Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 03:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hey

Hvad er jeres erfaringer med at trippe lidt større doser end "normalt-anbefalet"
Jeg har før spist ca. 2,5 ohm(redosede med 1 mærke en time inde i forløbet), og min største dose med svampe var på. ca 3 g danske..
Jeg havde nu tænkt mig at spise 2-2,5 IE mærke på en gang.. Ville det være uansvarligt at gøre?
Og hvad er det meste i har droppet på en gang, uden at det blev ubehageligt?

(grunden til at jeg ikke bare prøver mig frem og først æder 1 og så et til, er at mange anbefaler at man ikke redoser med LSD, men at man guffer det hele på en gang..)

mvh

The Ti$

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvis du kun har erfaring med Ohm-mærker, synes jeg det ville være RET dumt at tage så store mængder af et kraftigt mærke. Ohm var meget svage, og IE er pænt stærkt. Jeg vil mene at du max bør starte med 1½. Og gør det et rart og fredeligt sted.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vigtigste er at du indretter dig efter styrken af det trip du skal på, dvs. på et højdosis LSD-trip skal du være forberedt på at du kan komme derud hvor du ikke ved hvad du selv hedder, hvor du er, eller iøvrigt kender noget til verdens generelle sammenhænge.
Mht. om det bliver ubehageligt, kan jeg kun sige at med høje doser kan alt ske, din primære målsætning bør være at gennemgå det der måtte komme. Set og setting spiller ind her på en afgørende måde, en konstruktiv indstilling og et støttende miljø kan guide et trip i den rigtige retning.
Personligt vil jeg anbefale en sitter til kraftige psykedeliske oplevelser, men vær som minimum sammen med en som har været der før.
Jeg har taget hele Hofmann-mærker(4-500 mcg, vil jeg tro) en hel del gange, nogen gange har det været ubehageligt, men det er også dem der har givet mig de største oplevelser.

Altså : når du øger styrken, åbner du muligheden for mere intensitet i oplevelsen. Om det bliver himlen eller helvede du kommer i, kan du kun i nogen grad styre vha. set og setting(men det er absolut det værd at gøre noget for det, IMO).

-Child

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Altså det kommer jo meget an på hvor erfaren du er, og hvor stærk din vilje er, da man kan komme ud på nogle planer som overgår al forståelse!

Jeg har været oppe på 5 udemærkede mærker på en gang, men det bliver godt nok også "mindrocking", Man skal ihvertfald ikke være bange for at give slip på realitenerne
Jeg vil bestemt ikke anbefale det!!! Men nogle mennesker skal jo løbe med hovedet ind i muren før de fatter det...
Det når det punkt hvor det ikke er "behageligt", men mere over i
"udfordrende"....
Hmmm ikke speciel god HR, men du spurgte jo selv...

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 18 2003: Besked ændret af: Doctor D ]

Medlem

Jeg har også tænkt mig at gøre det i trygge omgivelser osv (som altid!).. Men ok, så prøver jeg med 1,5 og så kan jeg jo guffe 1 til et par timer efter, hvis der bliver brug for det..

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Det stærkeste jeg har taget er 150 mics REN LSD 25. Og det var langt vildere end noget andet LSD jeg har fået, der angiveligt skulle være langt højere dose.

Det var et batch microdots jeg havde fået fat i engang i midthalvfemserne, og de rev sgu tænder ud. Jeg anebfaler høje doser LSD, fordi at hvis man vil tage LSD, så skal man tage LSD, hvis man bare vil pjatte så skla man tage MDMA i stedet.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Ganja:
Jeg har været på et LSD trip som varede næsten 2 døgn, det var et enkelt mærke, kan ikke huske hvad det hed, men vi fik fortalt at vi absolut kun skulle guffe halvdelen. Det gjorde vi så, men efter en times tid med indtagelse af tjald og bajere, blev vi enige om at skidtet ikke virkede, så vi åd den anden halvdel.
Det skulle vi imidlertid aldrig have gjort, jeg anende ikke hvem og hvad jeg var de næste 18 timer. På et tidspunkt fik jeg 5 sekunders klarsyn, og fandt mig selv dansende med buskerne nede om knæene iblandt 20-30 mennesker. De 5 sekunder er det eneste jeg husker tydeligt fra de 18 timer, derefter faldt vi nok ned til at vi kunne snakke med hinanden og nyde de syrede visuals.
Der gik LAAAAANG tid før vi gjorde det igen, og jeg har til dato ikke stødt på så potente mærker.
Pas på med større doser, især hvis du har et problem med at "slippe dig selv fri"

dankdawg
Øhh hvordan kan du sammenligne MDMA og LSD? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg synes godt at man kan sammenligne de to, hvis man har den indgangsvinkel at det er selve graden af dybde i selve den bevidsthedsmæssige tilstand, MDMA er nok væsentligt blødere og ikke så voldsomt psychedelisk i sammenligning med LSD, udover det så er der ikke den store forskel, udover at det begge er "Love drugs" efter min mening, MDMA er et phenethylamin og LSD er et tryptamin, generelt så synes jeg at tryptaminer går dybere ind ind i de mentale områder af psychen...

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ganja, læs hvad jeg skriver.

Jeg anbefaler at man tager MDMA i stedet for LSD hvis man bare vil feste. Da jeg synes det er bedre egnet. Jeg har kendt mange der har taget mindre doser LSD som partydrug, og det synes jeg er en dårlig idé. Derfor anbefaler jeg MDMA til den slags folk i stedet.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Det stærkeste jeg har taget er 150 mics REN LSD 25. Og det var langt vildere end noget andet LSD jeg har fået, der angiveligt skulle være langt højere dose.

Det var et batch microdots jeg havde fået fat i engang i midthalvfemserne, og de rev sgu tænder ud. Jeg anebfaler høje doser LSD, fordi at hvis man vil tage LSD, så skal man tage LSD, hvis man bare vil pjatte så skla man tage MDMA i stedet.
<HR></BLOCKQUOTE>

Såvidt jeg har forstået skulle mine mærker (IE) ligge på omkring 150 mics, og det er vel også 150 "rene" mics? Oder waz?

Medlem

btw

Tak for svarene! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

mvh

The Ti$

[ 19 2003: Besked ændret af: ti$ ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
ti$> Dankdawg mener at vi overvurderer den reelle styrke af mærkerne ret groft, og ifølge ham ligge et godt, dansk gennemsnitsmærke på max 75 mics.
Jeg skal ikke kunne sige om det passer, inden jeg har fundet en verificeret kilde til en standardiseret opløsning... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

who cares hvor meget der er på de mærker stykket? så længe man har en god bunke af dem og sidder langt ude i ingemandsland hvor ingen kan se eller høre en opføre sig underligt, som fx på møn [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Ti$> god tur, håber alt går godt, og husk hvis det ikke gør så er de ubehagelige oplevelser tit de mest lærerige.

Bøh

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg mener nu også, at mærker tit bliver overvuderet - som regelt er det salgstrick.

However, det kraftigste LSD-trip jeg indtil videre har haft, har været ~400 mics.
Det var nytårsaften, og det bestod af 1 Alice in Wonderland og 2 Ohm-mærker - sådan en dosis LSD rocks your world! ...det skal lige siges, at da jeg vågnede den 2. Januar, var jeg stadig rimelig påvirket af det sidste mærke, på trods af at jeg havde taget en mindre dosis Diazepam for at falde i søvn.

IMO kan man nu godt gå i byen på LSD, det kræver bare en ordentlig fest, og at man er meget fortrolig med substanset. (Eksempel: Drikke en slurk vand på toilettet, til et rave i Pumpehuset, og pludselig lægge mærke til at vandet i rørene snakker til en - og få en god griner over det, i stedet for at panikke! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]