at det ikke skulle være en god kombo... Jeg kan dog ikke lige finde det... Men ellers så læs nogle triprapporter på Erowid og herinde...

Håber du kan bruge det til lidt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Tak for svarene Alco.

Tog en masse amf + svampe for nogen tid siden, og havde det super [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Mht kex og amf, tager jeg sq altid kex når jeg tager amf, og omvendt, kan ikke se det farlige i det? Har det helt fint [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hvad skulle det farlige være? har ikke hørt om Neuro [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Mon ikke det er neurotoxicitet som der er tale om her [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dextrose nævnte noget om det i et topic på et tidspunkt såvidt jeg husker.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nemlig... neurotoksisitet - som det staves på dansk.

Det har vist været oppe og vende et par gange (UTFSE)...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alco og T3ch :

Ved ikke om i fandt noget i søgemaskinen, men nu skriver jeg det altså alligevel :

MDMA er muligvis neurotoxisk(=giftigt for nervecellerne i hjernen), fordi det sænker niveauet af serotonin(et signalstof i hjernen), og derved muliggør optagelse af dopamin(et andet signalstof) i serotonin-cellerne, hvilket de ikke kan tåle. Jeg skriver muligvis fordi det så vidt jeg ved aldrig er påvist hos mennesker, men det er til gengæld set hos aber i forsøg.

Amf øger udskillelsen af dopamin i hjernen, og vil derfor sandsynligvis øge MDMA's eventuelle neurotoxicitet, ved at levere ekstra dopamin som serotonin-cellerne så kan optage.

Ovenstående er hovedtrækkene i hvad der sker. Hvis man er interesseret i flere detaljer, kan man finde et slideshow på dancesafe, hvor MDMA's virkninger og grunden til dets mulige neurotoxicitet bliver forklaret meget grundigt, på et niveau hvor alle kan være med.

-Child

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil gerne have lov til at citere noget fra en bog jeg har læst:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Citat fra bogen "Hallucinogenologi"
Der er en række forbehold at tage ved brug af hallucinogener, som er fælles for dem alle. Derfor skynder jeg mig at tage dem nu, så jeg ikke behøver at remse dem op, hver gang jeg omtaler en plante.
GRAVIDE bør ikke tage nogen form for hallucinogener, da det ikke er ordentligt undersøgt, om det har skadelig indflydelse. Hash er en undtagelse:
Gravide kan roligt ryge hash.
BØRN bør ikke tage hallucinogener, før puberteten er overstået. I øvrigt har jeg kendskab til enkelte tilfælde, hvor små børn fik enten hash eller LSD:
Barnet havde et fint trip, men det var ingen hjælp i barnets udvikling, og de voksne havde i nogle tilfælde en dårlig reaktion.
DEPRIMEREDE personer skal være meget forsigtige med at tage hallucinogener, da det let giver en nedtur. Men hallucinogener kan, rigtigt anvendt, hjælpe til at påpege problemerne, selve problemerne kan de ikke løse.

DOSERINGEN varierer med: Sorten, årstiden planten er samlet på, vækstbetingelser, opbevaring, og især hvem der tar drogen, og hvilket humør vedkommende er i lige den dag.
BLANDEDE TRIP kan være farlige. Jeg vil dele hallucinogenerne op således:

Gruppe A:
- Mescalin
- Psilocybin
- LSD
- DMT

Gruppe B:
- Hash
- Valmuer
- Bittersød
- Natskygge

Gruppe C:
- Stærke og milde
- Natskygger
- Rød Fluesvamp
- Stepperude

Gruppe D:
- Alkohol
- Tobak
- Kaffe
- Te
- Cacao

Gruppe E:
- Amfetaminer
- Cocain
- Muskat
- Sovemidler, mv.

Stofferne i gruppe E kan blandes med dem i gruppe D, men ellers ikke med noget, end ikke med de andre i gruppen. Det er velkendt, at hash sammen med amfetaminer kan give en kraftig, næsten LSD-agtig virkning. Det kan man udnytte, men det er rart at vide på forhånd. Gruppe A kan blandes med sig selv, og hen mod slutningen af trippet med gruppe D. Drik bare massevis af sprut henimod slutningen af et LSD-trip, men pas på med kaffe og the, de virker enormt speedende. Blandinger af gruppe A med gruppe B synes jeg ikke om, men man kan gøre det. Hash og alkohol er en værre blanding, man risikerer at gå lige i brædderne, især hvis hashen tages til sidst. Gruppe C er de droger, der generelt egner sig til at blande med de andre.<HR></BLOCKQUOTE>

Håber I kan bruge det til noget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 17 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af t3ch:

Mange siger amf ødelægger kexen's virkning, det synes jeg dog ikke jeg har oplevet. Starter som regl med lidt amf, og derefter kex, og senere amf igen. Er det en myte, eller tager amf kexen's virkning?
<HR></BLOCKQUOTE>

Mine erfaringer siger at hvis man ligger ud med amf og derefter går over til kix, bliver man meget mere blæst, men plejer dog at få nogle ret så slemme tømmermænd af det. Kan måske være på grund af den mindre søvn??

Hvis man ligger ud med kix og derefter går over til amf, bliver man bare lidt mere frisk, og man kan også blive ret så underlig af det (især hvis man ryger lidt hash samtidigt). Og nej jeg synes ikke det tager kixens virkning.

Men alt dette ved du sikkert godt i forvejen og du har sikkert også gjort det væsentlig flere gange end jeg har.

Mht amf + svampe synes jeg det er en lækker combo (har dog kun prøvet det 1 gang, så kan vel egentlig ikke rigtigt udtale mig om det). Ku forestille mig at man ikke skal ta for meget amf, men lidt til at holde sig vågen på går vel nok an.

Medlem

Tak for alle svarene [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Panh0m> Amf vs. svampe, kan jeg ikke se det farlige i, har taget en del af begge, uden af få det skidt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af t3ch:
Panh0m> Amf vs. svampe, kan jeg ikke se det farlige i, har taget en del af begge, uden af få det skidt.<HR></BLOCKQUOTE>

Ikke ensbetydende med at det ikke er skadeligt, bare lige for en orientering!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]