Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 02:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

Caligula skrev:
måske lidt OT men syntes lige at jeg ville skrive alligevel... var en tur nede i netto og så at drivgassen i dåseflødeskum var n2o ville det ikke være en ide at tømme flødeskummen ud og nappe restgassen? evt. snakke med en af ens venner der arbejer der om at lægge dem fra når de bliver for gamle og så købe dem for en slik? gassen bliver vel aldrig for gammel...

er der evt. nogen der har prøvet gassen fra disse dåser?

bare lige mine 2 cents

/Cali

Du kan vel aldrig få fløden helt ud, og gammel fløde i lungerne kan forårsage en gang kemisk lungebetændelse...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Altså, da jeg malede graffiti engang, fik jeg altid det tip at holde dåsen på hovedet og sprøjte malings-rester ud, når jeg var færdig med at bruge mine canner.
Der går jo et rør helt ned til bunden af aerosol-dåser, så hvis man lige tømmer lidt af det ud, bør man kunne tømme ren drivgas ud i en ballon, ved at holde dåsen på hovedet.
Om det er særligt økonomisk i forhold til patroner har jeg dog min tvivl om.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er jo det Dennis Leary taler om i No cure for cancer... Jeg tror dog ikke, at det er muligt at få en ordentlig effekt ud af en sådan dåse, og da slet ikke til en favorabel pris. En "ren" patron koster maks 6kr, og en flaske flødeskum koster en tier, og alt arbejdet der ligger i det gør, at det helt sikkert ikke kan svare sig.
Og ideen med gammel flødeskum, der skal tømmes for drivgas for at du kan få et buzz?? Nej tak...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har hørt, at de første som begyndte at udnytte N2O fra flødeskumskander, købte disse engangsdåser. Kunsten er at lade være med at ryste den, men bare forsigtigt vende den på hovedet, så fløden ikke bliver blandet sammen med gassen. Derefter suges gassen forsigtigt ud. Det skal hertil siges, at det er temmelig dyrt i forhold til patronerene, og der er vist ikke en gang en hel patron i en engangsdåse. Ud over at det er uøkonomisk, er der også en risiko for, at få en del flødeskum med op når man suger.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Mikkel som skrev.

Så det er som om, du har to separate lyd - derefter begynder begge de lyde at give ekko, og de nye lyde at give ekko osv. osv. Til der er 1000 små ekkoer, som så alle sammen begynder også at give et ekko.

Så det er ligesom, at du bliver suget ind i en kæmpe spira...

Nu har jeg aldrig prøvet n2o, men dette som du beskriver er lige præcis som lightergas.

Synes det er som om at billedet drejer 90 grader. Lynhurtigt, og derefter blir man suget ind e en spiral. Hvor alt er sort, men hvor man flyver ned. Ja ned i igen ting. Det er her jeg aldrig kommer til mig selv og er rigtig bange, fordi jeg er så overbevist om det det er "livets mening"..

Det skal dog lige siges jeg har kun prøvet lightergas 2 gange..

Men da jeg får ca ½ år siden røg noget hash, fik jeg det præcis som om jeg havde sniffet lightergas, dette helvede begyndte hvor alt drejer 90 grader og hvor det er en masse "prikker". Da jeg oplevede dette tænkte jeg skulle dø.. Prøvede at stoppe for at ramme bunden af denne rejse man kommer ind i..

Den prøvede konstant at ramme bunden, som om det var noget ondt som ville gøre det.. Da jeg pludselig ikke kunne holde det mere, ramte jeg bunden og blev kastet op igen?!.. Og når jeg ramte bunden var det som om det var noget det stryede min krop. Når jeg tog min arm til den ene side, var det noget som gjore det den anden vej..

Det var som om det var en masse visken i baggrunden, kunne ikke høre hvad det var? Men jeg tror det var noget med.

Shit han har fundet ud af livets mening, dette er det helvede han skal leve i rasten af sit liv indtil "vi" finder på et andet liv mennesket kan leve.

Jeg har virkelig aldirg nogen sinde i mit liv, været så bange.. Og jeg mener bange. Flere uger efter jeg røg hash havde jeg som om livet var en drøm, og her idag har det stadig lidt underligt :shock:

Jeg tør på ingen måde røre n2o eller hash. Ganske enkelt synes jeg hvis n2o virker på samme måde er det ganske enkelt sindsygt. Ikke fed måde, men mere ja det er hvertfald noget jeg går og tænker meget over..

Er det andre der har oplevet noget lign som mig?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har hørt en del sige, som før har sniffet lightergas, at N2O minder dem om det og de derfor ikke kan lide N2O. Jeg har aldrig selv sniffet lightergas, men har forstået at rusen er langt mere "beskidt" og skadelig. Lattergas er ikke skadelig for hjernen på samme måde og virkningen er langt mere psykedelisk.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo altså jeg har jo prøvet n2o hos tandlægen..

Flere gange, men gør det aldrig igen da det var som om jeg var kommet til enden af denne rejse man kommer ind i..

Jeg kan bla. ikke lide n2o pga. at det er som om man nærmest kigget ud af munden, og når man åbner munden minder det mig Så meget om det gamle PC spil DOOM.. Den lyd der er når døren åbner. Det er hvertfald det jeg oplever når jeg har fået n2o hos tandlægen..

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Lattergas er ikke skadelig for hjernen på samme måde og virkningen er langt mere psykedelisk.

Du har ret i at det slet ikke er så skadeligt som lightergas, det er jeg ret overbevist om. Men jeg synes nu N2O virker som en "mild" udgave af lightergas. Jeg har aldrig tænkt mig at tage lightergas igen, og har for den sags skyld ikke gjort det i flere år, men hvis begge dele ikke var skadelige ville jeg foretrække lightergas. Det har klart den kraftigste effekt, men er som du siger, også mere "beskidt" i rusen end N2O.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja et eller andet sted ville jeg nok også vælge, lighergassen..

Ikke fordi jeg vil tage det overhovedet men, der er VIRKELIG spark i det.
Har aldrig prøvet noget som er lige så sindsygt som lightergas.

Det kan virkelig tage en langt væk.

Jeg synes ikke rigtig at n2o er mere psykedelisk iforhold til lightergas.

At sammen ligne lightergassen og n2oen, vil jeg sige at n2o er en lys øl, og lightergassen er som et sambuca shot :D

lightergassen er lidt mere "beskidt" lidt mere dystert.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Inzane skrev:
Ja et eller andet sted ville jeg nok også vælge, lighergassen..

Ikke fordi jeg vil tage det overhovedet men, der er VIRKELIG spark i det.
Har aldrig prøvet noget som er lige så sindsygt som lightergas.

Det kan virkelig tage en langt væk.

Jeg synes ikke rigtig at n2o er mere psykedelisk iforhold til lightergas.

At sammen ligne lightergassen og n2oen, vil jeg sige at n2o er en lys øl, og lightergassen er som et sambuca shot :D

lightergassen er lidt mere "beskidt" lidt mere dystert.

Fin lille anbefaling du der kommer med.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hehe ja det tænkte jeg ikke lige over da jeg skrev det.. Sorry..

Ja ved godt det er et HR site..

Men selve ordet lightergas får da også en til at tænke, det kan langt fra være sund. ;)

Men okay, hvem siger ikke at n2o er farligt?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Inzane skrev:
Men okay, hvem siger ikke at n2o er farligt?

...Din tandlæge?? N[sub]2[/sub]O er blevet brugt til anæstesi i lang tid, uden at fremvise større risiko for skader på helbreddet. Og når man bliver lagt i narkose får man altså RET meget mere lattergas end hvis man tager en inhalation eller ti for at peppe et trip op. Det er naturligvis ikke sundt at blive kronisk eksponeret for N[sub]2[/sub]O, som f.eks. klinikassistenter for en tandlæge kan blive det hvis faciliteterne ikke er i orden, men der er en stor forskel på kronisk eksponering og lejlighedsvis brug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]