De fleste folk oplever jo en urolig nat i ny og næ. Kombineret med mdma kan det forudsage at man ikke får sovet. Kender det alt for godt.
Her er nogle gode råd ved søvnproblemer:
Undgå kaffe, te og cola efter klokken 17. Rygning forstyrrer også søvnen.
Undgå kraftig motion de sidste timer før sengetid.
Undgå at være sulten eller at indtage et stort måltid ved sengetid.
Brug soveværelset til at sove i, ikke til arbejde.
Gå i seng på samme tid hver aften.
Sørg for mørke, ro og moderat temperatur i soveværelset.
Brug eventuelt maske over øjnene og ørepropper.
Kig ikke på uret hvis du vågner om natten.
Lær en afspændingsteknik, brug den hvis du vågner.
Tag et langt bad inden du går i seng.
Vask dine fødder grundigt inden du går i seng. (noget min mor en gang sagde til mig)
Afsæt en 'problemtime' om eftermiddagen/tidlig aften hvor du tænker dine bekymringer og problemer igennem.
Undgå at tage bekymringer/problemer med dig i seng.
Undgå regelmæssig brug af sovemidler.
Sovemidler kan ved langvarig brug forstyrre søvnen og løser ikke dine søvnproblemer.
Lær at mediterer.
Hej snufkin, Ja utrolig god info du har skrevet der! Jeg bruger allerede en del af dine "tips" til at få en god søvn, og det har hjulpet utrolig godt! Men som sagt jeg har virkelig fået udrettet noget med mig selv efter mit stop med Cannabis, utrolig hvad den smukke plante kan gøre! vi jo alle forskellige hehe. Og har ingen bekymringer om min søvn mere da jeg ved jeg kan sove uden nogen problemer, kan dog godt ha lidt uro i ny og næ men mest et par dage efter noget heftig druk! men slet ikke noget i stil med angst / panik anfald som førhen hvor jeg røg.
personligt tror jeg mine søvnproblemer & angst har skyldtest for meget hash. Men tak for dit svar