LD50-værdier for gnavere er svære at overføre til mennesker. Jeg mener faktisk at der findes en eller anden estimeret koefficient man kan gange LD50 (mus) med, for at estimere LD50 (menneske) - Eller for den sags skyld LD50 (hund). Generelt tåler gnavere mere af langt de fleste stoffer pr. kilo kropsvægt end et menneske. Jeg gider ikke slå det op lige nu, og I må absolut tage det med mere end bare et gran salt, men jeg mener at man plejer at bruge en faktor 3-4 stykker for at estimere LD50(menneske) ud fra LD50 (mus) - Og den veksler en del efter stoftypen. Det er i hvert fald IKKE tal man kan regne med - med mindre nogen har kalkuleret en reél LD50(menneske), ud fra overdosistilfælde, hvor dosen er kendt for de som overlevede og de som døde.
LD50 er kun af teoretisk interesse for folk der har tænkt sig at tage stofferne; dødeligheden er en normalfordeling, og LD10 er ofte RET meget lavere end LD50. ...Hvis man hører til de uheldige 10 procent som har lav tolerance, kan man kradse af af doser LANGT under LD50.
...BTW anses 1-200 mg tramadol som en fornuftig startdosis. Nogen får en god opiat-effekt af det, mens andre ikke påvirkes mentalt selv af store doser. Gå i hvert fald ikke over 450 mg; har hørt at stoffet kan fremkalde kramper i for høje doser. I det hele taget et dumt drug at påvirke sig med IMO.