Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Tidligere holdmedlem

blæste nico>>>Når du ikke ved hvad du taler om, hvilket du tydeligtvis ikke gør, så hellere hold mund end at begynde at gætte.

Det han mener er at lykkepillerne hæmmer for genoptagelsen af de store mængder serotonin som ecstacyen frigiver, og du vil derfor ikke mærke et så euforisk serotonin rush.

Du kan læse mere om emnet her http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_info9.shtml

Junior medlem

Rex Mundi skrev:
blæste nico>>>Når du ikke ved hvad du taler om, hvilket du tydeligtvis ikke gør, så hellere hold mund end at begynde at gætte.

Det han mener er at lykkepillerne hæmmer for genoptagelsen af de store mængder serotonin som ecstacyen frigiver, og du vil derfor ikke mærke et sp euforisk serotonin rush.

Du kan læse mere om emnet her http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_info9.shtml

Tak for det! det var det helt rigtige:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Dantjle, hvis du ønsker en forbedring af din psyke skal du nok ikke proppe dig med stoffer samtidigt!

... især ikke ægztazi.

Mdma/ecstasy øger koncentrationen af serotonin i din synapsekløft, ved at blokere for genoptagelsen på den præsynaptiske membran. (efter et transmitterstof er blevet udskilt, kan det optages igen). - Det er det præcist det samme som dine lykkepiller.

ecstasy har så også den fine finesse at det under bindingen til den præsynaptiske membran, øger det udskilelsen af serotonin til synapsekløften, hvilket dine lykkepiller ikke gør.

Efter lykkepille-teorien, er du deprimeret fordi du ikke har aktivitet nok på dine serotonerge nerveceller, i forhold til hvad de har behov for.

Hvis du propper dig med ægstazi, øger du dit behov, da du får toleranse på de serotonerge nervececeller, grundet den store mængde serotonin de har været udsat for under din blæser. - altså, du bliver mere deprimeret.

håber du forstår at det udelukkende er for din egen skyld, at folk advare dig mod stoffer når du har det som du har.

desuden!

Hvis du nu har forstået at du ikke skal tage ecstasy, så sig hvis du tror du kan tage ander stoffer.. så kan jeg godt komme med en lignende beskrivelse til dem.
Jeg tror du ville have bedst af at tage det stille og roligt, ihvertfald indtil du har det godt igen.

Junior medlem

spiffeh skrev:
Dantjle, hvis du ønsker en forbedring af din psyke skal du nok ikke proppe dig med stoffer samtidigt!

... især ikke ægztazi.

Mdma/ecstasy øger koncentrationen af serotonin i din synapsekløft, ved at blokere for genoptagelsen på den præsynaptiske membran. (efter et transmitterstof er blevet udskilt, kan det optages igen). - Det er det præcist det samme som dine lykkepiller.

ecstasy har så også den fine finesse at det under bindingen til den præsynaptiske membran, øger det udskilelsen af serotonin til synapsekløften, hvilket dine lykkepiller ikke gør.

Efter lykkepille-teorien, er du deprimeret fordi du ikke har aktivitet nok på dine serotonerge nerveceller, i forhold til hvad de har behov for.

Hvis du propper dig med ægstazi, øger du dit behov, da du får toleranse på de serotonerge nervececeller, grundet den store mængde serotonin de har været udsat for under din blæser. - altså, du bliver mere deprimeret.

håber du forstår at det udelukkende er for din egen skyld, at folk advare dig mod stoffer når du har det som du har.

desuden!

Hvis du nu har forstået at du ikke skal tage ecstasy, så sig hvis du tror du kan tage ander stoffer.. så kan jeg godt komme med en lignende beskrivelse til dem.
Jeg tror du ville have bedst af at tage det stille og roligt, ihvertfald indtil du har det godt igen.

Jeg ville gerne ha sendt en besked til din indbakke, men jeg ved sku ik rigtig hvordan man gør:D Det lyder nemlig meget spændende det du har at sige, men jeg forstår det ikke, så kan du ikke forklarerer det på en simpel måde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kort sagt, dine lykkepiller ødelægger dine ecstasytrips fordi du får toleranse på nogen specifikke nerveceller(de serotonerge, altså nerveceller der bruger serotonin som transmitetrstof)

Ecstasien kan ødelægge effekten af dine lykkepiller, da den kan øge toleransen endnu mere, og så bliver du ulykkelig.

apropo, hvis du har aggressionsproblemer så pas på med amfetamin!!!!!!!

Junior medlem

spiffeh skrev:
kort sagt, dine lykkepiller ødelægger dine ecstasytrips fordi du får toleranse på nogen specifikke nerveceller(de serotonerge, altså nerveceller der bruger serotonin som transmitetrstof)

Ecstasien kan ødelægge effekten af dine lykkepiller, da den kan øge toleransen endnu mere, og så bliver du ulykkelig.

apropo, hvis du har aggressionsproblemer så pas på med amfetamin!!!!!!!

Mange tak for dit simple indlæg :p det forstår jeg. jeg har ikke det problem mere heldigvis, nu jeg altid afslappet og aldrig oppe at kører som man kan komme når man er aggressiv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Amfetamin påvirker mange af de samme dele af hjernen, som bliver højaktive når du er aggressiv.

..din antipsykotika burde nedsætte effekten af amfetamin også. - da amfetamin og antipsykotika virker modsat af hinanden. (i en vis grad, ikke komplet modsat.. men altså)

Igen modarbejder du desværre din kur.

Junior medlem

spiffeh skrev:
Amfetamin påvirker mange af de samme dele af hjernen, som bliver højaktive når du er aggressiv.

..din antipsykotika burde nedsætte effekten af amfetamin også. - da amfetamin og antipsykotika virker modsat af hinanden. (i en vis grad, ikke komplet modsat.. men altså)

Igen modarbejder du desværre din kur.

altså jeg har taget min medicin i 1½uge. hvis vi siger jeg stopper idag, hvor langtid tror du så der vil gå før jeg kan få den optimale virkning igen? der gør jo trodsalt 3-4uger før medicinen virker ordentligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tror ikke der sker det store :) - det kan bare godt gå galt på lang sigt

Jeg tror bare det er vigtigt at du husker dig selv, og tænker på hvordan du bliver gladere over længere sigt

Hvis du gerne vil hjælpe dig selv i bedring, så prøv at tænk over de fysiske ting i livet der kunne være bedre, om du kunne bruge motion, spise sundere osv..

Jeg ønsker dig virkelig god bedring! og tror nok det skal komme, hvis du ønsker det! :)

:peace:

Junior medlem

spiffeh skrev:
tror ikke der sker det store :) - det kan bare godt gå galt på lang sigt

Jeg tror bare det er vigtigt at du husker dig selv, og tænker på hvordan du bliver gladere over længere sigt

Hvis du gerne vil hjælpe dig selv i bedring, så prøv at tænk over de fysiske ting i livet der kunne være bedre, om du kunne bruge motion, spise sundere osv..

Jeg ønsker dig virkelig god bedring! og tror nok det skal komme, hvis du ønsker det! :)

:peace:

Hey du må ikke gå endnu :p da du skrev "tror ikke der sker det store :) - det kan bare godt gå galt på lang sigt" tror du så godt jeg kan tage det med en god effekt foreksempel imorgen? hvis jeg ikke blander amf ind i det(ved ikke om det gør nogen forskel). Jeg er også næsten lige begyndt på at løbe 3 gange om ugen og spise sundt=)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man siger lykkepiller virker hen over 2-4 uger, det er meget individuelt. men hvis du har taget i 1½ uge og du fortsætter med at tage, bør du nok opleve den forbedrende effekt om en uge til 3 :) (det kommer ikke fra dag til dag, før eller senere lægger du mærke til du ikke er dårligt til mode, og ikke har været det i lang tid.. så har du klaret den!;))

desuden thumbs up med at begynde at løbe og spise sundt.. jeg tror mange bliver depri pga. dårlig levestil... og dårlig levestil følger også tit med depressioner.. så det er rigtig godt du selv tager fat nu!

Tidligere holdmedlem

Citat:
altså jeg har taget min medicin i 1½uge. hvis vi siger jeg stopper idag, hvor langtid tror du så der vil gå før jeg kan få den optimale virkning igen? der gør jo trodsalt 3-4uger før medicinen virker ordentligt.

Vil du stoppe med at tage medicin du har brug for, for at kunne mærke effekten af ecstasy?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:
Citat:

Vil du stoppe med at tage medicin du har brug for, for at kunne mærke effekten af ecstasy?

jeg håber at han mener effekten af hans lykkepiller :)

Junior medlem

Rex Mundi skrev:
Citat:

spiffeh skrev:
Rex Mundi skrev:
Citat:

jeg håber at han mener effekten af hans lykkepiller :)

Det var faktisk ecstasy jeg mente.

Junior medlem

Rex Mundi skrev:
Citat:

det ved jeg ikke rigtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dantjle... er den ene aften værd at du skal gå og have det dårligt?

kom dog på fode, og gør det om en måned eller 2 når du har det godt?

- Jeg vil gerne love dig du ikke fortryder det.

Tidligere holdmedlem

Hvor gammel er du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

desuden, der går vel også en 1½-2 uger før du kan få effekt af mdma, og 4-8 uger før du får fuld effekt...

så... hvorfor ikke fortsætte med medicinen?

Junior medlem

Rex Mundi skrev:
Hvor gammel er du?

Jeg er 18.

Tidligere holdmedlem

okay, umiddelbart virker du intelligensmæssigt som en på 14, så jeg tror det er en rigtigt god ide at droppe NARKOEN- og passe din medicin!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]