spiffeh skrev:
Dantjle, hvis du ønsker en forbedring af din psyke skal du nok ikke proppe dig med stoffer samtidigt!
... især ikke ægztazi.
Mdma/ecstasy øger koncentrationen af serotonin i din synapsekløft, ved at blokere for genoptagelsen på den præsynaptiske membran. (efter et transmitterstof er blevet udskilt, kan det optages igen). - Det er det præcist det samme som dine lykkepiller.
ecstasy har så også den fine finesse at det under bindingen til den præsynaptiske membran, øger det udskilelsen af serotonin til synapsekløften, hvilket dine lykkepiller ikke gør.
Efter lykkepille-teorien, er du deprimeret fordi du ikke har aktivitet nok på dine serotonerge nerveceller, i forhold til hvad de har behov for.
Hvis du propper dig med ægstazi, øger du dit behov, da du får toleranse på de serotonerge nervececeller, grundet den store mængde serotonin de har været udsat for under din blæser. - altså, du bliver mere deprimeret.
håber du forstår at det udelukkende er for din egen skyld, at folk advare dig mod stoffer når du har det som du har.
desuden!
Hvis du nu har forstået at du ikke skal tage ecstasy, så sig hvis du tror du kan tage ander stoffer.. så kan jeg godt komme med en lignende beskrivelse til dem.
Jeg tror du ville have bedst af at tage det stille og roligt, ihvertfald indtil du har det godt igen.
Jeg ville gerne ha sendt en besked til din indbakke, men jeg ved sku ik rigtig hvordan man gør:D Det lyder nemlig meget spændende det du har at sige, men jeg forstår det ikke, så kan du ikke forklarerer det på en simpel måde?