Jeg synes det er så langt ude tøser altid retfærdiggøre overfor sig selv når de har været utro, jeg tror ikke han har smidt noget i din drink, jeg tror bare du er blevet drukket under og så er de primitive instinkter blot givet efter.
Uanset hvad, så er det et sindssygt usympatisk indlæg, Pete. føj!
Jeg tror ikke nogen af os kan give dig svaret på om du er blevet drugget. Det er dog gået hen og blevet en undskyldning som rigtig mange har brugt i lignende situationer. Det skal lige siges at det faktisk ikke er helt lige til at drugge nogen uden at det opdages. Det er mest pga. de fleste kemikalier smager bittert, så det skal være en stærksmagende drink, eller et super potent benzo (f.eks) for at maskere det. Blev du serveret drinks som blev lavet i et andet rum eller udenfor synsvinkel? Der er flere usual suspects som er blevet nævnt. Den følelse af at du flød hen og blev helt viljesløs, kunne måske også bare være en reaktion på at det egentlig føltes ret dejligt, selvom det var en konfliktfyldt oplevelse for dig.
Jeg vil dog medgive at det er en meget kompliceret gråzone. Jeg har selv oplevet at have scoret en pige der havde kæreste på, og da vi skulle til at gå og hentede vores jakker som lå i et soveværelse, smed hun sig på ryggen i sengen. Jeg lukkede naturligvis døren og var over hende med det samme, og hun nød det tydeligvis. Efter vi havde ligget og kysset og gramset lidt, og var blevet halvnøgne begynder hun "vi kan da ikke gøre det i Kim's seng...". Piger vil jo begæres og tænder i bund og grund på en viril fyr med et utæmmeligt bæger som ikke altid stopper for rødt. Så der er altid kampen mellem den pæne (som regel møgbeskidte

) piges samvittighed og fyrens lyst som giver grundlag for erotisk leg. Tilbage til eksemplet: Pigen griber fat om mit håndled da jeg tager hende i skridtet, og vender senere hovedet bort et øjeblik og siger Nej, jeg kan ikke. Da jeg så stopper mit foretagende kigger hun op på mig med et tydeligt skuffet blik. Jeg spørger hende lige ud om hun fantaserer om at blive voldtaget, for jeg vil ikke risikere at stå med en sigtelse i hånden næste dag. Det benægter hun. Vi fortsætter sådan lidt halvhjertet, men det bliver ikke fuldbyrdet sex, da en af de andre fra festen har ringet til kæresten og bedt ham om at hente hende. Jeg kommer i tøjet i en vis fart, og hun tilbyder mig sågar et lift. Så vil jeg dog hellere gå.
Det korte og det lange er, at det et magtspil som foregår. Om man tiltrækkes af hinanden finder man jo ret hurtigt ud af allerede tidligere på aftenen. Pigen vil egentlig gerne underkaste sig lysten men skal overbevises. "hvor meget vil du have mig?" Hun vil tages men det skal ikke være alt for let. Og her kommer så den anden ting der ligger i det; hendes (lille) modstand tjener også til at lette hendes skyldfølelse (dog ikke sikkert at det virker 100% næste dag). Det er sikkert en del voldtægtsanmeldelser som delvist eller helt kan tilskrives skyldfølelsen.
Ang. med stereotypien på en voldtægtsmand, så er jeg ikke sikker på du har ret. Måske kunne ham fyren netop være stereotypen. Han har da sikkert gennem erfaring lært præcis hvordan man skal kurtisere de villige blonde turister, der kommer i hobetal hvert år. Man siger at langt de fleste voldtægter sker mellem folk der kender hinanden, og en forsvindende lille del er overfaldsvoldtægter. Den charmerende, flotte fyr der kender tricksene (både de lovlige og ulovlige) kommer nok noget længere med sit foretagende, og da især hvis han har held til gøre pigen i tvivl om hvad der egentlig er sket, ved f.eks at være virkelig sød og holde i hånd bagefter. De episoder bliver nok sjældent anmeldt.