Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 03:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Ligesom LD50 for BDO i gnavere er over 1 ml. / kg., vil jeg absolut råde til at tage det med et gran salt!

Der er INGEN garanti for at du overlever, at spise f.eks. "kun" ét gram Tramadol.

Der er vel heller ingen garanti for at overleve på 1 mg, men chancen for at man gør er bare ret stor.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Hmm.. Det er da godt at have i baghovedet, dextrose. Men jeg tror nu alligevel at der skal en del til, før man er i livsfare.
Jeg har imidlertid ingen intentioner om at tage mere end MAX 2-3 tabletter á 50 mg. (selvom Jupiter skulle være sådan et smukt sted) ;)

Hvad med "tømmermænd", kom jeg til at tænke på?
- Hvordan kan man regne med at reagere dagen/timerne efter, og er der noget man kan gøre for at mindske evt. ubehag?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Dextrose skrev:
Ligesom LD50 for BDO i gnavere er over 1 ml. / kg., vil jeg absolut råde til at tage det med et gran salt!

Der er INGEN garanti for at du overlever, at spise f.eks. "kun" ét gram Tramadol.

Der er vel heller ingen garanti for at overleve på 1 mg, men chancen for at man gør er bare ret stor.

Der er ingen grund til at latterliggøre det Dex siger. Hvis et menneske indtager 1mL BDO pr kg kropsvægt, er det den sikre død, men det er det åbenbart ikke for rotter. Pointen er at man ofte ikke kan bruge LD50 i gnavere til at bestemme den tilsvarende LD50 hos mennesker, og det er sgu vigtigt at man er bevidst om det, ellers kan man komme grueligt galt afsted!

Titel:
Insane psychedelia user!

Child Inside skrev:
Treasure skrev:
Dextrose skrev:

Der er ingen grund til at latterliggøre det Dex siger. Hvis et menneske indtager 1mL BDO pr kg kropsvægt, er det den sikre død, men det er det åbenbart ikke for rotter. Pointen er at man ofte ikke kan bruge LD50 i gnavere til at bestemme den tilsvarende LD50 hos mennesker, og det er sgu vigtigt at man er bevidst om det, ellers kan man komme grueligt galt afsted!

Det var heller ikke for at latterliggøre det... sorry hvis det kom til at lyde sådan :)

Jeg kan godt se pointen i at man ikke kan bruge resultaterne fra gnavere til mennesker, men nu er der ret langt fra en LD50 på 300-350 mg/kg til at indtage 1,5-4 mg/kg (alt efter hvor meget man vejer og hvor stor dose man nu vælger).

Titel:
Dedikeret medlem

når jeg bliver 85, eller bare gammel og rusten engang. Vil jeg gerne stille min krop til rådighed til et LD forsøg.. Alt for videnskaben :roll:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
LD50-værdier for gnavere er svære at overføre til mennesker. Jeg mener faktisk at der findes en eller anden estimeret koefficient man kan gange LD50 (mus) med, for at estimere LD50 (menneske) - Eller for den sags skyld LD50 (hund). Generelt tåler gnavere mere af langt de fleste stoffer pr. kilo kropsvægt end et menneske. Jeg gider ikke slå det op lige nu, og I må absolut tage det med mere end bare et gran salt, men jeg mener at man plejer at bruge en faktor 3-4 stykker for at estimere LD50(menneske) ud fra LD50 (mus) - Og den veksler en del efter stoftypen. Det er i hvert fald IKKE tal man kan regne med - med mindre nogen har kalkuleret en reél LD50(menneske), ud fra overdosistilfælde, hvor dosen er kendt for de som overlevede og de som døde.
LD50 er kun af teoretisk interesse for folk der har tænkt sig at tage stofferne; dødeligheden er en normalfordeling, og LD10 er ofte RET meget lavere end LD50. ...Hvis man hører til de uheldige 10 procent som har lav tolerance, kan man kradse af af doser LANGT under LD50. :!:
...BTW anses 1-200 mg tramadol som en fornuftig startdosis. Nogen får en god opiat-effekt af det, mens andre ikke påvirkes mentalt selv af store doser. Gå i hvert fald ikke over 450 mg; har hørt at stoffet kan fremkalde kramper i for høje doser. I det hele taget et dumt drug at påvirke sig med IMO.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]