Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der er lidt forskelligt hvordan folk reagerer på cannabis (og der er også forskel på cannabis) Nogen falder nemt i søvn på cannabis, mens andre ikke kan falde i søvn på det. Personligt hører jeg til det sidstenævnte gruppe, og ville ikke ha gavn af at indtage cannabis i den nævnte situation.

Junior medlem

hej psyskov, jeg har også prøvet hvad jeg tror (håber!) er et panic attack, men jeg er stadig den dag i dag bange for at der er noget galt med min krop. (læs om det her, hvis du har lyst viewtopic.php?f=4&t=43898). jeg har dog haft en endnu vildere og tusind gange værre oplevelse to mdr efter eller noget, hvor jeg fik intense varmebølger gennem hele kroppen og ikke kunne bevæge mig i måske tre timer. hver gang jeg prøvede summede mine arme og varmen strømmede rundt og mine arme blev følelsesløse. var hundrede på at jeg var ved at få et hjerteanfald eller noget. det skøre er at det ligesom hos dig kom to døgn efter, altså mandag eftermiddag efter trip lørdag nat. vil gerne høre din beskrivelse af det. sagde din læge at det bare var panikangst? det fik jeg at vide, men jeg er simpelthen stadig megabange for at noget at gået galt i min krop og jeg tør ikke røre mdma igen selvom jeg savner det.

Hej til dig! Ja lægen sagde det var et panik anfald jeg havde, og har haft det nok 10gange efter men ikke ET eneste efter jeg er stoppet med at ryge hash, og arbejdet mere med mig selv end førhen! :) Jeg er nu kommet så langt jeg kan sove uden problemer, uden joints eller noget i den dur! Men er stadigvæk lidt hookt på at få en oplevelse igen med MDMA! Tusind tak for jeres svar alle sammen, jeg tror det næste skridt må være (når jeg føler mig 100000% klar ) at hapse en smuk tur på MDMA i gode omgivelser med trygge folk / min familie :mrgreen:

Junior medlem

De fleste folk oplever jo en urolig nat i ny og næ. Kombineret med mdma kan det forudsage at man ikke får sovet. Kender det alt for godt.

Her er nogle gode råd ved søvnproblemer:

Undgå kaffe, te og cola efter klokken 17. Rygning forstyrrer også søvnen.

Undgå kraftig motion de sidste timer før sengetid.

Undgå at være sulten eller at indtage et stort måltid ved sengetid.

Brug soveværelset til at sove i, ikke til arbejde.

Gå i seng på samme tid hver aften.

Sørg for mørke, ro og moderat temperatur i soveværelset.

Brug eventuelt maske over øjnene og ørepropper.

Kig ikke på uret hvis du vågner om natten.

Lær en afspændingsteknik, brug den hvis du vågner.

Tag et langt bad inden du går i seng.

Vask dine fødder grundigt inden du går i seng. (noget min mor en gang sagde til mig)

Afsæt en 'problemtime' om eftermiddagen/tidlig aften hvor du tænker dine bekymringer og problemer igennem.

Undgå at tage bekymringer/problemer med dig i seng.

Undgå regelmæssig brug af sovemidler.

Sovemidler kan ved langvarig brug forstyrre søvnen og løser ikke dine søvnproblemer.

Lær at mediterer.

Hej snufkin, Ja utrolig god info du har skrevet der! Jeg bruger allerede en del af dine "tips" til at få en god søvn, og det har hjulpet utrolig godt! Men som sagt jeg har virkelig fået udrettet noget med mig selv efter mit stop med Cannabis, utrolig hvad den smukke plante kan gøre! vi jo alle forskellige hehe. Og har ingen bekymringer om min søvn mere da jeg ved jeg kan sove uden nogen problemer, kan dog godt ha lidt uro i ny og næ men mest et par dage efter noget heftig druk! men slet ikke noget i stil med angst / panik anfald som førhen hvor jeg røg.
personligt tror jeg mine søvnproblemer & angst har skyldtest for meget hash. Men tak for dit svar :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]